Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проведення дослідів

Дослід 1. Приготування твердої води

У колбу наливають 20-30 мл вапняної води, стільки ж - дистильованої і додають 5-6 мл насиченого розчину сульфату кальцію. За допомогою апарату Кіппа в розчин пропускають вуглекислий газ. Осад, що утворився при подальшому пропусканні вуглекислого газу, повністю розчиняється. Записати рівняння реакцій.

Одержану тверду воду залишають для нас­тупних дослідів.

 

Дослід 2. Видалення солей твердості

Наливають у чотири пробірки по 4-5 мл води, одержаної в пер­шому досліді. Воду в одній пробірці нагрівають до кипіння. Чому ви­никло помутніння? Яка твердість усувається кип’ятінням? Складають рів­няння реакції. В решту пробірок додають: в першу - розчин соди, в дру­гу - вапняну воду і в третю - розчин фосфату натрію. Що відбувається в пробірках? Скласти рівняння реакцій в молекулярному та іонному виді.

Дослід 3. Визначення тимчасової (карбонатної) твердості води

В основі методу лежить реакція між соляною кислотою і гідрокарбонатами: Ca(HCO3)2 + 2HCl = CaCl2 + 2H2O + 2CO2

Тимчасова твердість дорівнює кількості соляної кислоти в одини­цях мілімолярної концентрації еквівалента (мг-екв), що витрачена на титрування 1 л води.

Наливають в дві колби по 100 мл досліджуваної води і додають по 2-3 краплі метилоранжу. Воду в одній колбі залишають для контролю, а в другу колбу з бюретки краплинами додають розчин соляної кислоти з моляр­ною концентрацією 0,1 моль/л, до тих пір поки від однієї краплини кислоти забарв­лення з жовтого не перейде в жовтогаряче (порівняйте із забарвленням води в контрольній колбі). Титрування проводять 2-3 рази; для розрахун­ків необхідно взяти середній результат. Оскільки реакції протікають між еквівалентними кількостями речовин, то відповідно до закону екві­валентів у взятому об’ємі води міститься така кількість гідрокарбона­тів кальцію й магнію в одиницях мілімолярної концентрації еквівалента (мг-екв), скільки HClмісти­ться в об’ємі соляної кислоти, що був витрачений на титрування. Формула для визначення твердості води, мг-екв/л:

,

де Жтим - карбонатна (тимчасова) твердість води;

МHCl - молярна кон­центрація розчину соляної кислоти;

VHCl – об’єм розчину HCl, використаний на титрування води (середнє значення з трьох вимірів);

VH2Oоб’єм води, взя­тої для титрування.

 

 

Дослід 4. Якісне визначення іонів Ca2+ у воді

Беруть три однакові пробірки, в одну наливають 5 мл води, отриманої в досліді 1, в другу - 5 мл води з водогону, у третю – 5 мл дистильо­ваної води. У кожну пробірку додають по 1 мг розчину NH4OH і по 2-3 мл розчину оксалату амонію (NH4)2C2O4. Порівнюють вміст пробірок. Де утворився осад? Записують рівняння реакцій.

Дослід 5. Якісне визначення іонів SO42- у воді

В одну пробірку наливають 5 мл води, отриманої в досліді 1, в другу - 5 мл з водогону і в третю - 5 мл дистильованої води. В кож­ну пробірку додають по 2-3 мл розчину хлориду барію. Де утворився осад? Записують рівняння реакцій.

Дослід 6. Дія мила на м’яку та тверду воду

Наливають в одну пробірку 5-6 мл води з водогону, а в дру­гу - такий же об’єм дистильованої води. Додають в кожну пробірку піпеткою по 0,5 мл мильного розчину, збовтують вміст пробірок до зникнення піни. Після цього додають знову по 0,5 мл мильного розчину і знову збовтують. Так повторюють доти, доки не утвориться стійка піна. Яка кіль­кість мильного розчину пішла на утворення стійкої піни в кожній про­бірці? Чому?

 

Лабораторна робота №11




Переглядів: 468

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТВЕРДІСТЬ ВОДИ | АЛЮМІНІЙ І ЙОГО СПОЛУКИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.