МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Спрощена система оподаткування суб'єктів малого підприємництваЗбір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів у всіх форм власності. Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну і теплову енергію. Фіксований сільськогосподарський податок. Спрощена система оподаткування суб'єктів малого підприємництва. СПЕЦІАЛЬНІ ПОДАТКОВІ РЕЖИМИ ТЕМА 10 Єдиний податок - сплачується суб'єктами малого підприємництва - юридичними особами - поєднує в собі характеристики податків і зборів, що їх замінює. Насамперед, єдиний податок можна класифікувати як оборотний, тобто податкові зобов'язання платника збільшуються в разі підвищення обсягів продажу продукції (товарів, робіт, послуг). З погляду форми оподаткування єдиний податок можна віднести до прямих податків. Він сплачується суб'єктом малого підприємництва - юридичною особою - за рахунок власних коштів, і включається в ціну товарів не у вигляді надбавки до неї, а на стадії виробництва у виробників. Тому єдиний податок регулює насамперед виробництво, хоча він непрямо впливає і на споживання. Разом з тим єдиний податок (у разі сплати його за ставкою 10 відсотків) замінює разом з іншими і податок на додану вартість і ПДВ), який є класичним прикладом непрямих податків. Таким чином, впровадження спрощеної системи суттєво змінює структуру оподаткування на користь підвищення питомої ваги прямих податків. Єдиний податок сплачується незалежно від фінансового й майнового стану платників, тому він не може бути віднесений до реальних податків і класифікується як податок особистий. За економічним змістом об'єкта оподаткування єдиний податок однозначно відноситься до податків на доходи, тобто він справляється саме в момент виникнення доходу, а не при його використанні. За критерієм рівня державних структур, що встановлюють податки, єдиний податок, платниками якого є юридичні особи, може бути класифікований як місцевий. За способом стягнення єдиний податок відноситься до окладних, тому що загальна сума надходжень формується, як сума платежів окремих платників, і не залежить від потреби бюджету. До переваг спрощеної системи оподаткування як інструменту податкового регулювання розвитку малого бізнесу, з погляду загальнодержавних інтересів, відноситься те, що її використання сприяє розв'язанню ряду важливих проблем, зокрема: - виведення значної частини господарських операцій з тіньового сектору економіки за рахунок зниження податкового навантаження та спрощення адміністрування податків при застосуванні альтернативних систем; - позитивні структурні зміни у валовому національному доході на користь збільшення питомої ваги малого бізнесу за рахунок стимулювання розвитку тих, що вже діють, і створення нових суб'єктів підприємницької діяльності; - розвиток конкурентного середовища та демонополізація економіки; - спрощення адміністрування податків і зменшення відповідних витрат контролюючих органів внаслідок скорочення переліку податків і зборів, що сплачуються суб'єктами малого підприємництва, і зменшення кількості перевірок за окремими напрямами оподаткування; - покращення соціальної ситуації за рахунок забезпечення додаткових робочих місць та розвитку самозайнятості. До недоліків цієї альтернативної податкової системи відносяться: - порушення цілісності податкової системи країни та принципу рівності; - певне зниження можливостей та ефективності податкового регулювання за рахунок зменшення кількості податків й об'єктів оподаткування; - зменшення податкових надходжень, оскільки перехід на спрощену систему оподаткування здійснюється виключно на добровільних засадах, і відповідне рішення приймається платником тільки за умови зменшення податкового навантаження; - зменшення надходжень з такого «звичайного» джерела формування дохідної частини бюджету, як штрафні санкції, внаслідок зменшення кількості перевірок і кількості податків, що сплачуються при звичайній системі оподаткування. Єдиний податок з юридичних осіб. Відповідно до ст. 11 Закону України «Про державну підтримку малого підприємництва», може застосовуватися спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає: заміну сплати встановлених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) сплатою єдиного податку; застосування спрощеної форми бухгалтерського обліку та звітності. Для того щоб мати право переходити на спрощену систему оподаткування, суб'єкт підприємницької діяльності повинний відповідати й критеріям суб'єкта малого підприємництва і критеріям платника єдиного податку (табл. 14.1). Таблиця 14.1
|
||||||||
|