МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Вимоги до змісту основних структурних компонентів роботи
Натитульному аркушізазначають назву навчального закладу; тему курсової роботи; прізвище, ім'я, по батькові автора; посаду, науковий ступінь, вчене звання, прізвище, ініціали наукового керівника; місто і рік. Зразок оформлення титульного аркуша див. у додатку. Зміст подають на початку роботи: назви та номери початкових сторінок усіх розділів і підрозділів курсової роботи, висновків, списку використаних джерел та додатків. Вступ(загальний обсяг 2-3 сторінки) передбачає висвітлення актуальності теми, вихідних положень дослідження. Вступрозпочинається з обгрунтування суспільної, теоретичної та практичної значущості дослідження. Завдання цієї частини — відповісти на питання, як дослідження певної проблеми пов’язане з потребами суспільного життя, психологічної науки і психологічної практики. Наукова значущість роботи розкривається через аналіз здійснених досліджень за певною проблематикою та виокремлення тих аспектів, які потребують подальшого вивчення. Однією з умов успішної підготовки курсової роботи є визначення методологічних засад дослідження. Методологічна частина вступу курсової роботи містить докладне, чітке й завершене визначення об'єкта, предмета, метита завдань дослідження. Об'єктом дослідженняє психічна чи психологічна реальність, що створює проблемну ситуацію, на яку спрямовано увагу дослідника. Об’єктом виступає не людина, яку вивчають у ході дослідження, а той чи інший аспект її психіки чи поведінки. Предмет дослідження— це звуження психологічної проблеми до певної теми. Це окремі аспекти, властивості або відношення об'єкта. Об'єкт та предмет співвідносяться як загальне і часткове. Проблема курсового дослідження характеризує суперечності між типовим станом предмета дослідження у реальному житті й вимогами до нього. Розв'язання проблеми є метою курсової роботи. Отже, мета дає уявлення про орієнтовні результати, які мають бути викладені й обґрунтовані в роботі. За формулюванням мета роботи наближається до змісту теми. При формулюванні мети, не варто використовувати терміни “вивчення…”, “дослідження…”, оскільки ці слова відповідають засобу досягнення мети, а не самій меті. Мета роботи конкретизується у її основних завданнях. Як правило, у курсовій роботі формулюють три-чотири завдання. Зміст і характер завдань залежать від специфіки роботи, але зазвичай одне із завдань передбачає вивчення природи, структури, законів функціонування або розвитку об'єкта, інші — розкриття способів його вдосконалення, а також формулювання практичних рекомендацій. Отже, перше завдання носить теоретичний характер, друге і третє – практично-експериментальне. Для розв’язання сформульованих завдань використовують відповідні методи, опис яких утворює методичну частину вступу. Обгрунтування методики полягає у доведенні її адекватності предмету та завданням дослідження, достатності й раціональності. Зазначена частина програми містить також кількісну та якісну характеристики експериментальної бази дослідження, умов, у яких воно проводилося. Перший розділ роботи теоретичний. Він повинен мати загальну назву, яка висвітлює його зміст. (Використання формулювання “Теоретична частина” є недоречним). Розділ включає 3-4 підрозділи. У теоретичній частині виконується аналітичний огляд проблеми, розкривається її сутність, пояснюється категоріальний апарат, характеризуються основні напрямки наукових досліджень за темою і їх результати. Останні параграфи теоретичного розділу присвячені розкриттю особливостей прояву досліджуваного явища у певний період онтогенезу, його розвитку, закономірностей функціонування, детермінації. У тексті курсової роботи необхідно дотримуватись правил посилання на використані наукові джерела. Воно може оформлятися у вигляді зносок внизу аркуша (якщо мова йде про цитату), через позначення номера наукового джерела у списку літератури, чи через позначення автора відповідного матеріалу. Слова автора слід брати в лапки, вказуючи у квадратних дужках порядковий номер джерела в списку літератури, через кому вказується сторінка (наприклад, [11, С.45] ). Якщо думка автора викладається своїми словами, то лапки не ставляться, але номер джерела вказується у дужках. Якщо певне твердження зустрічається в кількох роботах, то в дужках відповідні номери літературних джерел вказуються через кому з крапкою. Теоретична частина закінчується чіткими, конкретними висновками. Її обсяг становить 12-20 ст. У другому розділі описується власне експериментальне дослідження та його результати. Розділ також повинен мати назву. Помилкою є назва розділу “Практична частина”. Експериментальний розділ для студентів 2 курсу передбачає вирішення завдань констатуючого характеру, тому у структурі розділу виокремлюються два підрозділи. У першому описуються завдання та методика дослідження, у другому – результати констатуючого експерименту. Методика включає не лише перелік психодіагностичного інструментарію, але й розкриття сутності кожного методу та логіки їх об’єднання у певний комплекс. У методиці вказується де, протягом якого часу і з ким проводитимуться дослідження. Описуються завдання, хід роботи, форма реєстрації результатів і способи їх обробки. Широковідомі методики не потребують детального опису, а опитувальники чи анкети, які адаптує автор курсової роботи, повинні бути подані в додатках. Завдання констатуючого експерименту – виявити сформованість того чи іншого психічного процесу чи психічного явища. При обробці зібраного матеріалу широко використовуються таблиці, схеми, графіки. Зібраний матеріал обробляється з використанням методів математичної статистики. У процесі проведення психологічних досліджень і написання наукової дослідної роботи слід чітко дотримуватися етичності та конфіденційності як провідних стрижневих принципів психологічного дослідження. Категорично неприпустимо називати прізвища респондентів під час обговорення результатів чи наводити їх у таблицях із результатами досліджень, а також подавати будь-яку інформацію, на підставі якої можна ідентифікувати досліджуваних. Результати досліджень наводять у зведених таблицях. Таблиці мають бути зрозумілими, назви змінних в таблицях слід вказувати так, щоб було зрозуміло, про що йдеться. Частина таблиць може бути винесена у додатки. Констатуючий експеримент закінчується висновками. Для студентів старших курсів експериментальний розділ повинен містити три підрозділи методичний, констатуючий та формуючий, або ж формуючий експеримент повинен виокремлюватися у самостійний розділ . Завдання формуючого експерименту визначаються згідно з результатими констатуючого етапу дослідження. У формуючому експерименті в описовій формі розкривається розвивальна чи корекційна робота спрямована на формування психологічних якостей, що вивчаються. Система роботи розробляється самостійна і включає методи психологічного чи психолого-педагогічного впливу на психіку дітей, їх діяльність і поведінку. У роботі широко використовуються тренінгові форми роботи. Контрольний експеримент дозволяє перевірити результативність роботи, виконаної у формуючому експерименті. Курсова робота закінчується висновками, які підсумовують як теоретичний, так і експериментальний розділ. Увисновках коротко формулюють результати, отримані у процесі роботи, викладають головні наукові та практичні результати досліджень, аргументуючи кількісними та якісними показниками, зазначають, наскільки підтвердилися робочі гіпотези. Висновки повинні інформувати про досягнення мети дослідження і виконання конкретних поставлених завдань. Вагомість роботи посилюється, якщо у висновках даються методичні поради. Список використаних джерел оформляється згідно державних стандартів. Обсяг літератури повинен бути не менше 20-30 джерел. Ø У додатках вміщуються матеріали, які підтверджують факт виконання експериментального дослідження: протоколи, таблиці проміжних цифрових даних, фотографічні записи спостережень, інструкції щодо проведення дослідження; продукти діяльності респондентів, схеми, зведені таблиці даних, сценарії тренінгів; діагностичні методики, що використані в роботі. Кожний додаток починають з нової сторінки. Додаток повинен мати тематичний заголовок. Якщо у курсовій роботі міститься кілька додатків, їх послідовно позначають літерами алфавіту.
|
||||||||
|