Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Warming Up

Alternative Assessment

 

This activity could be used to test a vocabulary list instead of a traditional matching or blank answering test.

 

Have students write complete sentences using a pair of words from the list in each sentence. The sentences have to make sense and be grammatically correct, but open yourself to all possibilities when correcting, since you should look for correct use of the words, not sense per se.

 

Example vocabulary:

chambers speculate ruined

sequence moles skunk

thin recurring endorsement

huge

 

Example sentence:

The Police speculated the time of the crime by looking at the clocks in the husband and wife's chambers.

Grammar section

Past Perfect Simple and Past Perfect Continuous

Exercise 1. Peter arrived late at different places yesterday. What had happened when he arrived at each place?

Example: When he arrived at the station,his train had already left.

 

1 the station 2 the theatre

3 the post office 4 the furniture shop

5 his friend's house 6 the football stadium

 

his train | already |leave

the play | already |start

it | already |close

they | sell | the table he wanted

his friend | go out

the game | nearly |finish

Exercise 2. Choose the correct form.

Example: The office was empty when the police arrived. The robbers hadleft/left.

 

1. We had just started lunch when the telephone had rung/rang.

2. When I opened the safe,the money had disappeared/disappeared.

3. Andrew was late for school yesterday.When he got to the classroom,the lesson had started/started.

4. They waited until everyone was ready and then they had started/started the meeting.

 

 

Exercise 3. Put one verb in each sentence into the past perfect simple and the other verb into the past simple.

Example: Mario felt (feel)very nervous when he first drove in Britain because he hadn 't driven (not | drive) on the left before.

 

1. Andrew (do) the test before,so he (find) it very easy.

2. I (not |laugh) at the joke because I (hear) it before.

3. We (leave) the restaurant when we (have)dinner.

4. When I found my wallet I (discover) that somebody (took) the credit cards out of it.

 

 

Exercise 4. Complete the sentences using the past perfect continuous of the verbs in brackets.

Example: I'd been standing (stand) there for nearly a half an hour when 1 realized I was at the wrong bus-stop.

 

1. Maria's sister (study) at university for eight years before she finally passed her exams.

2. 'I'm really sorry I was so late last night.'' That's OK. We (not |wait) long.'

3. The strange thing was that we (just |talk) about ghosts when we heard the noise

upstairs.

4. 'Robert moved from Manchester to London in 1988.''How long (he |live)in

Manchester?'

 

 




Переглядів: 575

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Additional Reading | Exercise 5. Join each idea in A with an idea from B.Make sentences using the past perfect continuous of the verbs in brackets.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.