МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Принцип науковості освітиПринцип науковості освіти означає, що учням пропонуються для засвоєння точно встановлені в сучасній науці положення, тобто зміст освіти повинен знайомити з об'єктивними науковими фактами, поняттями, законами, теоріями основних положень науки — основами наук. Отже, науковість освіти передбачає передусім вимоги до змісту освіти. І цей зміст залежить не від особливостей смаку педагога, а визначається рівнем знань людства про природу і суспільство. Куписевич Ч. Основи обшеіі дидактики. — М., 1986. — С. 167.» 2.2. Принципи навчання__________________________________227 Принцип науковості освіти випливає із значення науки, бо успіхи в розвитку людства багато чим зобов'язані саме науці. Але науково-технічний процес значно випереджає можливості освіти. За цих умов важливо не тільки озброювати учнів основами наукових сучасних знань у школі, а й ознайомлювати їх з основними методами науки, формувати уміння самостійно набувати наукових знань. Принцип науковості навчання ставить такі основні вимоги, як: — ретельний відбір найсуттєвішого змісту науки для освіти молоді. При відборі змісту освіти враховувати принципи і закономірності дидактики, логіку науки; логіку навчального предмета; — сприйняття нового повинно являти собою процес, у якому учні розглядали б кожне нове явище або предмет з різних сторін, встановлюючи різноманітність зв'язків даного об'єкта з іншими як з схожим з ним, так і різко відмінним від нього; — втілення як уявлень, так і понять у тонні словесні означення і визначення. Такими є наукові терміни; — наукові поняття і закони, що виведені з аналізу і синтезу конкретних предметів і явищ, засвоювати в єдності з науковими теоріями або науковими гіпотезами, що є вихідними в утворенні поняття або виведенні наукового закону; — розкриття перед учнями в процесі навчання історії відкриття явищ і наукових законів; — використання методів наукового пізнання у навчанні, що сприяє розвитку мислення учнів за умов пошукової, творчої діяльності. Реалізуєтьсяпринцип передусім при розробці навчальних програм і підручників, у яких передбачається відповідність змісту до рівня сучасної науки. Класичні знання по можливості інтерпретуються з сучасної точки зору, окреслюються межі застосування того чи іншого поняття, закону. Створюються правильні уявлення учнів про конкретні і загальні методи наукового пізнання. Наступний шлях реалізації принципу — ознайомлення школярів з новинами науки, але одночасно повинен мати місце історизм у викладанні. Велике значення має використання методів проблемного навчання, проведення лабораторних і практичних робіт, навчання учнів умінь спостерігати явища, умінь вести наукову суперечку, обґрунтовувати свою точку зору, працювати з науковою літературою.
|
||||||||
|