Приклади узагальнюючих показників розміру деяких конкурентних переваг
№
Конкурентна перевага
Узагальнюючий показник розміру конкурентної переваги*
1.
Висока якість продукції
Відносний рівень якості
2.
Низькі питомі витрати
Відносний рівень витрат
3.
Позитивний імідж підприємства
Відносна питома вага споживачів, які позитивно ставляться до підприємства та його продукції
* розраховується у порівнянні з найпотужнішим конкурентом
Для того, щоб ті або інші характеристики підприємства можна було розглядати як конкурентні переваги, вони повинні відповідати наступним критеріям:
- по-перше, ці характеристики мають бути значущими з точки зору умов конкуренції в галузі і вимог ринку, тобто повинні відповідати ключовим факторам успіху. Наприклад, така характеристика як розташування в центрі міста, може бути суттєвою конкурентною перевагою для ресторану швидкого харчування. Проте для швейного підприємства, зорієнтованого на мінімізацію витрат, висока вартість оренди виробничих площ перетворює чинник дислокації в центрі міста на конкурентну слабкість;
- по-друге, вони мусять бути стійкими за умов динамічного ринкового середовища і неприступними для легкого відтворення конкурентами;
- по-третє, ці характеристики повинні бути наочними для споживачів. Тобто фірма має використовувати їх при розробці своєї маркетингової і, зокрема, рекламної стратегії.