МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Розрахункові формули і методика розв'язанняСтан нерозгалуженого електричного ланцюга в будь – який момент часу може бути описаний рівнянням, складеним на основі другого правила Кірхгофа: або, якщо скористатися законами Ома ( ) , Фарадея ( ), визначенням ємності ( ) і струму ( ), рівняння прийме вигляд: . Це рівняння справедливо для будь якого моменту часу – воно справедливо і для перехідного і для стаціонарного процесів. У залежності від складу досліджуваного ланцюга рівняння електричного стану приймає той чи інший вигляд, наприклад для послідовного ланцюга: і після певних перетворень (1); для послідовного ланцюга: (2). Розв'язок цих диференціальних рівнянь шукають у вигляді суми вільної напруги (струму), що відповідають загальному розв'язку однорідного рівняння, й вимушеної напруги (струму), що відповідають частковому рішенню неоднорідного рівняння, а фізично – напрузі (струму) стаціонарного режиму, що встановлюється в ланцюзі через достатньо довгий час після комутації. Цю останню напругу (струм) дуже просто встановити за законом Ома і правилами Кірхгофа. Рішення рівняння (1) для заряду конденсатора від нуля до напруги має форму , де , при розряді конденсатора від напруги до нуля, права частина (1) дорівнює нулю і рівняння має форму: . Рішення такого рівняння має вигляд : , де . Рівняння ланцюга з індуктивністю (2) має рішення: при наявності ненульової правої частини (при підключенні до джерела); або , якщо в правій частині нуль (при відключенні від джерела). У випадку більш складних ланцюгів вигляд рівняння електричного стану змінюється, наприклад для випадку схеми, що приведена в задачі № 6 рівняння електричного стану має вигляд: . Приведене рівняння перепишеться у вигляді: , звідки можна визначити величину постійної часу: .
Задача 6 У момент часу замикається вимикач В і до джерела постійної напруги U підключається RC ланцюг, схема якого приведена на рис. 6. Топологія схеми для всіх варіантів задачі однакова. Вихідні дані для розрахунку перехідного процесу по варіантах приведені у таблиці 6.
Рис.6 Схема RC з’єднання, що підключається до джерела напруги.
Таблиця 6. Вихідні дані для розрахунку перехідного процесу в R,C ланцюзі.
Визначити: 1. Записати диференційне рівняння ланцюга. Підказка. При складанні цього рівняння скористайтеся двома законами Кірхгофа і законом Ома, а саме: прикладена до ланцюга напруга дорівнює сумі падіння напруги на опорі і напруги конденсатора ( ); струм, що втікає у вузол А дорівнює сумі струмів, що з нього витікають ( , де ; ). Підставивши величину струму до першого рівняння отримаєте диференційне рівняння ланцюга. 2. Розрахувати напругу, до якої зарядиться ємність у стаціонарному режимі. 3. Розрахувати заряд, накопичений конденсатором у стаціонарному режимі. 4. Розрахувати сталу часу. 5. Накреслити графік заряду конденсатора у часі до моменту 5 .
Відповідь подати у таблиці наступної форми:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|