Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Put in the Present Continuous or Simple of the verbs.

Examples:

Mark: Are you looking (you / look) for someone?

Alan: Yes, I need (I / need) to speak to Neil. He isn't in his office.

Mark: (1)________________.(he / talk) to the boss at the moment.

(2) ____________________ (I / think) (3) __________________ (they / discuss) money.

Alan: Oh, right. And what about you? (4) ______________ (you / look) for someone too?

Mark: Yes, Linda. (5) ____________ (you / know) where she is?

Alan: Oh, she isn't here today. She only (6) __________ (work) four days a week. (7) __________ (she / not / work) on Fridays. She'll be here on Monday.

Mark: Thank you. (8) ____________ (you / know) a lot about Linda.

Alan: Well, most days (9) _____________ (I / give) her a lift, or(10) __________ (she / give) me one. (11) _____________ (she / live) quite close to me. (12) ____________ (it / save) petrol.

Mark: Yes, of course. Good idea. Yes, (13) ___________ (I / agree). Well, (14) ___________ (I / waste) my time here then. I'll get back to my computer.

Present Continuous or Simple?

Complete the sentences. Put in the Present Continuous or Simple of the verbs.

Examples: I'm writing (I / write) to my parents. I write (I / write) to them every weekend.

1. ______________ (it / snow) outside. _______________ (it / come) down quite hard, look.

2. Normally ________________ (I / start) work at eight o'clock, but _________ (I / start) at seven this week. We're very busy at the moment.

3. I haven't got a car at the moment, so __________ (I / go) to work on the bus this week. Usually _____________ (I / drive) to work.

4. The sun ___________ (rise) in the east, remember. It's behind us so __________ (we / travel) west.

5. I'm afraid I have no time to help just now ___________ (I / write) a report. But __________ (I / promise) I'll give you some help later.

6. _____________ (I / want) a new car. _________ (I / save) up to buy one.

Always

Complete the sentences. Use always and the Present Continuous or Simple.

Examples:

Melanie: Tom talks too much, doesn't he?

Rita: Yes, and he's always talking about football.

Laura: You forget your keys every time.

Trevor: I try to remember them, but I always forget.

1. Claire: Sarah takes the train every day, doesn't she?

Mark: Yes, __________ the train.

2. Vicky: Rachel misses lectures much too often in my opinion.

Emma: I agree. ___________ lectures.

3. Mike: Every time I drive along here, I go the wrong way.

Harriet: But it's very simple, isn't it? Why _________ the wrong way?

4. David: Trevor and Laura argue much too often, I think.

Melanie: _____________ I know.

 

States and actions

Tom is on the Internet. He's telling people about himself. Say which verbs express states and which express actions.

Example: I surf the Net most evenings. action

1. My flat is in the town centre.

2. I drive a taxi in the daytime.

3. I own two cars.

4. I go to lots of parties.

5. I love football.

I think/I'm thinking etc




Переглядів: 1148

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Select a range of verbs. | Complete the conversation. Choose the correct form of the verb.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.