МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Системні завдання розвитку
Узгодження великої системи задоволення потреб з фактичними потребами суспільства здійснюється за схемою: ; ; .Стрілкою позначена цілеспрямованість управління на досягнення взаємовідповідності систем в парі. Для всіх трьох пар великої системи задоволення потреб існують типові завдання технічного розвитку: – власне завдання розвитку, коли систему-засіб необхідно доповнити новими елементами для того, щоб досягти відповідності з назрілою (прогнозованою) системою-метою (пряме завдання розвитку). У зворотному завданні система-мета узгоджується із створеною (проектованою) системою-засобом; – завдання модернізації, коли певний елемент системи-засобу вимагає поліпшення певних параметрів; – завдання відновлення, при реалізації якого відновлюється зношений, але необхідний елемент системи-засобу; – завдання пошуку нового призначення (завдання «простоюючої машини»). Вирішується у тому випадку, коли певний елемент системи-засобу знаходиться в працездатному стані, але потреба в ньому відпала; – завдання утилізації. Реалізується якщо певний елемент системи зношений і потреби в ньому немає, або коли не вдається знайти застосування справним елементам, потреба в яких за основним призначенням відпала. Конкретніший зміст завдань розвитку для кожної з даних пар систем наведено в табл. 6.4. Варто звернути увагу на актуальність в економічній ситуації завдань модернізації і відновлення (їх вирішення дозволяє продовжити цикл технології/попиту при істотно менших витратах, ніж в завданні розвитку) і завдання пошуку нового призначення (у зв'язку з конверсією військового виробництва, а також у зв'язку із структурною перебудовою економіки в цілому). Механізм і організація стратегічного управління повинні забезпечувати вирішення системних завдань розвитку. Таблиця 6.4. Типові завдання технічного розвитку виробництва
Теоретико-множинний аналіз динаміки пари «система-ціль, система-засіб».Повніше представлення суті системних завдань розвитку в кожній парі «система-мета, система-засіб» великої системи задоволення потреб можна отримати на основі теоретико-множинного аналізу динаміки стану цих пар і умов досягнення еквівалентності в парах, що забезпечують задоволення потреб. Ці умови визначають подвійність ролі системи продукції і виробничої системи в даних парах: кожна з них послідовно виступає спочатку системою-засобом, а потім системою-метою. Безліч потреб обумовлює бажаний для споживача асортимент товарів . Можливості виробничої системи по виготовленню продукції залежать від наявності сировинних ресурсів і виробничих потужностей, а також від науково-технічного рівня виробництва і визначають можливий асортимент продукції . Перетин цих двох множин (бажаного і можливого асортименту) є реальним асортиментом продукції S:
Реальний асортимент можна розширити в двох напрямах: · формування інтересу споживача до нового асортименту, який передбачений товаровиробником ; · розширення можливого асортименту (рис. 6.5). Рис. 6.5. Бажаний(Sa,∆Sa) можливий(Sб,∆Sб) і реальний(S,∆Sa,∆Sб) асортимент продукції
Взаємооднозначна відповідність множини потреб і асортименту товарів досягається при еквівалентності бажаного і можливого асортименту, тобто коли
За наявності такої еквівалентності кожна потреба (елемент множини )має відповідний цій потребі продукт (елемент множини )так, що безліч виготовлених товарів представляє образ множини потреб:
Аналогічно, якщо множина виготовленої продукції і множина елементів виробничої системи знаходяться у взаємооднозначній відповідності, то виробнича система знаходиться у взаємооднозначній відповідності до множини потреб:
,
де – знаки образу. Система розвитку повинна бути образом виробничої системи виготовленої нею продукції і потреб, що задовольняються
,
де – знаки образу. Покажемо характер завдань управління розвитком виробничої системи, що вирішуються при її узгодженні з потребами, що змінилися. Оскільки кожна з даних пар множин (систем) є парою [множина-ціль X, множина засобів досягнення цілей Y], дані завдання будуть аналогічні для кожної пари. На рис. 6.6представлена теоретико-множинна інтерпретація динаміки розвитку «системи-засіб» Y під час переходу «системи-ціль» X із стану в стан . У початковий період часу мала місце взаємна відповідність обох множин:
У подальший період в множині X втратила актуальність підмножина , отримала розвиток підмножина (q) і з'явилася нова підмножина (u). Водночас в множині Y втратили ефективність елементи (засоби) підмножини , образ останньої в множині X зберігся.
Рис. 6.6. Теоретико-множинна інтерпретація динаміки стану пари [множина-ціль, множина-засіб]
Постає завдання узгодження множини Y з системою цілей (потреб), що змінилася, так, щоб
Це завдання включає в загальному випадку п'ять розглянутих вище завдань, що вирішуються в кожній парі «система-мета, система-засіб» великої системи задоволення потреб.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|