![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Проведення дослідівДослід 1. Одержання гідроксиду алюмінію та дослідження його властивостей Наливають у пробірку розчин солі алюмінію і приливають краплинами розчин гідроксиду натрію до утворення осаду. Який колір і характер осаду? Складають рівняння реакції. Дослід 2. Гідроліз солей алюмінію 1) Випробують розчин сульфату алюмінію універсальним лакмусовим папером. 2) До розчину сульфату алюмінію додають розчин сульфату амонію. 3) До розчину сульфату алюмінію доливають розчин ацетату натрію. Пояснити результати дослідів. Дослід 3. Взаємодія алюмінію з киснем Пластинку алюмінію зачищають наждаковим папером. На зачищену поверхню металу наносять краплю розчину нітрату срібла. Спостерігають зміну зовнішнього вигляду пластинки, що знаходиться під краплею розчину. Від чого це залежить? Потім краплю розчину висушують фільтрувальним папером і залишають метал на повітрі. Спостерігають окислення алюмінію й розігрівання пластинки, що при цьому відбувається. Який вигляд утвореного оксиду алюмінію? Складають рівняння реакцій. Дослід 4. Взаємодія алюмінію з лугами У пробірку насипають трохи стружок алюмінію і доливають 30% розчин гідроксиду натрію. Доводять дослідним шляхом, що газ, який виділяється - водень. Складають рівняння реакцій в молекулярному та іонному виді, враховуючи, що в реакції бере участь вода. Назвіть утворену сполуку. Дослід 5. Взаємодія алюмінію з водою Кладуть у пробірку трохи ошурків алюмінію і збовтують в 3-5 мл води. Чи проходить реакція? Пояснюють. Кип’ятять вміст пробірки, додавши в пробірку 2-3 мл розбавленого розчину лугу. Потім зливають рідину, кілька разів промивають ошурки водою длявидалення лугу і залишають їх постояти у воді. Через деякий час спостерігають виділення бульбашок газу. Доводять дослідним шляхом який газ виділяється. Записати рівняння реакцій в молекулярному та іонному виді. За яких умов можлива ця реакція? Дослід 6. Взаємодія алюмінію з кислотами А. В дві пробірки кладуть трохи ошурків алюмінію і доливають в одну пробірку 2 н. розчин HCl, а в другу 2 н. розчин H2SO4. Порівнюють активність взаємодії алюмінію з HCl і H2SO4 потім пробірки підігрівають. Що спостерігається? Складають рівняння реакцій. Б. У пробірку поміщають трохи ошурків алюмінію і доливають концентровану H2SO4. Обережно нагрівають пробірку. Що спостерігається? Записують рівняння реакції. В. шматочок алюмінію, попередньо зачищений наждаковим папером, опускають у пробірку. Додають трохи концентрованої HNO3. Чи проходить розчинення алюмінію в концентрованій HNO3? Що станеться з поверхнею алюмінію при дії на неї концентрованої HNO3? Через кілька хвилин зливають кислоту і обережно, не струшуючи метал (чому?), промивають його 2-3 рази водою. Потім доливають концентрованої HCl. Спостерігають, чи проходить взаємодія алюмінію з HCl. Порівнюють результати. Потім зливають HCl, промивають метал водою й доливають знову концентровану HNO3. Обережно нагрівають пробірку. Який газ виділяється? Роблять висновок, в яких кислотах і за яких умов можна розчинити алюміній.
Лабораторна робота №12
|
||||||||
|