Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Спрощена система оподаткування суб'єктів малого підприємництва

Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів у всіх форм власності.

Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію.

Фіксований сільськогосподарський податок.

Спрощена система оподаткування суб'єктів малого підприємництва.

СПЕЦІАЛЬНІ ПОДАТКОВІ РЕЖИМИ

ТЕМА 10

Єдиний податок - сплачується суб'єктами малого підприємництва - юридичними особами - поєднує в собі характеристики податків і зборів, що їх замінює. Насамперед, єдиний податок можна класифікувати як оборотний, тобто податкові зобов'язання платни­ка збільшуються в разі підвищення обсягів продажу продукції (товарів, робіт, послуг). З погляду форми оподаткування єдиний податок можна віднести до прямих податків. Він сплачується суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою - за рахунок власних коштів, і включається в ціну товарів не у вигляді надбавки до неї, а на стадії виробництва у виробників. Тому єдиний податок регулює насамперед виробництво, хоча він непрямо впливає і на споживання. Разом з тим єдиний по­даток (у разі сплати його за ставкою 10 відсотків) замінює разом з іншими і податок на додану вартість і ПДВ), який є класичним прикладом непрямих податків. Таким чином, впровадження спрощеної систе­ми суттєво змінює структуру оподаткування на користь підвищення питомої ваги прямих податків.

Єдиний податок сплачується незалежно від фінансового й майнового стану платників, тому він не може бути віднесений до реальних податків і класифікується як податок особистий.

За економічним змістом об'єкта оподаткування єдиний податок однозначно відноситься до податків на доходи, тобто він справляється саме в момент виникнення доходу, а не при його використанні.

За критерієм рівня державних структур, що встановлюють податки, єдиний податок, платниками яко­го є юридичні особи, може бути класифікований як місцевий.

За способом стягнення єдиний податок відноситься до окладних, тому що загальна сума надход­жень формується, як сума платежів окремих платників, і не залежить від потреби бюджету.

До переваг спрощеної системи оподаткування як інструменту податкового регулювання розвит­ку малого бізнесу, з погляду загальнодержавних інтересів, відноситься те, що її використання сприяє розв'язанню ряду важливих проблем, зокрема:

- виведення значної частини господарських операцій з тіньового сектору економіки за рахунок зни­ження податкового навантаження та спрощення адміністрування податків при застосуванні альтер­нативних систем;

- позитивні структурні зміни у валовому національному доході на користь збільшення питомої ваги малого бізнесу за рахунок стимулювання розвитку тих, що вже діють, і створення нових суб'єктів підприємницької діяльності;

- розвиток конкурентного середовища та демонополізація економіки;

- спрощення адміністрування податків і зменшення відповідних витрат контролюючих органів внаслідок скорочення переліку податків і зборів, що сплачуються суб'єктами малого підприємництва, і зменшення кількості перевірок за окремими напрямами оподаткування;

- покращення соціальної ситуації за рахунок забезпечення додаткових робочих місць та розвитку самозайнятості.

До недоліків цієї альтернативної податкової системи відносяться:

- порушення цілісності податкової системи країни та принципу рівності;

- певне зниження можливостей та ефективності податкового регулювання за рахунок зменшення кількості податків й об'єктів оподаткування;

- зменшення податкових надходжень, оскільки перехід на спрощену систему оподаткування здійснюється виключно на добровільних засадах, і відповідне рішення приймається платником тільки за умови зменшення податкового навантаження;

- зменшення надходжень з такого «звичайного» джерела формування дохідної частини бюджету, як штрафні санкції, внаслідок зменшення кількості перевірок і кількості податків, що сплачуються при звичайній системі оподаткування.

Єдиний податок з юридичних осіб.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про державну підтримку малого підприємництва», може застосовуватися спроще­на система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає: заміну сплати встановле­них законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) сплатою єдиного податку; застосування спрощеної форми бухгалтерського обліку та звітності.

Для того щоб мати право переходити на спрощену систему оподаткування, суб'єкт підприємницької діяльності повинний відповідати й критеріям суб'єкта малого підприємництва і критеріям платника єдиного податку (табл. 14.1).

Таблиця 14.1




Переглядів: 706

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Туристичний збір | Загальні вимоги до суб'єктів малого підприємництва - юридичних осіб - при переході на єдиний податок і при сплаті податку за спрощеною системою

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.