МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
DISCUSSION1. Do you spend more than you earn? 2. What do you most enjoy spending money on? 3. What do you least enjoy spending money on? 4. What do you think is good value for money? 5. What do you think is a waste of money? 6. What can you afford that you most appreciate? 7. What can’t you afford that you would most like to have? Part I YOU AND YOUR MONEY
I. Do the quiz individually. Then compare answers with a partner. 1. How much cash do you have with you at the moment? Do you know: a) know exactly? b) know approximately? c) not know at all? 2. Do you normally check: a) your change? b) your bank statements and credit card bills c) restaurant bills d) your receipts when shopping? e) prices in several shops before you buy something? 3. Do you: a) give money to beggars? b) give money to charities? c) give away used items, such as clothing? 4. If you go for a meal with someone you don’t know well, do you: a) offer to pay the whole bill? b) suggest dividing the bill into equal parts? c) offer to pay the whole bill but expect them to pay next time? d) try to avoid paying anything? 5. What do you think about people who do not pay the correct amount of tax? Is this: a) a serious crime? b) morally wrong but not a crime? c) excellent business practice? 6. If you lend a colleague a small amount of money and they forget to pay it back, do you: a) say nothing? b) remind them that they owe you money? c) arrange to go for a drink with them and say you’ve forgotten your wallet or purse?
II. Translate the following phrases: Can you give me change for a $ 10 note? I can pay you back on Friday. Can I just buy some chewing gum, please? Did you bring your receipt with you? Do you think you could lend me $20? I’d like to pay my bill, please. You’ll need to sign them just here, please. Do you take credit cards? I’d like to cash some traveler’s cheque. I’d like a refund, please.
III. In your opinion, which of the following give the best return on your money? Which are very risky? Which are less risky?
Part II I. Work in three groups. Each group reads a different text: either The South Sea Bubble or Tulipomania or The Wall Street Crash. Make notes on the key points.
|
|||||||||||
|