Методика вирішення конфлікту шляхом розв'язання проблеми
1. Визначіть проблему в категоріях цілей, а не рішень (тобто встановіть причину проблеми, а не зосереджуйтесь на боротьбі з її наслідками)
2. Після з'ясування суті проблеми, розгляньте варіанти її вирішення, які б влаштовували, певною мірою, всі зацікавлені сторони
3. Сконцентруйте увагу на проблемі, а не на власних якостях опонента
4. Створіть атмосферу довіри, поліпшивши інформаційний обмін і взаємний вплив
5. Під час спілкування прагніть досягти результату, при цьому не здавайте власних позицій, але й враховуйте конструктивні зауваження іншої сторони
Методи керування конфліктами
Конфлікти є впливовими чинниками в організаціях і мають як негативні, так і позитивні наслідки. Менеджери можуть покладатися на кілька методів для заохочення, контролювання, вирішення або обмеження конфлікту залежно від умов.
Заохочення конфлікту
Посилити конкуренцію між людьми або командами Наймати аутсайдерів Змінити прийняті процедури
Контролювання конфлікту
Розширення ресурсної бази
Посилення координації взаємозалежності
Визначення надвисоких цілей
Пов'язування особистості і робочих звичок працівників
Вирішення й обмеження конфлікту
Уникнення конфлікту
Схиляння сторін, що конфліктують, до компромісу
Зведення сторін, що конфліктують, разом для переговорів