Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз публічного виступу

Ось і минув публічний виступ...

Тепер час для його аналізу. Він має важливе значення для вдосконалення ораторської майстерності. Найкращим вважається поєднання оцінок самого оратора з експертними оцінками. Далі пропонуються переліки запитань для самого оратора та тих, хто оцінює виступ «зовні».

Оратору слід відповісти на такі запитання:

1. Чи вдалось захопити увагу аудиторії?

2. Чи вдалось утримати увагу протягом всього виступу?

3. Чи дотримано регламенту?

4. Чи все було сказане з того, що хотів?

5. Чи підкреслив у завершенні головне?

6. Чи не ухилявся від теми?

7. Чи впевнено почувався на місці оратора?

8. Чи хотілося б ще виступити перед цією аудиторією? Відповіді даються за десятибальною шкалою: так— 10, ні—1, інші оцінки у проміжку від 10 до 1. Якщо оратор набрав менше 50 балів, тоді виступ слід оцінити як невдалий.

Експертам пропонується дати відповіді на такі запитання:

1. Чи був вдалим початок виступу?

2. Чи є драматизм у викладі?

3. Чи є вдалими приклади?

4. Чи є адекватною гучність?

5. Чи є адекватним темп?

6. Чи є адекватними мова і стиль виступу?

7. Чи є вдалим завершення?

8. Чи дотримався оратор регламенту?

9. Чи добре тримався оратор?

10. Чи є цікавим виклад теми?

11. Чи є оригінальним стиль викладу?

12. Чи є ясною головна думка виступу?

13. Чи є виступ переконливим?

 

Відповіді даються за десятибальною шкалою: так — 10, ні — 1, інші оцінки у проміжку від 10 до 1. Вдалим вважається виступ, який набрав не менше двох третин можливих балів, тобто не ме­нше 86.

 

 

Зміст дисципліни

Модуль 1 сторінка

Частина 1 . Риторика як наука.

Розділ 1. Предмет риторики

  1. Визначення риторики………………………………………………………….1-2
  2. Модуси публічного виступу…………………………………………………..3
  3. Риторика і «воля до влади»……………………………………………………3-4
  4. Загальна характеристика розділів риторики………………………………….5

Частина 2. Історія риторики

Розділ 2. Розвиток риторики в античності

  1. Давньогрецька культура як «пайдейя»………………………………………..6
  2. Риторика в Давній Греції класичного періоду………………………………..7
  3. Софістичний ідеал єдності риторики та філософії …………………………7
  4. Риторика Сократа і Платона……………………………………………………8
  5. Освітня система Ісократа ………………………………………………………10
  6. Риторика Аристотеля……………………………………………………………11
  7. Видатні давньогрецькі оратори…………………………………………………12
  8. Особливості елліністичної риторики, …………………………………………13-14
  9. Риторика у Давньому Римі………………………………………………………15
  10. Риторика Цицерона……………………………………………………………....15-16
  11. Програма освіти оратора Квінтіліана…………………………………………. 17
  12. К. Тацит про причини занепаду латинського кра­сномовства………………...18
  13. Риторика та раннє християнство………………………………………………..19-20

Розділ 3. Риторика в епоху середньовіччя . Відродження та нового часу.

  1. Становлення християнської гомілетики………………………………………..21-22
  2. Особливості візантійської риторики……………………………………………23-24
  3. Риторика в системі середньовічної освіти……………………………………..25-26
  4. «Studia humanitatis»……………………………………………………………...27-29
  5. Риторика в епоху Нового часу…………………………………………………..30-31
  6. Розвиток риторики в Україні……………………………………………………32-34

Модуль 2

Частина 3. Теорія риторики

Розділ 4. Інвенція.

  1. Поняття про стратегію оратора………………………………………………...35-38
  2. Типи підготовки до публічного виступу……………………………………….39-40
  3. Джерела знаходження матеріалу………………………………………………..41
  4. Топіка……………………………………………………………………………..42-43
  5. Аргументація й критика…………………………………………………………44
  6. Структура та види аргументації………………………………………………...44-47
  7. Поняття про критику та її види………………………………………………….48
  8. Види аргументів…………………………………………………………………..49-52

Розділ 5. Диспозиція………………………………………………………………53

  1. Вступ до промови…………………………………………………………………54-55
  2. Головна частина……………………………………………………………………56
  3. Способи подання матеріалу………………………………………………………56-57
  4. Типові помилки в аргументації та критиці………………………………………58-61
  5. Завершення промови………………………………………………………………62-63

Розділ 6. Елокуція…………………………………………………………………64-65

  1. Форми мовленнєвого впливу……………………………………………………..66
  2. Риторичні фігури…………………………………………………………………..67-70
  3. Тропи……………………………………………………………………………….71-73

Розділ 7. Меморія й акція………………………………………………………………74

  1. Способи запам'ятовування промови……………………………………………..74-76
  2. Невербальні засоби оратора………………………………………………………77-78

Розділ 8.Практичні поради………………………………………………………..81

  1. Зовнішній вигляд оратора і поведінка оратора………………………………..81
  2. Вигляд оратора, вихід до слухачів……………………………………………….82
  3. Жестикуляція, голос, чіткість вимови……………………………………………82
  4. Подолання ораторського страху…………………………………………………..85
  5. Алгоритми подолання стресу……………………………………………………..85
  6. Основи ведення ділової бесіди…………………………………………………...86
  7. Вивчення індивідуально психологічних особливостей слухачів……………….90

8/ Аналіз публічного виступу……………………………………………………… 91

 




Переглядів: 1956

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Посмішка - квіт людського обличчя | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.