МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||
Read the article again. Write T (true), F (false) or ? (don’t know) in the boxes next to these statements.
Read the article carefully and answer these questions according to the information in the text. 1) What do you think is meant by the term drugs? 2) What are some things you think you and others ought to know about drugs? 3) Why do people take drugs if they aren’t sick? 4) Why combining of alcohol and drugs is very dangerous? 5) What could be the consequences of drug abuse? 6) Why can we call coffee, tea, cola drugs too? 7) Why may people sometimes use drugs in unsupervised, disapproved ways? 8) How does a person get addicted to a drug?
ǃTo talk about a period of past time which is related to the present, we use the Present Perfect Tense (have/has + Participle II). This is very useful when discussing changes in the environment. 1. Look at this sentence from the article and underline the Present Perfect Tense: Throughout the history of mankind, nearly all countries and cultures have had problems with the use and abuse of drugs. ǃTo talk about events in the past which are now finished and there is no connection to the present, we use the Simple Past Tense (regular verb + edorthe second form of the irregular verb). 2. Look at these sentences from the article and underline the Simple Past Tense: In the last century, Sir William Osler described this situation so well when he said, "The desire to take medicine is, perhaps, the greatest feature which distinguishes man from animals". 3. Find and underline other examples in the text.
|
||||||||||||||||
|