МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Діагностика міжособистісних взаємин в групі.Тест "Сприйняття індивідом групи". Міжособистісне сприйняття в групі залежить від багатьох факторів. Найбільш.досліджуваними з них є: соціальна установка, досвід, особливості самосприйняття, характер міжособистісних стосунків, степінь інформування один про одного, ситуаційний контекст, в якому відбувається механізм міжособистісної перцепції і т.д. В якості одного з найважливіших факторів міжособистісного, сприйняття є відношення до об'єкту сприйняття. Однак на міжособистісне сприйняття впливає не тільки міжособистісне відношення, але • й відношення індивіда до групи. Сприйняття індивідом групи це своєрідний фон, на якому відбувається міжособистісне сприйняття. В зв'язку з цим дослідження сприйнятая індивідом групи є важливим моментом в дослідженні міжособистісного сприйняття, що поєднує між собою два різних соціально-перцептивних процеси. Запропонована методика дозволяє виявити три можливих типи сприйняття індивідом групи. При цьому в якості показника типу даного сприйняття є роль групи в індивідуальній діяльності того, хто сприймає. 1. Індивід сприймає групу як заваду у своїй діяльності або відноситься до неї нейтрально. Група не має самостійної цінності в його очах. Це проявляється у відхиленні від спільних форм діяльності, в наданні переваги індивідуальній роботі, в обмеженні контакту. Цей тип можна назвати"індивідуалістичним". 2. Індивід сприймає групу як засіб досягнення власних цілей. При цьому група сприймається і оцінюється з точки зору її корисності для індивіда. Перевага надається більш компетентним членам групи, здатним прийти на допомогу, взяти на себе вирішення складних проблем і стати джерелом інформації. Даний тип сприйняття індивідом групи можна назвати "прагматичним". 3. Індивід сприймає групу як самостійну одиницю. На першому плані стоять проблеми групи і окремих її членів, спостерігається зацікавленість як в успіхах кожного члена, так і групи в цілому, прагнення внести свій вклад в групову Діяльність. Значна роль відводиться колективним формам роботи. Такий тип сприйняття індивідом своєї групи можна назвати “колективістичним". АНКЕТА 1. Кращими партнерами в групі є ті, хто: а/ знає більше ніж я; б/всі питання вирішує разом; в/не відволікає уваги викладача. 2. Кращими викладачами я вважаю тих, хто: а/має індивідуальний підхід до кожного; б/ створює умови для допомоги з боку інших; в/створює в групі атмосферу, в якій ніхто не боїться висловитися. 3. Я радію, коли мої друзі: а/знають більше ніж я; б/вміють самостійно, не заважаючи іншим, досягти успіху; в/допомагають іншим, якщо є така нагода. 4. Найбільше я не люблю, коли в групі: а/ нікому допомагати; б/ мені заважають при виконанні завдання; в/решта слабше підготовлені, ніж я. 5. Я здатен, як мені здається, на максимальне тоді, коли: а/можу отримати допомогу і підтримку з боку інших; б/мої зусилля достатньо винагороджені; в/ є можливість проявити ініціативу, корисну для всіх. 6. Мені подобаються колективи, в яких: а/ кожний зацікавлений в покращенні загальної справи; б/ кожний займається своєю справою і не заважає іншим; в/ кожний може використати інших для вирішення своїх завдань. 7. Як найгірших, студенти оцінюють таких викладачів, котрі: а/створюють атмосферу суперництва; б/не приділяють достатньої уваги їм; в/ не створюють умови для того, щоб група допомагала їм. 8. Найбільше задоволення в житті приносить: а/можливість працювати, коли тобі не заважають; б/можливість отримання від інших нової інформації; в/можливість зробити щось корисне для інших. 9. Головна функція навчального закладу повинна полягати: а/у вихованні людей з почуттям обов'язку перед іншими; б/ в підготовці пристосованих до самостійного життя людей; в/ в підготовці людей, що вміють здобувати користь від спілкування з іншими. 10. Якщо перед групою стоїть проблема, то я: а/ намагаюся, щоб її вирішили інші; б/намагаюся працювати самостійно, не накладаючись на інших; в/ прагну внести свій внесок до спільного вирішення проблеми. 11. Найкраще я вчився, коли б викладач: а/мав до мене індивідуальний підхід; б/ створив умови, щоб я отримав допомогу від інших; в/заохочував ініціативу студентів, спрямовану на досягнення спільного успіху. 12. Немає гіршого, ніж випадок, коли: а/ ти не в змозі самостійно досягти успіху; б/відчуваєш себе непотрібним в групі; в/тебе не розуміють оточуючі. 13. Найбільше я ціную: а/ особистий успіх, в якому є доля заслуги моїх друзів; б/ загальний успіх, в якому є і моя заслуга; в/успіх, досягнутий власними зусиллями. 14. Я хотів би: а/ працювати в колективі, в якому застосовуються основні прийоми і методи спільної праці; б/ працювати індивідуально з викладачем; в/працювати із знаючими в даній галузі людьми.
|
||||||||
|