Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Професійне навчання в зарубіжних фірмах

Останнім часом у зв'язку з доступністю професійного навчання за кор­доном великі підприємства почали активно використовувати цю форму. Так, німецькі фірми використовують дві форми навчання свого персона­лу за кордоном: практика на виробництві й обмін досвідом. Навчання свого персоналу німці проводять в 156 країнах світу, але основна частина на­вчається в США, Франції, Англії та Японії.

Основні цілі програми навчання, за А.П. Волгіним —російським спе­ціалістом, розподіляються таким чином:

Таблиця Розподіл основних цілей прогрими навчання за А, П. Волгіним

 

Цілі програми Кількість програм %
Одержання загальної інформації про країну, культуру, розвиток особистих здібностей 34,3
Додаткова освіта 14,8
Удосконалення загального рівня освіти, в тому числі мовної - 22,9
Цілеспрямоване підвищення кваліфікації 24,0
Підготовка до роботи за новими технологіями, з новою технікою 1,7
Встановлення професійних і ділових контактів 2,9
Разом

В Україні така підготовка організовується міністерствами, відомствами і приватними організаціями. Так, майже 12 % промислових підприємств України посилають своїх працівників нарізні форми професійного навчан­ня за кордон, особливо суднобудівні, металургійні, переробні підприємства. Прикладів навчання наших спеціалістів за кордоном можна навести багато.

Слід відмітити, що японські фірми на професійне навчання, підвищен­ня кваліфікації персоналу витрачають коштів в 3—4 рази більше, ніж у США, незважаючи на те, що в останніх вони є досить високими.

Безперервна освіта в Японії є складовою частиною процесу праці. Про­тягом тижня працівник зобов'язаний витрачати 4 години робочого і 4 го­дини особистого часу на навчання, оскільки вони повинні володіти спе­ціальностями, і підвищувати свою кваліфікацію протягом всього трудово­го життя.

Основою японської системи професійного навчання у фірмах є концеп­ція «гнучкого працівника». Перехід до нових технологій вимагає значних витрат, необхідних для поновлення знань та перепідготовки працівників. В Японії вважають, що перепідготовка персоналу дешевша, ніж його заміна.

Розвиток нових технологій вимагає більш досконалих знань і умінь. Проблема в тому, щоб знайти механізм постійного підвищення кваліфі­кації всіх зайнятих у процесі переходу від одного набору потрібних знань і умінь до іншого.

В Америці існує досить різноманітна система професійного навчання, найбільш поширеними серед яких є:

—короткотермінові курси при школах бізнесу і вищих навчальних закладах. Ці курси розраховані на 2-4 тижні навчання, витрати, які склада­ють близько 16 млрд. $ в рік, беруть на себе фірми;

—вечірні курси, які розраховані на навчання керівників вищого і се­реднього рівнів;

—підготовка і перепідготовка працівників на робочому місці - за сис­темою малих груп, де розбираються конкретні ситуації і за системою -
наставництва, інструктажу, делегування;

—центри підвищення кваліфікації при навчальних закладах;

—внутріфірмові курси підвищення кваліфікації менеджерів нижчого і
середнього рівнів управління;

—перепідготовка на основі двосторонніх договорів між організаціями
і навчальними закладами.

В цілому всі форми навчання сприяють підтримці конкурентоспромож­ності робочої сили. Одним із недоліків програм навчання е відсутність у них економічних знань. Більшість працівників американських фірм не ро­зуміють суті економічних систем, не зовсім розуміють, як зростання про­дуктивності праці може вплинути на рівень їх життя та зайнятість.

Підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації персоналу і в Японії, і в Америці надають першочергового значення.

Майже кожна компанія має власну систему професійного розвитку, особливо перепідготовки персоналу. Нові працівники обов'язково прохо­дять перепідготовку щорічно, внаслідок чого процес навчання здійснюєть­ся безперервно.

Вченими різних країн доведено високу економічну і соціальну ефек­тивність освіти в суспільному відтворенні. Зокрема, ще наприкінці XIXсто­ліття відомий український економіст І.Янжул довів, що ефективність ви­робництва перебуває у прямій залежності від розвитку освіти, від підвищення освітнього рівня населення. Результати досліджень, здійснених в останні роки у ЗО країнах світу фахівцями Світового банку під егідою ЮНЕСКО, показали, що третина приросту валового внутрішнього продукту в цих краї­нах забезпечується інвестиціями у сферу освіти, рентабельність якої на різних ступенях навчання становить від 12 до 24 %. У 1988 р. в Парижі відбулась конференція Нобелівських лауреатів, у висновках якої записано, що осві­та повинна мати абсолютний пріоритет у бюджетах усіх держав і сприяти розвитку всіх видів творчої діяльності. В багатьох розвинутих країнах світу вже ведеться підготовка для переходу до загальної вищої освіти. Як відомо, загальна потреба в освіті включає в себе, насамперед:

q потребу працюючого населення у підвищенні кваліфікації;

q потребу молоді у повноцінних і різносторонніх знаннях;

q специфічні освітні запити населення, не зайнятого у виробництві.




Переглядів: 376

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підвищення кваліфікації кадрів (персоналу) | Управління кар’єрою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.