МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні принципи державної політики та державні гарантії зайнятостіЗакон України "Про зайнятість населення" визначає основні принципи, на яких базується державна політика зайнятості населенням Це є: Ø забезпечення рівних можливостей усім громадянам, незалежно від походження, соціального й майнового стану, расової та національної належності, статі, віку, політичних переконань, ставлення до релігії, в Ø реалізації права на вільний вибір виду діяльності відповідно до здібностей та професійної підготовки з урахуванням особистих інтересів і суспільних потреб; Ø сприяння забезпеченню ефективної зайнятості, запобіганню безробіття, створенню нових робочих місць та умов для розвитку підприємництва; Ø координація діяльності у сфері зайнятості з іншими напрямами економічної й соціальної політики на основі державної та регіональних програм зайнятості; Ø співробітництво професійних спілок, асоціацій (спілок) підприємців, власників підприємств, установ, організацій або уповноважених ними органів у взаємодії з органами державного управління в розробці, реалізації та контролі за виконанням заходів щодо забезпечення зайнятості населення; Ø міжнародне співробітництво у вирішенні проблем зайнятості населення, включаючи працю громадян України за кордоном та іноземних громадян в Україні. Реалізація політики зайнятості покликана, як мінімум, забезпечити населенню виконання державних гарантій у цій сфері. Згідно з Законом України "Про зайнятість населення" державною гарантією є право вибору професій та виду діяльності. Ця гарантія стосується працездатного населення у працездатному віці і передбачає: Ø добровільність праці, вибір або зміну професії та виду діяльності; Ø захист від необґрунтованої відмови у прийнятті на роботу і незаконного звільнення, а також сприяння у збереженні роботи; Ø безплатне сприяння всіма доступними засобами у підборі підходящої роботи і працевлаштуванні відповідно до покликання, здібностей, професійної підготовки, освіти, з урахуванням суспільних потреб, включаючи професійну орієнтацію і перепідготовку; Ø компенсацію матеріальних витрат у зв'язку з направленням на роботу в іншу місцевість; Ø виплату вихідної допомоги працівникам, які втратили постійну роботу на підприємствах, в установах і організаціях, у випадках і на умовах, передбачених чинним законодавством; Ø безплатне навчання безробітних новим професіям, перепідготовку в навчальних закладах або в системі державної служби зайнятості з виплатою стипендії, Ø виплату безробітним в установленому порядку матеріальної допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги членам сім "і, які перебувають на їх утриманні, та інших видів допомоги; Ø включення періоду перепідготовки та навчання новим професіям, участі в оплачуваних громадських роботах, одержання допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги по безробіттю до загального трудового стажу, Ø а також до безперервного трудового стажу; Ø надання роботи за фахом на період не менше З років молодим спеціалістам — випускникам державних навчальних закладів держави, раніше заявлених підприємствами, установами, організаціями. Крім того, держава встановлює додаткові гарантії зайнятості для окремих категорій населення, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, у тому числі : Ø жінкам, які мають дітей віком до б років; Ø одиноким матерям, які мають дітей віком до 14 років або дітей-інвалідів; Ø молоді, яка закінчила або припинила навчання у середніх загальноосвітніх школах, професійно-технічних закладах освіти, звільнилася зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і якій надається вперше робоче місце; дітям (сиротам), які залишилися без піклування батьків, а також: особам, яким виповнилося 15 років і які за згодою одного з батьків або особи, яка їх замінює, можуть, як виняток, прийматися на роботу; Ø особам перед пенсійного віку (чоловікам по досягненні 58 років, жінкам — 53 років); Ø особам, звільненим після відбуття покарання або примусового лікування. Для працевлаштування зазначених категорій громадян місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних рад за поданням центрів зайнятості бронюють на підприємствах, в установах і організаціях, незалежно від форм власності, із чисельністю понад 20 чоловік до 5 процентів загальної кількості робочих місць за робітничими професіями, у тому числі з гнучкими формами зайнятості. Наприклад, в Одеському порту зараз працюють 120 працівників, які були прийняті на роботу за зазначеними гарантіями. Установлені також важелі впливу на підприємства, які ігнорують цю законодавчу норму. У разі відмови у прийомі на роботу громадян із числа зазначених категорій у межах установленої броні державна служба зайнятості стягує штраф із підприємств за кожну таку відмову у п'ятдесятикратному розмірі неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Одержані кошти спрямовуються до місцевої частини державного фонду сприяння зайнятості населення і можуть використовуватися для фінансування витрат підприємств, установ і організацій, які створюють робочі місця для цих категорій населення понад установлену квоту.
|
||||||||
|