МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІІІ. Обеспечение исходного уровня знаний-уменийМодуль 2 Змістовний модуль1 Гемостаз. Переливання крові та кровозамінників. Реанімаційні заходи у хірургічних хворих Тема 1: Кровотеча, крововтрата. І. Актуальність теми Втрата крові являє безпосередню загрозу для життя потерпілого і від негайних дій лікаря залежить його доля. Небезпека крововтрати пов'язана з розвитком геморагічного шоку, тяжкість якого обумовлена інтенсивністю, тривалістю кровотечі і об'ємом втраченої крові. Швидка втрата 30% об'єму циркулюючої крові призводить до гострої анемії, гіпоксії головного мозку і може закінчитися смертю хворого. Медичний персонал повинен володіти способами тимчасової зупинки кровотечі, знати клінічні ознаки вторинної кровотечі і її небезпеку для життя хворого. ІІ. Мета заняття: 1. Знати класифікацію кровотеч за етіологією, механізмом виникнення, термінам виникнення, анатомічним особливостям; патогенез кровотеч, компенсаторні і адаптаційні механізми при кровотечі (a-І). 2. Знати визначення понять, що стосуються кровотечі і порушень гемостазу (a-І). 3. Засвоїти місцеві і загальні клінічні ознаки кровотечі. Знати патогенез і клінічний перебіг геморагічного шоку (a-ІІ). 4. Уміти діагностувати кровотечу, відрізнити закриту і відкриту кровотечу (a-ІІІ). 5. Уміти правильно трактувати ознаки геморагічного шоку, оцінити стан пацієнта і передбачити наслідки (a-ІІІ). 6. Уміти надати першу допомогу – провести тимчасову зупинку кровотечі (a-ІІІ). 7. Уміти оцінити отримані результати обстеження хворого з кровотечею, встановити діагноз відповідно до класифікацій, визначити план лікування – остаточну зупинку кровотечі і компенсацію крововтрати (a-ІV). ІІІ. Обеспечение исходного уровня знаний-умений
Література: Основна: 1. Загальна хірургія /під ред С.П. Жученка, М.Д. Желіби, С.Д. Хіміча. - Київ, 1999. 2. Загальна хірургія /під ред. М.П.Черенько. - Київ, 1999.
Додаткова:
Міждисциплінарна інтеграція.
Тести і завдання для перевірки вихідного рівня знань
Вкажіть способи фізичної зупинки кровотечі: а) застосування холоду (+); б) тампонування рани; в) гемостатична губка; г) електрокоагуляція (+); д) судинний шов.
Які загальні клінічні ознаки характерні для кровотечі? а) слабкість (+); б) нудота; в) запаморочення (+); г) біль в серці; д) ціаноз.
Які способи тимчасової зупинки кровотечі можна застосовувати при пошкодженні крупних артеріальних судин? а) піднесене положення кінцівки; б) накладання джгута (+); в) накладання кровоспинного затискача в рані (+); г) застосування гемостатичної губки; д) накладання тиснучої пов'язки.
Які препарати використовуються для місцевої зупинки кровотечі? а) гемостатична губка (+); б) поролонова губка; в) тромбін (+); г) гематоген; д) відмиті еритроцити.
Причиною пізньої вторинної кровотечі є: а) підвищення артеріальний тиск; б) гнійне розплавлення тромбу (+); в) ліквідація спазму судин; г) арозія стінки судини (+); д) зісковзування лігатури.
Причиною ранніх вторинних кровотеч є все, окрім: а) нагноєння рани (+); б) поранення судини (+); в) виштовхування тромбу; г) зісковзування лігатури; д) підвищений артеріальний тиск.
Назвіть хімічні речовини, які використовують для зупинки кровотечі. а) ε-амінокапронова кислота (+); б) реополіглюкін; в) фізіологічний розчин; г) гепарин; д) вікасол (+).
Біологічними способами зупинки кровотечі є: а) тампонада рани чепцем (+); б) тампонада рани м’язом (+); в) тампонада рани хрящом; г) введення адреналіну; д) внутрішньовенне введення ε-амінокапронової кислоти.
Тиснуча пов'язка як метод тимчасової зупинки кровотечі не показана при: а) кровотечі з вен передпліччя; б) пошкодженні сонної артерії (+); в) кровотечі з м'яких тканин голови; г) пораненні ділянки підколінної ямки (+); д) кровотечі з м'яких тканин грудної клітки.
Для якої локалізації джерела кровотечі характерна мелена? а) легеня; б) шлунок (+); в) селезінка; г) дванадцятипала кишка (+); д) сигмоподібна кишка.
За рахунок чого при гострій крововтраті відбувається природна компенсація зменшення об'єму циркулюючої крові і підтримується життєздатність організму? а) вазоконстрикції (+); б) підвищення центрального венозного тиску; в) аутогемодилюції (+); г) вазодилятації; д) пиття води.
На які групи поділяються симптоми кровотечі? а) явні; б) приховані; в) місцеві (+); г) тимчасові; д) загальні (+).
На які групи поділяються всі способи зупинки кровотеч? а) долікарські; б) остаточні (+); в) тимчасові (+); г) судинні; д) механічні
Безперервний максимальний за тривалістю час накладання джгута на нижню кінцівку взимку складає: а) 3 год; б) 4 год; в) 1 год (+); г) 2 год; д) 0,5 год.
Безперервний максимальний за тривалістю час накладання джгута на нижню кінцівку влітку складає: а) 3 год; б) 4 год; в) 1,5 год; г) 2 год (+); д) 0,5 год.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|