Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особистісно орієнтоване навчання

Витоки ідей особистісно орієнтованого навчання знаходимо в творах класиків педагогіки, в тих теоріях, які відстоювали гуманіс­тичний характер навчання в протилежність авторитаризму, техно- і кратизму.

На початку XX століття Д. Дьюї обґрунтував теорію педоцент-ризму, виходячи з якої цілі, зміст, методи навчання слід визнача-і



2.4. Види, концепції навчання, авторські педагогічні ідеї


 


Немає такої людини, в якій, образ­но висловлюючись, не було б зак­ладено самою природою сім'я могутнього паростка індивідуаль­них нахилів, здібностей... Завдан­ня школи — побачити в кожному вихованці «живинку», корінь, що живить його духовні сили. О. Б. Сухомлинський

ти на основі інтересів, потреб дитини як центру навчального про­цесу. Представники гуманістичної психології А. Маслоу, К. Ро-джерс розглядали особистість учня як індивідуальну цілісність, не­повторну й найвищу цінність, яка володіє потребою в самоактуа-лізації, тобто в реалізації своїх можливостей.

Наукові праці, практична педагогічна діяльність В.О. Су-хомлинського доводять необ­хідність бачити неповторність особистості учня: «Поважати в кожному учні людину, виявля­ти до нього гуманне відношен­ня означає перш за все розкри­ти в ньому людську неповтор­ність».

Особистісно орієнтоване навчання виходить із визначення ін­дивідуальності, самобутності, самоцінності кожної людини, що вимагає забезпечення розвитку і саморозвитку особистості учня, виходячи із виявлення його індивідуального неповторного суб'єк­тивного досвіду, здібностей, інтересів, ціннісних орієнтацій, мо­жливостей реалізувати себе в пізнанні, навчальній діяльності, поведінці.

Суб'єктивний досвід учня — це досвід його життєдіяльності, який він набуває в конкретних умовах сім'ї, соціокультурного оточення, в процесі сприйняття й осмислення оточуючого його світу.

Реалізація особистісно-орієнтованого навчання спирається на учіння як індивідуальну діяльність школяра, її корекцію і педаго­гічну підтримку, тобто завдання вчителя в допомозі кожному уч­неві розкривати свої пізнавальні можливості, визначати педагогічні умови, необхідні для їх задоволення.

Цьому сприяє:

1. Позиція вчителяяк консультанта, який здійснює педагогіч­ну розвивальну допомогу школяреві.

2. Створення умов для дидактичного виборуяк певних актив­них дій школяра, спрямованих на визначення переваг однієї з аль­тернатив:

— у використанні навчального матеріалу різного за змістом, видом, формою;

— у виборі способів виконання навчальних завдань, що спри­яє зниженню емоційного напруження, тому що учень не боїться зробити помилку в своїх діях; >и!ь— у використанні індивідуальних програм навчання. ,„,.ч,„.



Розділ 2. Дидактика

 


 


3. Створення вільної атмосфери,яка характеризується тим, що учні не бояться робити помилки, вільно обговорюють проблеми, висловлюючи свої особисті думки, підходи, взаємодіють у навчанні один з одним, звертаються за допомогою і підтримкою до вчителя.

4. Створення умов для творчості в самостійній діяльності,вияв­лення особистістю пізнавальної активності, чому сприяє викори-І стання діалогічних методів навчання, імітаційно-рольова гра, за­охочення прагнень учнів знаходити свої способи робіт, аналізува-1 ти способи роботи інших учнів тощо.

5. Постійна увагавчителя до аналізу й оцінкиіндивідуальних способів навчальної роботи, яка спонукає учня до усвідомлення не лияіе результату, а і процесу своєї роботи. Важливо, щоб учні могли розповісти, що вони робили на уроці, як організовували свою роботу, які способи діяльності використовували, чим їм бі­льше всього сподобалось займатися та ін.

Особистісно орієнтована спрямо­ваність означає безумовний пріо­ритет інтересів і запитів особис­тості, що розвивається, врахуван­ня її своєрідності й можливостей, максимальну реалізацію і саморе-алізацію, розвиток рефлексії, за­безпечення умов для проявлення здібностей людини. Ш.О. Амонашвілі

Стимулювання до самооцін­ки є основоюдля самоосвіти, са­морозвитку, самовираження в навчанні.

6. Спрямованість роботи вчителя на навчальні можли­вості кожного учня, складан­ня індивідуальної карткийого особистісного (пізнавального) розвитку,індивідуальної коре-кційної програминавчання з

опорою, спрямованого перш за все, на успіх у досягненні пози­тивних навчальних результатів.

Таким чином, позитивним є те, що особистісно-орієнтоване навчання вимагає уваги до внутрішнього світу людини, її розвит­ку, але не слід перебільшувати її можливості в реалізації поставле­них гуманних завдань, тому що неможливо повністю визначати зміст, методи, форми навчання лише на основі інтересів школя­рів. Проте розумно використовувати прогресивні ідеї цього на­вчання і в інших видах навчання.




Переглядів: 550

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Комп'ютерне навчання | Концепція активізації пізнавальної діяльності школярів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.