МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
THE OWL AND THE PUSSY CATBy Edward Lear The Owl and the Pussy-Cat went to sea In a beautiful pea-green boat. They took some honey and plenty of money Wrapped up in a five-pound note. The Owl looked up to the stars above And sang to a small guitar, “O, lovely Pussy, o Pussy, my love, What a beautiful Pussy you are, you are. What a beautiful pussy you are.” Pussy said to the Owl, “You elegant fowl, how charmingly sweet you sing.” “Oh, let us be married, too long we have tarried, But what shall we do for a ring?” They sailed away, for a year and a day To the land where the bong-tree grows; And there in the wood a Piggy-wig stood With the ring at the end of his nose. His nose? With the ring at the end of his nose. “Dear Pig, are you willing to sell for one shilling your ring? Said the Piggy, “I will!” So, they took it away and were married next day By the turkey who lives on the hill. They dined on mince, and slices of quince, Which they ate with the runcible spoon. And hand in hand on the edge of the sand They danced by the light of the moon, the moon, They danced by the light of the moon. Linking ‘r’: for a ring, for a year and a day. Nasal plosion: five-pound note. Assimilation: pound note. Listen to the Limericks. Put stress-tone marks. Mind pauses and rhythm. Learn them by heart.
|
||||||||||
|