МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Теоретичні основи та структура пенсійного страхування в УкраїніІсторичні аспекти розвитку пенсійної системи України Самостійно за наступними посиланнями: http://www.pfu.gov.ua/pfu/control/uk/publish/article?art_id=208504&cat_id=95711 та http://www.pfu.gov.ua/pfu/control/uk/publish/article?art_id=217301&cat_id=95712 !!!!! Теоретичні основи та структура пенсійного страхування в Україні Пенсійне страхування – гарантована державою система заходів щодо забезпечення громадян у старості, на випадок хвороби, втрати працездатності. Це одна з основних форм соціального захисту, в основі якої лежить страховий метод. Пенсійне страхування має базуватися на відносинах найманої праці, різних форм власності, на реальній вартості робочої сили. Сутність пенсійного страхування проявляється у функціях страхування (функція покриття ризику і запобіжна функція). При цьому формуванню пенсійних страхових резервів властива “замкнена розкладка” [метод резервування платежів і майбутніх виплат], тобто в молодості сплачуються внески у вигляді страхових премій, що акумулюються в резерви, які використовуються пізніше з моменту виходу на пенсію. При державному перерозподілі коштів від активного працездатного покоління на користь покоління пенсіонерів не береться до уваги чи сплачувало старше покоління внески чи ні. В такому випадку говорять про метод перерозподілу, що базується на так званому “договорі/згоді поколінь”. Така характеристика є надто перебільшеною, оскільки про згоду (!) мова може йди лише за умови добровільності. В умовах обов’язкового пенсійного страхування економічно активне покоління, що сплачує внески, несе найбільший тягар. Під виглядом “згоди поколінь” приховується внутрішній державний борг у розмірі майбутніх зобов’язань з пенсійних виплат. Ця прихована частина набагато перевищує офіційний державний борг країни. Так, у 1994 р. американські вчені Ауєрбах, Кокгейл і Котлікофф спробували розрахувати прихований за “договором поколінь” державний борг для кожного покоління і привести його до теперішньої грошової вартості. При цьому ними було введене поняття “зобов’язання поколінь”. За їх висновками, найбільший тягар заборгованості покладено на покоління 30-літніх громадян, що знаходяться у відносній близькості до максимального доходу, отримуваного ними протягом життя, а значить і сплачуваними ними внесками і податками. У той же час, даному поколінню доводиться відносно довго чекати для себе пенсійних виплат, тобто воно несе найбільший тягар перерозподілу страхових внесків. Пенсійна політика в умовах демократії більшості є результатом консенсусу між економічно активним поколінням і пенсіонерами у виборі методу перерозподілу і резервування. В інших умовах, молоде покоління буде підтримувати метод резервування, при чому чим більшою є кількість населення і вищим рівень з/п (при заданій % ставці), тим активніше молоде покоління виступатиме за метод перерозподілу [«критерій Ерона»], і навпаки. Проте коли виникають перешкоди до шляху нагромадження капіталу преференції будуть зміщуватися на користь методу резервування. Старше покоління в будь-якому випадку буде віддавати перевагу методу перерозподілу порівняно з методом резервування. Конфлікт щодо системи фінансування пенсійних виплат виникає, коли населення скорочується і молоде покоління виступає за метод резервування, тому що має змогу отримати вищі % (ренти) по внесках, а старше покоління завжди (!) хоче отримувати пенсійні виплати на стабільній основі. Оскільки пенсіонерів більше (при прийнятті політичних рішень) в умовах демократії більшості, метод перерозподілу завжди переважає. Тому західні фінансисти висловлюють тезу, що “старше покоління завжди буде експлуатувати молоде, якщо лише ті не втечуть у тіньову економіку і не ухилятимуться від сплати податків” [Tullock G. The Charity of the Uncharitable]. Інший варіант: чим сильніша експлуатація, тим більше стимулів у молодого покоління для обіцянок особливих поступок для більшості старого покоління. Як наслідок, більшість має сформувати коаліцію з меншістю (нову більшість) на основі нових угод (пропозицій). Однак тривала експлуатація одних груп іншими є неперспективною, і перерозподільчим коаліціям властива нестабільність взагалі. Тому такий варіант є практично неможливим. Законом України “Про державне пенсійне страхування” №1058-ІV від 09.07.2003р. визначено структуру і механізми функціонування 3-х рівневої пенсійної системи України: 1 рівень – Солідарна система загальнообов’язкового пенсійного страхування. Принципи: · солідарності, субсидіювання і здійснення виплати пенсій · надання соціальних послуг за рахунок коштів ПФУ на умовах і порядку передбачених законом Суб’єкти: · Страховики. · ПФУ. · Уповноважений банк. · Підприємства, установи, організації, що здійснюють виплату і доставку пенсій. 2 рівень – Накопичувальна система. Принципи: · Накопичення коштів застрахованих осіб у накопичувальному фонді. · Фінансування витрат на оплату договорів страхування довічних пенсій, одноразових виплат [довічна пенсія – пенсійна виплата, сума якої визначається у договорі страхування і сплачується у визначеному законом порядку застрахованій особі після досягнення пенсійного віку або членам її сім’ї, спадкоємцям]. Суб’єкти: · Особи від імені і на користь яких здійснюється накопичення і інвестування коштів. · Страхові організації. · Накопичувальний фонд (Накопичувальний фонд – цільовий позабюджетний фонд, що створюється ПФУ, пенсійні активи якого використовуються для оплати договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат). · Зберігач (банк, що забезпечує зберігання і обслуговування коштів накопичувального фонду). · Недержавні пенсійні фонди (НПФ). · Юридичні особи, що здійснюють адміністративне управління накопичувальним фондом і НПФ та управління їх активами. · Підприємства, організації, установи і фізичні особи, що здійснюють перерахування коштів до накопичувальної системи. · Інші суб’єкти (можуть визначатись законом). Умовами запровадження накопичувальної системи є економічне зростання країни протягом 2-х останніх років, якщо ВВП в будь-якому з них зросте не менш як 2% порівняно з попереднім роком. Іншими обов’язковими умовами є: збалансованість бюджету ПФУ; прийняття законодавчих актів щодо функціонування системи; проведення тендерів і підписання угод з компаніями щодо управління активами накопичувального фонду. Отже, на сьогодні із 2-х обов’язкових складових 3х рівневої пенсійної системи діє лише одна – солідарна. 3 рівень – Система недержавного пенсійного страхування. Основний принцип: добровільність участі громадян, роботодавців і їх об’єднань у формуванні пенсійних накопичень з метою отримання громадянами пенсійних виплат на умовах ЗУ “Про недержавне пенсійне забезпечення”. Суб’єкти: · Страхові організації, що укладають договори страхування довічної пенсії, страхування ризику настання інвалідності або смерті. · НПФ. · Вкладники пенсійних депозитних рахунків. · Банківські установи, що уклали договір про відкриття пенсійних депозитних рахунків. · Інші суб’єкти (можуть визначатись законом). Трирівнева система пенсійного забезпечення передбачає створення принципово нових для України елементів пенсійних накопичень – виплати пенсій з системи загальнообов’язкового пенсійного страхування за рахунок 2-х складових: 1) виплати з реформованої солідарної пенсійної системи, побудованої на принципах “солідарності страхування” і “солідарності поколінь”; 2) виплати з накопичувальної системи, що формується за рахунок відрахувань частини обов’язкових внесків до пенсійної системи. Така конфігурація дозволить розподілити ризики, пов’язані з виплатою з 1-го і 2-го рівнів, від негативних демографічних тенденцій та коливань економічного розвитку. Основними принципами загальнообов’язкового державного пенсійного страхування в Україні, згідно ст. 7 Закону України “Про державне пенсійне страхування” є: § Законодавче визначення умов та порядку здійснення загальнообов’язкового державного пенсійного страхування. § Обов’язковість страхування осіб, які працюють на умовах трудового контракту, інших підставах, осіб, що забезпечують себе роботою самостійно, ф/о – суб’єктів підприємницької діяльності. § Право на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування осіб, які не підлягають страхуванню. § Зацікавленість кожної особи у власному матеріальному забезпеченні після виходу на пенсію. § Рівноправність застрахованих осіб щодо отримання пенсійних виплат та виконання обов’язків стосовно сплати страхових внесків. § Диференціація розмірів пенсій залежно від тривалості страхового стажу і розміру з/п (доходу). § Солідарність і субсидіювання. § Цільового і ефективного використання коштів. § Державних гарантій реалізації застрахованими своїх прав, передбачених законодавством. § Організації управління пенсійним фондом на основі паритетності представників застрахованих осіб, роботодавців і держави на засадах гласності, прозорості і доступності його діяльності.
|
||||||||
|