Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Answer the following questions using the information from

text 1.14:

1. What is the basic material of all living systems?

2. What elements does living matter consist of?

3 Are plants and animals similar?

4 What are the differences between them?

1.18 Work in groups. Read the text and say what new information about plants and animals you have got from it:

Biology is the study of living things. In studying them we learn the relations of plants and animals to one another, with the world about them and how we can control them. Biology is commonly divided into two branches – botany and zoology. Both animal and plant life is continually changing and there are great differences and likenesses between them.

All organisms are capable of responding to changes in the environment by reacting to external stimuli. In animals this coordination and response to stimuli are accomplished by sense organs and the endocrine and nervous systems.

Plants lack a nervous system and specific sense organs but they respond to external stimuli and chemical coordination in somewhat analogous to that regulated by the endocrine system of animals.

Both plants and animals have hormones. Thus substances are produced in one part of the organism and in very small amounts influence specific physiological processes when transported to another part of the organism. Plant hormones, however, are not produced in specific glands as animal hormones are, and they differ chemically from the hormones of animals, being in general simpler substances. Other substances, which act like hormones but are not known to be produced by the plant, are called plant regulators. The study of plant hormones and these synthetic substances is one of active fields of plant physiological research, and their use in agriculture has become very important.

 

Complete the gaps in the following text with the words from

the list:

external, apparent, chemical, varied, variety, unit, animal

In (1)... appearance plants are usually green. Some plants have (2)... and colourful flowers and others have no (3)... blossoms. Among animals there is great (4)... of sizes, shapes and colours. The basic difference between plants and animals lays in the (5)... of structure and function of each, namely, the cell. Plant cells have a cell wall, which is actually non-living in (6)... nature. (7)... cells do not have this.

 




Переглядів: 463

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Read and give the title to the text below, draw the schemes to the first paragraph of the text and make up the plan of its second paragraph. | Find the answers to the following questions about each animal you have just read in these texts in turn.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.