Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






WORD STRESS

Every polysyllabic word has one or more syllables of greater prominence than the others. Such syllables are said to be accented or stress. Sound loudness, pitch, sound quantity (length), or sound quality may render a syllable more prominent than the others.

Word stress performs two linguistic functions: constitutive (arranging syllables in words) and distinctive (differentiating the meaning of words consisting of the same morphemes).

Many polysyllabic English words have both primary and secondary types of stress. There is a group of words in English which have 2 equally strong stresses: ´re´write, ´four´teen. There are two main principles of marking word-stress:

1) the root syllable is stressed: ´clever, ´water, ´singing; be´fore, be´gin, mis´take.

2) the third syllable from the end is stressed: ar´ticulate, ´stimulate, ´situate.

According to both rules most disyllabic words have their stress on the first syllable: ´finish,´answer.

Disyllabic French borrowings have the primary stress on the last syllable: machine, police.

Words of 3 syllables generally have stress on the first syllable: ′cinema, ′afterwards, ′recognize.

Words with suffixes -ate, -fy, -ize usually have their stress on the third syllable from the end: ′qualify, ar′ticulate, ′centralize.

The secondary stress is manifested in polysyllabic words with the primary stressed on the third or the fourth syllable from the beginning: popu´larity, respon´sibility, deco´ration, experimen´tation, articu´lation.

If the original word has a primary stress on the first syllable, the derived word would have its stress (primary or secondary) there also: ´possible – possi´bility.




Переглядів: 338

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Transcribe A’s lines in the following telephone conversation between two friends. Underline the words in their weak forms. Dramatize the dialogue. | Study the rules for the following vowels and practice them in proverbs.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.