Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



C) Discuss the article in pairs.

d) Give suggestions of your own how to conduct an interesting and effective
lesson of English (in any stage) that would involve all the members of the class in work. Describe a few techniques that would maintain interest.

4. Select a picture or series of pictures that you believe would be essential to
teach a specific aspect of English at school to make it both instructive and enter­taining. Be ready to tell the class how you would use it.

 

Make a round-table talk to discuss the problems raised in this section.

Key Words and Expressions:to get started; to follow through; to get oneself ready to work; to overcome smth.; to come up with a per­sonal solution; to have a personal style; to have feedback from the class; clear aims and objectives; in (at) the primary/intermediate/ advanced stage; to stimulate thinking; active response on the part of the class, etc.

 

GRAMMAR:

 

Syntax is the part of grammar which deals with sentences and combinability of words. The core of syntax is the study of the sentence. Syntax embraces on the one hand the structure of the sentence, that is, its components, their structure and the relations between these components, and on the other hand structural and communicative types of sentences.

THE SENTENCE

§ 1. Anything that is said in the act of communication is called an utterance. Most utterances are sentences, although there are some which are not sentences and are called non-sentence utterances. Thus utterances fall into two groups: sentences and non-sentence utterances.

Sentences may be regarded from the point of view of their structure and their communicative value.




Переглядів: 325

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Be ready to give the definition to any of these words and word-combinations | Structural classification of sentences

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.115 сек.