Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз текстового матеріалу

Параметри аналізу тексту Мотиви/наміри автора Стратегія Тактика Засоби реалізації, які використовує автор тексту Успішність/ неуспішність у реалізації намірів
Інформаційний текст Автор переконує, що проблема прісної води у світі є і буде актуальною у найближчі роки, якщо не використовувати ефективно її ресурси. Розповідає про проблему «водних емігрантів». Також наявні дослідження про забрудненість води. Автор ставить перед собою мету – донести повідомлення до суспільства щодо проблем питної води у світі. Автор показує тактику вирішення проблеми за рахунок збільшення ціни на питну воду у світі. Текст легко приковує увагу читача, наявні багато статистичних даних та історичних фактів. Перший текст справляє моторошне враження, адже якщо все буде так як прогнозують вчені, то за кільканадцять років на землі зникне питна вода, а разом з нею і все життя на планеті!
Переконувальний текст У другому тексті нас переконують, що проблема води є дійсно невідкладною, наводить переконливі приклади. Доводить, що проблеми прісної водиможуть привести до голоду, хвороб, політичної нестабільності і навіть до збройних конфліктів. Автор вкотре переконує про важливість цієї проблеми, дає читачеві чітку стратегію дій. У своїй статті автор переконує, що тактика дій, яку він запропонував буде ефективною і правильною у боротьбі з цією проблемою У тексті відсутня наукова термінологія щодо цієї проблеми, що дає змогу краще вникнути в суть проблеми. Автор використовує емоційно-забарвлену лексику, наявні вдалі порівняння. Другий текст (як і перший) дійсно переконав мене у важливості вирішення цієї проблеми. Показав, що вода може стати причиною воєнних суперечок між державами!
Мобілізаційний текст Автор закликає до боротьби з цією проблемою, наводить способи, шляхи зменшення, обмеження використання водних ресурсів, закликає до цільового використання води. В цьому тексті нам показують можливі шляхи вирішення водної проблеми в світі на конкретних прикладах. Від збільшення ціни на воду до альтернативних джерел знаходження водних ресурсів. Також є варіанти повторного використання води. Автор показує свою рішучу позицію щодо вирішення цієї проблеми. Як один з варіантів – видобування прісної води з льодовиків. У цьому ж тексті, навпаки, присутня наукова термінологія, проте тут якісно та зрозуміло передані думки та задуми самого автора. Після прочитання дійсно замислюєшза над цією проблемою. Так, текст показав можливі шляхи розв’язання проблеми питної води у світі, але тут від мене мало що залежить! Я можу хіба що економніше використовувати воду у побутових умовах в себе вдома.

Відповіді на запитання до текстів:

1) Автор використав статистичні дані, дані досліджень та прогнози вчених у першому тексті. Тут наголошується, що за останні 200 років, внаслідок «безконтрольного» розвитку промисловості та її шкідливих випарів на значну кількістьзменшились світові водні запаси. Як результат сьогодні ми використовуємо на 30% більше води, аніж планета може самостійно продукувати. 1/6 населення планети ніколи не пила чистої води.

2) Текст написаний у науковому стилі, він радше аналітичний, ніж інформаційний. У ньому автор раціональне гармонійно поєднане з емоційним, що дає змогу якомога краще зрозуміти суть проблеми. У тексті наявна характеристика цієї, безумовно, суспільно-важливої проблеми.

3) У мобілізаційному тексті присутні тільки вербальні засоби комунікації. Є наукова термінологія, проте тут якісно та зрозуміло передані думки та задуми самого автора. Після прочитання дійсно замислюєшза над цією проблемою.

Висновок:

У своїй роботі я проаналізував три види текстів, які стосувалися однієї проблеми: інформаційний, переконувальний та мобілізаційний. Всі тексти, котрийсь певно мірою більше, котрийсь менше, яскраво показали на скільки важливою є проблема питної води на планеті. У всіх текстах використані емоційні засоби творення слова, що привертає увагу читача, проте, як на мене, інформації подекуди бракує.

Берегти воду - це означає берегти життя, здоров'я, красу навколишньої природи. Вода відіграє і буде відігравати життєво важливу роль у існуванні всього живого. Основне завдання, яке стоїть перед нами зараз, це збереження та дбайливе ставлення до водних ресурсів на нашій планеті. Акщо ж ні, то за прогнозами науковців у найближче століття на людство чекає так званий «водний», а точніше «безводний апокаліпсис».




Переглядів: 493

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Фото 1 (проблема води у найбільш потребуючих країнах світу) | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.