МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Read a page of some woman’s diary when she was a teenagerDear diary, Today is one of those days in which I would hide in my bedroom and never go out again. Though my parents are really easygoing and patient and they never tell me off for stupid stuff, I know they won’t let me go to a party this Saturday. Guess what? Claudio, the lad I fancy, will be there! Cringe! When I have my own children I will let them do whatever they want to and, I’ll send them to a school where they can feel really at ease and nobody will make them think that they are problematic students. 3. Explain the meaning of easygoing and strict. Recount related experiences. 5. Answer the question discussing in pairs:How strict or easygoing upbringing affects future attitude?Probably you can use ‘can’/’can’t at the beginning of the task to talk about permission and prohibition. Read a text, in which three different people are retelling personal experiences about punishment they received when they were at school.
PUNISHMENTS 1- The worst punishment I can remember was when I was at primary school, and I’d stayed in the school building at lunch time, because I felt it was too cold to go out. And for that they made me go down to the class below and do all their lessons for a whole week. And I wasn’t even allowed to see my own friends during the break times. 2- I remember I was about seven and I got punished because I held my prayer book too low in morning prayers. They made me stand up in front of the class and recite a player in front of everybody, and I was terribly embarrassed. 3- When I was about eight years old and I was at school, I remember we were having a Latin lesson, and the teacher asked me something, and I was extremely rude back to him. And to punish me, he made me write out “I must not be cheeky” something like 500 times in Latin on Saturday afternoon.
Report: go back to original pairs to draw conclusions and write a report on your findings to try and answer this question: “Does upbringing affect attitudes? Then each pair will read their report to the whole class and they could discuss about differences if any.
Article 1
|
||||||||
|