МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||
Read the sentences aloud and mark the main stressed words in B’s responses. Dramatize the dialogue.A: Don’t you think Frank’s put on a lot of weight recently? B: You’re kidding. If anything, he’s lost weight. A: I think Frank earns more than me. B: Well, I know he earns a lot more than me. A: He’s thinking of buying a second-hand Mercedes. B: What do you mean? He’s already bought a brand new one. A: He’s just bought two pairs of designer jeans. B: Didn’t you know that all Frank’s clothes are designer labels? A: Does Frank have many stocks and shares? B: He has loads of them. A: Isn’t Frank in New York on business? B: No, in fact he’s in Florida on holiday. A: His latest girlfriend has long, blonde hair. B: Really? The girl I saw him with had short, brown hair.
7. Answer the questions for self control: 1. What is sentence stress? 2. What is logical stress? 3. What is syntactical stress? 4. What is the intonation of the new information in a sentence?
UNIT 10 Study the general rules of English intonation.
INTONATION The information conveyed by a sentence is expressed not only by proper words and grammar structures but also by intonation. Intonation is a complex unity of variation in pitch, sentence stress (accent), tempo, and voice quality (timber). Intonation serves to form sentences and intonation sense-groups) groups, to define their communicative type, to express the speaker’s attitude towards the information expressed (constitutive function). One and the same grammatical structure and lexical composition of the sentence may express different meaning when pronounced with different intonation (distinctive function). Intonationally a sentence can consist of one or several sense groups or syntagms. Usually a sense-group has the following characteristics: - it has at least one accented word caring a marked change in pitch; - it is pronounced without any pause in it; - it has some kind of voice quality; - it has its ended meaning and ends in rising or falling tone of the last stressed syllable. The last stressed syllable of the syntagm is called nucleus (intonation changes there), the tone of the nucleus is called the nuclear tone.
|
|||||||||
|