На певний вид товару попит має вигляд, який надано у таблиці 3.
Таблиця 3 – Таблиця попиту товару
pi
di
8,15
7,24
6,31
6,24
5,47
4,53
3,67
3,08
2,44
1,81
1,45
де pi – ціна в умовних грошових одиницях за одиницю товару;
di– кількість товару, проданого за певний період по ціні pi.
На основі статистичних даних знайти оцінки параметрів регресії попиту, якщо вона має таку структуру:
.
Використовуючи критерій Фішера, з надійністю p=0,95 оцінити адекватність припущеної структури регресії статистичним даним. Якщо прийнята математична модель адекватна експериментальним даним, то для даного проміжку знайти:
− коефіцієнт еластичності для всіх значень цін;
− проміжки цін зростання та спадання товарообігу в грошовому вираженні;
− ціну на товар, за якої товарообіг у грошовому вираженні буде максимальним;
− проміжки цін зростання та спадання прибутку;
− оцінку ціни на товар, за якої прибуток буде максимальним, та його значення.
Потім побудувати графіки:
− статистичних даних та лінії регресії;
− товарообігу в грошовому вираженні для статистичних даних та для розрахункових значень;
− собівартості товару та прибутку залежно від обсягу випуску;