Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Принцип науковості освіти

Принцип науковості освіти означає, що учням пропонуються для засвоєння точно встановлені в сучасній науці положення, тобто зміст освіти повинен знайомити з об'єктивними науковими фак­тами, поняттями, законами, теоріями основних положень науки — основами наук. Отже, науковість освіти передбачає передусім вимоги до змісту освіти. І цей зміст залежить не від особливостей смаку педагога, а визначається рівнем знань людства про природу і суспільство.

Куписевич Ч. Основи обшеіі дидактики. — М., 1986. — С. 167.»


2.2. Принципи навчання__________________________________227

Принцип науковості освіти випливає із значення науки, бо успі­хи в розвитку людства багато чим зобов'язані саме науці. Але науко­во-технічний процес значно випереджає можливості освіти. За цих умов важливо не тільки озброювати учнів основами наукових сучас­них знань у школі, а й ознайомлювати їх з основними методами науки, формувати уміння самостійно набувати наукових знань.

Принцип науковості навчання ставить такі основні вимоги, як:

ретельний відбір найсуттєвішого змісту науки для освіти мо­лоді. При відборі змісту освіти враховувати принципи і закономір­ності дидактики, логіку науки; логіку навчального предмета;

— сприйняття нового повинно являти собою процес, у якому учні розглядали б кожне нове явище або предмет з різних сторін, встановлюючи різноманітність зв'язків даного об'єкта з іншими як з схожим з ним, так і різко відмінним від нього;

— втілення як уявлень, так і понять у тонні словесні означення і визначення. Такими є наукові терміни;

— наукові поняття і закони, що виведені з аналізу і синтезу конкретних предметів і явищ, засвоювати в єдності з науковими теоріями або науковими гіпотезами, що є вихідними в утворенні поняття або виведенні наукового закону;

— розкриття перед учнями в процесі навчання історії відкриття явищ і наукових законів;

використання методів наукового пізнання у навчанні, що сприяє розвитку мислення учнів за умов пошукової, творчої діяль­ності.

Реалізуєтьсяпринцип передусім при розробці навчальних про­грам і підручників, у яких передбачається відповідність змісту до рівня сучасної науки. Класичні знання по можливості інтерпрету­ються з сучасної точки зору, окреслюються межі застосування того чи іншого поняття, закону. Створюються правильні уявлення уч­нів про конкретні і загальні методи наукового пізнання.

Наступний шлях реалізації принципу — ознайомлення школя­рів з новинами науки, але одночасно повинен мати місце історизм у викладанні.

Велике значення має використання методів проблемного на­вчання, проведення лабораторних і практичних робіт, навчання учнів умінь спостерігати явища, умінь вести наукову суперечку, обґрун­товувати свою точку зору, працювати з науковою літературою.




Переглядів: 1758

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принцип зв'язку навчання з життям | Принцип трудності й доступності навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.