Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Результат роботи програми

Repeat

Оператор1;

Оператор2;

...

ОператорN;

until Умова;

Де repeat, until– зарезервовані слова;

Умова– константа, змінна або вираз логічного типу;

Оператор1, Оператор2, ..., ОператорN – тіло циклу.

Дослівно ця мовна конструкція перекладається так: «Повторювати послідовність операторів доти, доки не виконається умова».

На рис. 6.2. наведена блок-схема циклу repeat.

Для визначення особливостей роботи циклів з передумовою та постумовою, проведемо порівняння їх роботи. Результати запишемо у таблицю 6.1.

 

 

Таблиця 6.1.

Порівняння роботи операторів циклу з перед- та постумовою

Питання Цикл з передумовою Цикл з постумовою
Чи необхідна ініціалізація параметру циклу до його виконання? До початку циклу мають бути зроблені початкові установки змінних, що керують умовою циклу, для коректного входу в цикл До початку циклу необов’язкові початкові установки змінних, що керують умовою циклу
Чи необхідно модифікувати параметр циклу в тілі циклу? В тілі циклу мають бути присутніми оператори, що змінюють змінні умови таким чином, щоб цикл через декілька ітерацій закінчився
Яке значення повинна прийняти Умова, щоб цикл виконувався? Цикл працює, поки умова істина (поки True) Цикл працює, поки умова хибна (поки False)
Яке значення повинна прийняти Умова, щоб цикл завершився? Цикл завершується, коли умова стає хибною (до False) Цикл завершується, коли умова стає істинною (до True)
Яка мінімальна кількість повторень циклу? Цикл може не виконатися жодного разу, якщо початкове значення умови на вході в цикл дорівнює False Цикл обов’язково виконується щонайменше одноразово
Чи потрібно використовувати складений оператор в тілі циклу? Якщо в тілі циклу більше за один оператор, треба використовувати операторні дужки Незалежно від кількості операторів в тілі циклу використання операторних дужок не потребується

Задача 6.1.Протабулювати функцію для значень аргументу х в інтервалі від до з кроком . Знайти середньоарифметичне від’ємних значень функції які належать діапазону . Якщо таких значень немає, вивести про це повідомлення. Скласти блок-схему та програму задачі.

Блок-схема задачі представлена на рисунку 6.3.

program Lab6;

var xp, xk, dx, x, y, S : real;

N, i : integer;

Begin

writeln('Input real xp, xk, dx');

readln(xp, xk, dx);

For i:=1 to 20 do write('*');

writeln;

writeln('*', 'X':4, '*':5, 'Y':5, '*':5);

For i:=1 to 20 do write('*');

writeln;

N:=0;

S:=0;

x:=xp;

while x<=xk do

Begin

y:=sin(x);

writeln('*', x:6:1, '*':3, y:7:2, '*':3);

if (y<0)and(x>xp+dx) and (x<xk-dx)

Then

Begin

S:=S+y;

N:=N+1;

end;

x:=x+dx

end;

For i:=1 to 20 do write('*');

writeln;

if N=0 then writeln('Net resheniya')

Else

writeln('Srednee arif: y>0', s/n:8:2, '. Diapazon: (',xp+dx :6:1, ',':2, xk-dx:6:1,')');

end.

Результат роботи програми

Input real xp, xk, dx

-3 3 0.5

********************

* X * Y *

********************

* -3.0 * -0.14 *

* -2.5 * -0.60 *

* -2.0 * -0.91 *

* -1.5 * -1.00 *

* -1.0 * -0.84 *

* -0.5 * -0.48 *

* 0.0 * 0.00 *

* 0.5 * 0.48 *

* 1.0 * 0.84 *

* 1.5 * 1.00 *

* 2.0 * 0.91 *

* 2.5 * 0.60 *

* 3.0 * 0.14 *

********************

Srednee arif y<0: -0.81. Diapazon x: ( -2.5 , 2.5)

Порядок виконання лабораторної роботи

1. Вивчити теоретичні відомості за темою «Алгоритмічна конструкція повторення. Цикли із перед- та постумовою».

2. Обрати індивідуальне завдання згідно зі своїм варіантом .

3. Скласти блок-схему та програму розв’язку задачі. Реалізувати задачу з використанням циклів з перед- та посумовою.

4. Відповісти на контрольні запитання.

Додаткове завдання

Скласти програму розв’язку задачі, для теми 3 лабораторної роботи №2.


 

 

Завдання

Обчислити таблицю значень функції y = f(x) для значень аргументу х в інтервалі від до з кроком . Виконати додатково задачу пошуку даних за запропонованим критерієм. Якщо дані не знайдені вивести про це повідомлення. Значення , та ввести з клавіатури, а значення а та b – описати як константи.

Варіант 1.

, b= 6.3

Обчислити суму всіх значень функції , для яких

Варіант 2.

, а=19.6, b=7.8

Обчислити добуток всіх значень функції y, для яких

Варіант 3.

, а=1.38, b= –1.26, х, , та – цілочислові значення. Обчислити суму парних значень аргументу х, для яких

Варіант 4.

, а=2.8, b=0.45

Обчислити суму всіх значень функції y, для яких або

Варіант 5.

, а=0.36, b=5.5, х, , та – цілочислові значення. Обчислити суму непарних значень аргументу х.

Варіант 6.

, а=0.9, b=1.85

Обчислити середнє геометричне додатних значень функції y.

Варіант 7.

, а=1.24, b=0.67

Обчислити добуток від’ємних значень функції y.

Варіант 8.

, а=2.8, b=0.45

Обчислити кількість додатних значень функції y.

Варіант 9.

, а=20.2, b=7.67

Обчислити суму квадратів всіх значень функції у, які більше нуля.

Варіант 10.

, а=0.55, b=0.75

Обчислити кількість від’ємних значень функції y.

Варіант 11.

, а=0.55, b=0.78

Обчислити суму квадратів всіх додатних значень функції y.

Варіант 12.

, а=7.38, b=0.3

Обчислити добуток модулів всіх значень функції y, для яких

Варіант 13.

, а=0.28, b=1.35

Обчислити середнє арифметичне додатних значень функції y.

Варіант 14.

, а=1.8, b= –1.26, х, , та – цілочислові значення. Обчислити добуток непарних значень аргументу х, для яких .

Варіант 15.

, а=9.6, b=0.8

Обчислити добуток всіх значень функції y, для яких

Контрольні запитання

1. В яких випадках потрібно використовувати оператор циклу з передумовою?

2. Наведіть синтаксис оператора циклу з передумовою.

3. До яких типів даних належить значення лічильника в операторі циклу з лічильником?

4. Чи необхідна ініціалізація параметру циклу до його виконання?

5. Чи необхідно модифікувати параметр циклу в тілі циклу?

6. Що є умовою продовження та завершення циклу?

7. Яка мінімальна кількість повторень циклу?

8. Чи потрібно використовувати складений оператор в тілі циклу?

9. Яким значенням може бути крок лічильника?




Переглядів: 405

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задание | до лабораторної роботи № 11

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.