Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Study the rules for the following consonants and practice them in proverbs.

a) / f / Graphical rules: 1. “f”, “ff” - flat, sniff; 2. “ph” - photo, phonetics; 3. “gh” - enough, laugh. Proverbs and sayings: 1. As fresh as a daisy. 2. As full as a boot. 3. A fair face may hide a foul heart. 4. Feast today and fast tomorrow b) / ∫ / Graphical rules: 1. “sh” - shoe, shelf; 2. “s”, “ss” - sure, assure; 3. “ch” - machine (words of French and Greek origin); 4. “ci” – delicious, sufficient 5. “tion”, “sion” - nation, confession Rare Spelling: luxury. Proverbs and sayings: 1. Shape up or ship out. 2. Share and share alike. 3. To be head and shoulders above.
c) / v / Graphical rules: 1. “v” - village. Rare Spellings: of, nephew. Proverbs and sayings: 1. Like turkeys voting for Christmas. 2. A weaver in Vienna weaved a velvet jacket. d) / r / Graphical rules: 1. “r”, “rr” - run, berry; 2. “wr”, “rh” - write, rhythm. Proverbs and sayings: 1. Marry in hustle, repent at leisure. 2. Pretty is as pretty does. 3. As rich as Croesus. 4. When in Rome do as the Romans do.

Find the Ukrainian equivalents for the proverbs, choose 2-3 of them to explain.

E.g.“as fresh as a daisy” describes the charm of a pretty young girl.

Read the following words and transcribe them.

a) staff, graphic, sophomore, cough, tough, rough, afraid, off, first, conform, fragile, coffee;

b) shining, sufficient, caution, station, ocean, vacation, social, hush, impression, caution;

c) vomiting, twelve, leave, never, over, liver, very well, vain, advice, approve, proverb;

d) Marry, carriage, Wren, wrong, rhyme, rhetorical, spring, pretty, trolley, written, drive.

Read the following words, word-combinations, and sentences. Transcribe them and single out the cases of reduction or assimilation in them. Define the type of reduction or assimilation.

1. dark garden 8. five pounds 15. I would tell you

2. red bicycle 9. Does he like this? 16. When I look back I see nothing.

3. Would you drink? 10. anecdote 17. That should be all right

4. seven million 11. What have you done? 18. I’ll finish it by Sunday.

5. around Britain 12. go right back 19. This show is great.

6. Where do you go? 13. five past eleven 20. Stop doing that.

7. loud bang 14. Fix the detail like that 21. He’s at home after four.

 

6. Answer the questions for self control:

1. What is reduction?

2. Describe the types of reduction.

3. What is assimilation?

4. Describe the types of assimilation.

5. What consonants can be assimilated?

UNIT 7

Study the difference between weak and strong forms in English.

The main terms of the unit: strong form, weak form, strong vowel, weak vowel, function word, stranded word, emphasize.



Переглядів: 250

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
REDUCTION. ASSIMILATION. | STRONG AND WEAK FORMS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.