Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок виконання роботи.

1. Закріпити прилад в штативі і направити його на джерело світла так, щоб дивлячись через дифракційну решітку крізь щілину в екрані було видно нитку розжарення лампи.

2. Вставити у рамку дифракційну решітку так, щоб її штрихи були паралельні

Рис. 4
Рис. 3
щілині в екрані. В даній роботі використовуються решітки з постійною d=0,01мм.

Рис.3
3. Екран встановити на найбільшій відстані від дифракційної решітки(L≈ 50см)і одержати чітке зображення спектрів 1 і 2 порядків.

4. Визначити за шкалою бруска відстань L(мм) від решітки до екрана.

5. Визначити відстань hвід центрального максимуму до смуги заданого кольору ліворуч hл (мм) і праворуч hп(мм) для спектрів першого порядку (k=1) та другого порядку(k=2).На рис.4 показаний приклад визначення цих відстаней для фіолетового випромінювання.

6. За цими даними розрахувати чотири значення λiі провести обробку результа-тівза стандартною методикою.

7.Визначити дійсну величину значення λдійсн за формулою

λдійсн = <λі<Δλi>

 

Табл..№1

№ з/п k hл hп <h> λі і> Δλi <Δλi> ε
мм мм мм м м м м %
               
         
         
         

 

8. Порівняти одержані значення довжини світлової хвилі заданого кольору з табличними значеннями.

9. Розмістити перед екраном з боку лампи світлофільтр, розглянути спектр і пояснити явище, що спостерігається.

10. Зробити висновки за результатами роботи.

 

Контрольні питання

 

1. Що таке світло? Назвіть інтервал довжин світлових хвиль.

2. В чому полягає явище інтерференції світла?

3. Які джерела світла звуться когерентними?

4. Які умови посилення і послаблення світла при інтерференції?

5. Що зветься дифракцією світла? При яких умовах спостерігається явище дифракції?

6. Наведіть приклади інтерференційних та дифракційних явищ світла?

7. Сформулюйте принцип Гюйгенса.

8. Що являє собою дифракційна решітка (гратка), чим характеризується, з чого виготовляється?

9. Що таке постійна дифракційної решітки?

10. Вивести і пояснити формулу дифракційної решітки.

11. Назвіть порядок виконання даної лабораторної роботи.

12. Чому нульовий максимум дифракційного спектра білого світла - біла смуга, а максимуми вищих порядків - набір з 7 кольорових смуг?

13. Яке значення має ширина і число щілин дифракційної решітки?

14. Чи знаходить використання явище дифракції в митній справі?

 




Переглядів: 1267

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Теоретичні відомості | Теоретичні відомості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.