МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Put in the Present Continuous or Simple of the verbs.Examples: Mark: Are you looking (you / look) for someone? Alan: Yes, I need (I / need) to speak to Neil. He isn't in his office. Mark: (1)________________.(he / talk) to the boss at the moment. (2) ____________________ (I / think) (3) __________________ (they / discuss) money. Alan: Oh, right. And what about you? (4) ______________ (you / look) for someone too? Mark: Yes, Linda. (5) ____________ (you / know) where she is? Alan: Oh, she isn't here today. She only (6) __________ (work) four days a week. (7) __________ (she / not / work) on Fridays. She'll be here on Monday. Mark: Thank you. (8) ____________ (you / know) a lot about Linda. Alan: Well, most days (9) _____________ (I / give) her a lift, or(10) __________ (she / give) me one. (11) _____________ (she / live) quite close to me. (12) ____________ (it / save) petrol. Mark: Yes, of course. Good idea. Yes, (13) ___________ (I / agree). Well, (14) ___________ (I / waste) my time here then. I'll get back to my computer. Present Continuous or Simple? Complete the sentences. Put in the Present Continuous or Simple of the verbs. Examples: I'm writing (I / write) to my parents. I write (I / write) to them every weekend. 1. ______________ (it / snow) outside. _______________ (it / come) down quite hard, look. 2. Normally ________________ (I / start) work at eight o'clock, but _________ (I / start) at seven this week. We're very busy at the moment. 3. I haven't got a car at the moment, so __________ (I / go) to work on the bus this week. Usually _____________ (I / drive) to work. 4. The sun ___________ (rise) in the east, remember. It's behind us so __________ (we / travel) west. 5. I'm afraid I have no time to help just now ___________ (I / write) a report. But __________ (I / promise) I'll give you some help later. 6. _____________ (I / want) a new car. _________ (I / save) up to buy one. Always Complete the sentences. Use always and the Present Continuous or Simple. Examples: Melanie: Tom talks too much, doesn't he? Rita: Yes, and he's always talking about football. Laura: You forget your keys every time. Trevor: I try to remember them, but I always forget. 1. Claire: Sarah takes the train every day, doesn't she? Mark: Yes, __________ the train. 2. Vicky: Rachel misses lectures much too often in my opinion. Emma: I agree. ___________ lectures. 3. Mike: Every time I drive along here, I go the wrong way. Harriet: But it's very simple, isn't it? Why _________ the wrong way? 4. David: Trevor and Laura argue much too often, I think. Melanie: _____________ I know.
States and actions Tom is on the Internet. He's telling people about himself. Say which verbs express states and which express actions. Example: I surf the Net most evenings. action 1. My flat is in the town centre. 2. I drive a taxi in the daytime. 3. I own two cars. 4. I go to lots of parties. 5. I love football. I think/I'm thinking etc
|
||||||||
|