МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Спрощена система оподаткування суб'єктів малого підприємництваЗбір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів у всіх форм власності. Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію. Фіксований сільськогосподарський податок. Спрощена система оподаткування суб'єктів малого підприємництва. СПЕЦІАЛЬНІ ПОДАТКОВІ РЕЖИМИ ТЕМА 10 Єдиний податок - сплачується суб'єктами малого підприємництва - юридичними особами - поєднує в собі характеристики податків і зборів, що їх замінює. Насамперед, єдиний податок можна класифікувати як оборотний, тобто податкові зобов'язання платника збільшуються в разі підвищення обсягів продажу продукції (товарів, робіт, послуг). З погляду форми оподаткування єдиний податок можна віднести до прямих податків. Він сплачується суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою - за рахунок власних коштів, і включається в ціну товарів не у вигляді надбавки до неї, а на стадії виробництва у виробників. Тому єдиний податок регулює насамперед виробництво, хоча він непрямо впливає і на споживання. Разом з тим єдиний податок (у разі сплати його за ставкою 10 відсотків) замінює разом з іншими і податок на додану вартість і ПДВ), який є класичним прикладом непрямих податків. Таким чином, впровадження спрощеної системи суттєво змінює структуру оподаткування на користь підвищення питомої ваги прямих податків. Єдиний податок сплачується незалежно від фінансового й майнового стану платників, тому він не може бути віднесений до реальних податків і класифікується як податок особистий. За економічним змістом об'єкта оподаткування єдиний податок однозначно відноситься до податків на доходи, тобто він справляється саме в момент виникнення доходу, а не при його використанні. За критерієм рівня державних структур, що встановлюють податки, єдиний податок, платниками якого є юридичні особи, може бути класифікований як місцевий. За способом стягнення єдиний податок відноситься до окладних, тому що загальна сума надходжень формується, як сума платежів окремих платників, і не залежить від потреби бюджету. До переваг спрощеної системи оподаткування як інструменту податкового регулювання розвитку малого бізнесу, з погляду загальнодержавних інтересів, відноситься те, що її використання сприяє розв'язанню ряду важливих проблем, зокрема: - виведення значної частини господарських операцій з тіньового сектору економіки за рахунок зниження податкового навантаження та спрощення адміністрування податків при застосуванні альтернативних систем; - позитивні структурні зміни у валовому національному доході на користь збільшення питомої ваги малого бізнесу за рахунок стимулювання розвитку тих, що вже діють, і створення нових суб'єктів підприємницької діяльності; - розвиток конкурентного середовища та демонополізація економіки; - спрощення адміністрування податків і зменшення відповідних витрат контролюючих органів внаслідок скорочення переліку податків і зборів, що сплачуються суб'єктами малого підприємництва, і зменшення кількості перевірок за окремими напрямами оподаткування; - покращення соціальної ситуації за рахунок забезпечення додаткових робочих місць та розвитку самозайнятості. До недоліків цієї альтернативної податкової системи відносяться: - порушення цілісності податкової системи країни та принципу рівності; - певне зниження можливостей та ефективності податкового регулювання за рахунок зменшення кількості податків й об'єктів оподаткування; - зменшення податкових надходжень, оскільки перехід на спрощену систему оподаткування здійснюється виключно на добровільних засадах, і відповідне рішення приймається платником тільки за умови зменшення податкового навантаження; - зменшення надходжень з такого «звичайного» джерела формування дохідної частини бюджету, як штрафні санкції, внаслідок зменшення кількості перевірок і кількості податків, що сплачуються при звичайній системі оподаткування. Єдиний податок з юридичних осіб. Відповідно до ст. 11 Закону України «Про державну підтримку малого підприємництва», може застосовуватися спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає: заміну сплати встановлених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) сплатою єдиного податку; застосування спрощеної форми бухгалтерського обліку та звітності. Для того щоб мати право переходити на спрощену систему оподаткування, суб'єкт підприємницької діяльності повинний відповідати й критеріям суб'єкта малого підприємництва і критеріям платника єдиного податку (табл. 14.1). Таблиця 14.1
|
||||||||
|