МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Symbols, logos and logotypesSymbols and logos are special, highly condensed information forms or identifiers. Symbols are abstract representation of a particular idea or identity. The CBS “eye” and the active “television” are symbolic forms, which we learn to recognize as representing a particular concept or company. Logotypes are corporate identifications based on a special typographical word treatment. Some identifiers are hybrid, or combinations of symbol and logotype. In order to create these identifiers, the designer must have a clear vision of the corporation or idea to be represented and of the audience to which the message is directed. NOTES _____________________________________________________________________ CBS “eye” – «око» Сі-бі-ес (Коламбіа Бродкастінг Систем)
Reread Text I, write down the sentences with Gerund and Participle constructions and translate them. Find in Text I words or phrases which mean the same as • to show to unite to carry out • placard insuperable to hold up • to utilize to impartpublic 9. Look at the way the following terms are used in Text I and try to explain them according to the model: Model Сoveris a binding or enclosure for a book or magazine. Templateis a pre-developed page layout in electronic or paper media used to make new pages with a similar design, pattern, or style. “process” colors, “spot” colors, copywriting, margin, typeface, letterhead. 10. Look at the way the following words are used in Text I and then circle the correct part of speech: verbal (par. 1) noun verb adjective painted (par. 2) noun verb participle creative (par. 3) noun verb adjective visual (par. 4) noun verb adjective images (par. 5) noun verb adjective meaning (par. 6) noun verb gerund presenting(par. 6) noun verb gerund change (par. 7) noun verb participle balance (par. 8) noun verb adjective impact (par. 9) noun verb adjective forms (par. 10) noun verb adjective
|
||||||||
|