МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Words and word combinations suggested for reproducing dialogues in narrative form.· to think that · to believe that · to wonder why (when, how, where) · to understand · to point out · to admit · to persist · to doubt · to stress · to confirm · to insist · to reassure · to suggest · to wish · to know · to reject · to assure · to expect that · to reproach · to deny · to consider (regard) · to suppose that · to urge · to be certain that · to object to
Appendix 1. The scheme of stylistic analysis 1. Speak of the author in brief. Give a summary of the extract (or the story) under consideration (the gist, the content of the story in a nutshell). State the problem raised (tackled) by the author. Formulate the main idea conveyed by the author (the main line of the thought, the author’s message). 5. Give a general definition of the text under study: Define the prevailing mood (tone, slant) of the extract. It may be lyrical, dramatic, tragic, optimistic/pessimistic, melodramatic, sentimental, emotional/unemotional, pathetic, dry and matter-of-fact, gloomy, bitter, sarcastic, cheerful, etc. The composition of the extract (or the story). Divide the text into logically complete parts and entitle them. If possible choose the key-sentence (the topic sentence) in each part that reveals its essence. The compositional pattern of a complete story (chapter, episode) may be as follows: – the development of the plot (an account of events); – the climax (the culminating point); – the denouement (the outcome of the story). Give a detailed analysis of each logically complete part. Follow the formula – matter – the form. It implies that, firstly, you should dwell upon the content of the part and, second, comment upon the language means (EM and SD) employed by the author to achieve desired effect, to render his thoughts and feelings. NB! Sum up your observations and draw conclusions. Point out the author's language means which make up the essential properties of his individual style. Appendix 2.
|
||||||||
|