МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
The CellThe living things around us – plants and animals which inhabit every part of the world – differ from non-livingthings because they take in food, they grow andreproduce their kind. Animals andplants have several other activities which distinguish them from non-living things. If we examine a very thin piece of a plant under a microscope, we'll see that it has a honeycomb structure; it is divided into a great many compartments called cells. Animal tissue, like plant tissue, is made up of cells and in large organisms the number of cells runs into many millions. In such organisms there are many types of cells; they differ in function and also in shape and size. Each cell is surrounded by a cell wall or membrane as it is generally called. The cell walls of plants are formed of a substance called cellulose, which gives strength to the plant. Within the cell there is a thick jelly-like substance called protoplasm. Protoplasm is the substance of which the living contents of the cell are composed. It is far more complex in its composition than cellulose, consisting of carbon, hydrogen, oxygen and nitrogen, and some other elements of which phosphorous and sulfur are the chief. It is soft and jelly-like in structure, never truly fluid. At times it is homogeneous and transparent, more often it is granular in appearance. There is always a quantity of water present, which, especially in the older cells, collects in drops or vacuoles. The protoplasm is the living part of the cell and possesses considerable power of movement. In most living cells there is a nucleus, a rounded or oval structure embedded in the protoplasm. It plays an extremely important part in the life of the cell.
A B To inhabit to be all around something To distinguish to recognize the differences between things To examine to live in a particular place Compartment to look at something carefully To surround to arrange the parts of something in order to get a particular effect To compose one of the separate parts of the container or place where things are stored Fluid to fix something firmly Transparent the amount of something Quantity likely to change To possess thin enough for you to see things through To embed to own something
Read the text make up its plan and do the assignment after it.
|
||||||||
|