МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Самостійна робота № 4Тема: Дієслово. Стилістичні особливості дієслів Опрацюйте тему „Стилістичні аспекти дієслівних категорій” за підручником Олександра Пономарева „Стилістика сучасної української мови” (Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2000. – С. 157-160). Виконайте вправи: 1.У наведених реченнях замініть форми наказового способу дієслів формами умовного способу. Поясніть, як змінюються при цьому значення речень. 1. Василю, принеси поди. 2. Відвідайте хворого товариша. 3. Пропустіть стару жінку без черги. 4. Не стійте під дощем. 5. Діти, підіть погуляйте. 6. Прийдіть до мене сьогодні увечері. 7. Хлопче, злізь із дерева. 8. Виконай домашнє завдання сьогодні. 9. Ти мені заважаєш. Піди до парку і почекай мене там на лавочці. 10. Знайдіть собі цікаву роботу на вечір. 2.Прочитайте. Яке значення в поданому художньому тексті мають форми дієслів 2-ї особи однини теперішнього часу? Яку особливість дієслів теперішнього часу використав письменник у пейзажному описі? Коли лежиш в полі лицем до неба і вслухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній щось є не земне, а небесне. Щось наче свердлить там небо, наче струже метал, а вниз спадають тільки дрібні, просіяні звуки. Ниви шумлять навколо і заважають. Жену від себе голоси поля, тоді на мене, як дощ, спадають небесні. Тоді пізнаю. Це жайворонки. (М. Коцюбинський.) Відзначте, як зміниться стилістичне забарвлення тексту, коли дієслова теперішнього часу замінити формами минулого часу. 3.Укажіть, яке значення в контексті мають форми дієслів майбутнього часу, зіставляючи їх з можливими формами дієслів минулого часу. По західному берегу за мерехтінням білої віхоли палали гори. Освітились бетоновані бики високих дунайських мостів... — Прапороносці, в голову колони! – пролетіла команда командира полку. Підрозділи рушили. Ітимуть вони спочатку поміж темних ущелин розбитих кварталів. Потім вийдуть у придунайські поля, занесені снігами. Ітимуть цілу ніч, чуючи канонаду ліворуч і праворуч по флангах... Офіцери на ходу будуть поглядати на компаси, що світитимуться в темряві на їхніх руках... Золотий вінчик прапора, погойдуючись, буде весь час поблискувати над головами бійців. (О. Гончар.) 4.Випишіть із роману Олеся Гончара „Собор” 15-20 речень, у яких особові, способові, часові форми дієслів мають стилістичне забарвлення.
|
||||||||
|