Основні напрямки можливостей розвитку підприємства
Можливості
розвитку
Види стратегій розвитку
Інтенсивний розвиток
Стратегія глибшого проникнення на ринок (через інтенсифікацію маркетингових зусиль).
Стратегія розширення меж ринку (вихід на нові ринки з існуючим товаром).
Стратегія вдосконалення товару (створення нових або вдосконалення існуючих товарів для вже охоплених ринків).
Інтеграційний розвиток
Стратегія вертикальної інтеграції (контроль або приєднання підприємств – постачальників сировини, матеріалів і напівфабрикатів, а також збутових фірм).
Стратегія горизонтальної інтеграції (контроль або приєднання підприємств-конкурентів).
Диверсифікація
Стратегія горизонтальної диферсифікації (випуск нового товару, що не пов’язаний з основним виробництвом, але орієнтується на смаки вже охопленої цільової аудиторії).
Стратегія концентричної диверсифікації (випуск нового товару для залучення споживачів інших цільових аудиторій).
Стратегія конгломератної диверсифікації (орієнтація на нові галузі промисловості та нові цільові ринки).
У межах обраної базової стратегії можливі кілька напрямків діяльності, які прийнято називати стратегічними альтернативами (шостий етап). Табл. 2.