Друге питання теми присвячене стратегіям надбання конкурентної переваги(або ж – так званим загальним стратегіям конкуренції). Матриця загальних стратегій конкуренції представлена на рис. 4.2; сутність загальних (генеричних) стратегій конкуренції за канонічним підходом М.Портера добре відома студентам з матеріалу дисциплін “Маркетинг” та “Основи менеджменту”; стисла характеристика цих стратегій наведена у табл. 4.2.
СТРАТЕГІЧНА ПЕРЕВАГА
Унікальність, як вона сприймається покупцем
Становище низькозатратної фірми
СТРАТЕГІЧНА МЕТА
У рамках ринку
ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ
НАЙМЕНШІ СУКУПНІ ВИТРАТИ
Тільки у конкретному сегменті
ЗОСЕРЕДЖЕННЯ
Рис. 4.2. Загальні стратегії конкуренції (класифікація за канонічним підходом М.Портера)