МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Соціальна політика та соціальний захист населення в УкраїніМодель соціальної політики в Україні Модель соціальної політики Української держави має представляти собою симбіоз лібералізму та соціальної орієнтації. Перший дає можливість в умовах відсутності достатніх фінансових коштів у держави створити умови для самореалізації і самозабезпечення економічних суб'єктів. Друга складова передбачає формування раціональної системи соціального захисту населення. В умовах соціально-ринкової трансформації держава має виступити соціальним амортизатором перетворень і одночасно проводити активну соціальну політику на нових, адекватних ринковим вимогам засадах. → Соціальні амортизатори — це механізми соціального захисту. Мал. 2.1. Призначення соціальних амортизаторів
Підвищення ролі соціальних амортизаторів має місце на етапах: — системної, соціально-економічної трансформації; — структурної перебудови; — виходу на новий щабель економічного розвитку; — переходу до нового рівня цивілізації. Мал. 2.2. Етапи формування та реалізації соціальної політики
Цілі соціальної політики перехідного періоду Стратегічного характеру: — наповнення реформ соціальним змістом; — розвиток демократії, забезпечення прав і свобод, формування громадянського суспільства; — активізація соціальної ролі держави, відпрацювання механізму взаємодії держави і суспільства в соціальній сфері; — забезпечення гідних і безпечних умов життя та праці, зростання добробуту громадян; — створення кожній людині можливостей реалізувати її здібності, одержувати доход відповідно до результатів праці, компетентності, таланту; — стимулювання мотивації до трудової та підприємницької діяльності, становлення середнього класу; — забезпечення відтворення населення, оптимізація ситуації на ринку праці; — гармонізація відносин між різними соціальними групами, формування почуття соціальної солідарності; — формування ефективної системи соціального захисту населення; — реформування пенсійної системи; — розвиток соціальної інфраструктури, створення умов для виховання, освіти, духовного розвитку дітей, молоді;
зміцнення сім'ї, підвищення її ролі у суспільстві. Поточного характеру: — погашення заборгованості з заробітної плати та соціальних виплат; — забезпечення прожиткового мінімуму; — боротьба з бідністю, надання адресної допомоги; — захист громадян від інфляції за допомогою своєчасної індексації доходів; — обмеження безробіття та стимулювання зайнятості населення; — створення екологічно та соціальне безпечних умов життя; запобігання соціальній деградації тощо. Мал. 2.3. Суб’єкти соціальної політики України
Методи впливу держави на розвиток соціальної сфери: — правове забезпечення соціального захисту населення, прийняття відповідних законодавчих та нормативних актів; — прямі державні витрати із бюджетів різних рівнів на фінансування соціальної сфери (розвиток освіти, науки, медичне обслуговування, охорона навколишнього середовища тощо); — соціальні трансферти у вигляді різного роду соціальних субсидій; — впровадження ефективної прогресивної системи оподаткування індивідуальних грошових доходів населення; — прогнозування стану загальнонаціональних і регіональних ринків праці; створення мережі центрів служб зайнятості й бірж праці; — встановлення соціальних і екологічних нормативів і стандартів; контроль за їх дотриманням; — державні програми з вирішення конкретних соціальних проблем (боротьба з бідністю, освітні, медичні, екологічні та інші); — державний вплив на ціни та цінотворення; — обов'язкове соціальне страхування в різних формах; — пенсійне забезпечення; — розвиток державного сектору економіки та виробництво суспільних товарів і послуг; підготовка та перепідготовка кадрів; організація оплачуваних громадських робіт; — соціальне партнерство. → Державні соціальні стандарти — встановлені законами та іншими нормативно-правовими актами соціальні норми і нормативи або їх комплекс, на базі яких визначаються рівні основних державних соціальних гарантій. → Державні соціальні гарантії — встановлені законами та іншими нормативно-правовими актами мінімальні розміри оплати праці, доходів громадян, пенсійного забезпечення, соціальної допомоги, розміри інших видів соціальних виплат, які забезпечують рівень життя не нижчий від прожиткового мінімуму.
→ Прожитковий мінімум — вартісна величина достатнього для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров'я набору продуктів харчування, а також мінімального набору послуг, необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості. → Соціальні норми і нормативи — показники необхідного споживання продуктів харчування, непродовольчих товарів і послуг та забезпечення освітніми, медичними, житлово-комунальними, соціально-культурними послугами. Ринкова трансформація економіки України неможлива без створення надійної соціальної бази її здійснення. → Соціальна база ринкового реформування — соціальні верстви і групи, зацікавлені в проведенні реформ, які сприяють їхній реалізації шляхом трудової і політичної активності. У широкому розумінні опорою реформування є середній клас. Його ключовими характеристиками є: особиста свобода, самостійна економічна діяльність, наявність власності, рівень доходів, професія, спосіб і якість життя, роль у суспільстві. .
|
||||||||
|