МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||
Listen to the poem; mind the intonation of the final words in each line. Learn the poem by heart.Національний університет кораблебудування Імені адмірала Макарова МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ Для вивчення фонетики та розвитку навичок усного мовлення Миколаїв 2005 UNIT 1 Study the main rules of English pronunciation.
ARTICULATION BASIS OF ENGLISH The main points of difference between the articulation basis of English and Russian / Ukrainian are as follows: 1. The tongue in English is more tense and bulky. 2. The lips are also tenser and less movable. They are mostly spread or neutral (flat articulation). 3. Forelingual English consonants are articulated with the tongue-tip against the alveoli, or against the teeth. 4. All English consonants are hard, except for [ l, j ] and have no palatalized oppositions. 5. The English word-final voiced consonants must not be devoiced, yet they are weak. 6. The English plosive voiceless / p, t, k / are pronounced with aspiration.
Study the rules for the following consonants and practice them in proverbs.
Find the Ukrainian equivalents for the proverbs, choose 2-3 of them to explain. E.g.“hammer and tongs” expresses great efforts used for doing some work. 4. Read the following words and transcribe them using the information from the table: a) Climb, tomb, column, common, balm, psalm, ham, sums, smoke, improbable, memorise; b) funny, knelt, knowledge, knock, knot, pneumatic, pneumatology, unreal, pence, often; c) gong, bank, linguistics, frankly, singing, finger, anger, lungs, jungle, ankle, uncle, think, tongue, English, stronger; d) guest, bigger, guitar, guilty, ghetto, ghastly, exactly, examination, exhausted, exist.
Listen to the poem; mind the intonation of the final words in each line. Learn the poem by heart. “So, we’ll go no more a roving…” By George Gordon Noel Byron So, we’ll go no more a roving So late into the night, Though the heart be still as loving, And the moon be still as bright. For the sword outwears its sheath, And the soul wears out the breast, And the heart must pause to breathe, And love itself have rest. Though the night was made for loving, And the day returns too soon, Yet we’ll go no more a roving By the light of the moon.
6. Answer the questions for self-control: 1. What positions of lips are used in articulation of English sounds? 2. What consonants are aspirated in English? 3. What English consonants can be considered as palatalized? 4. How do we pronounce voiced consonants in word-final positions? UNIT 2
|
|||||||||||||
|