Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






SOME QUESTIONS AND ANSWERS

During the course of a year, we at Summerhill, receive many enquiries from all over the world about our school and the philosophy behind it. These are answers to some the most often asked questions. We hope they will be useful to you.

How do pupils fit into the outside world after what is, surely, a sheltered environment at Summerhill?

We feel that Summerhill pupils are better prepared for the outside world than most other young people. Pupils at Summerhill are used to being in control of their own lives and making decisions for themselves - just as all adults do in their daily lives. They decide what to do, when, and how to do it. Critics say there are many things in the outside world which have to be done, such as earning a living. They believe that our pupils will find it difficult to adapt, as there is no compulsion at Summerhill. The implication that you cannot do boring, mundane or unpleasant things without being trained by compulsion is, of course, absolute rubbish. Summerhill pupils face similar situations in their everyday lives at the school all the time. There are many, many things that need to be done in order to keep the community running. If we, the members of the community do not do them, then they do not get done at all. Instead of being compelled to do things by somebody else, you have to take responsibility for yourself and the community around you. You have to be self-motivated. This is true of all of us in adult life. We have no big “teacher” standing by to tell us what to do. We have to get on and deal with things by ourselves. At Summerhill we feel that children in other schools are being disadvantaged by the fact that they have no decision making processes to learn from, making it very difficult when they subsequently leave school and have to start living in the adult world. The popular belief that Summerhill is a wild, unstructured society is totally untrue. Because of the many laws at Summerhill which govern our lives (there are approx. 230 at the present time) the pupils are used to a strong framework. Living in a democratic society where grievances are heard twice each week in the school meetings gives the pupils a strong sense of justice as well as an ability to listen to, and understand, the other person's point of view. Thus they are well prepared for interacting with others in the outside world. Although they, like many others, will find some rules petty and unnecessary, they are tolerant and understanding enough to deal with it.




Переглядів: 244

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
A typical Meeting case | Do Summerhill pupils take exams?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.