Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПОПИТ І ПРОПОЗИЦІЯ НА ФАКТОРИ ВИРОБНИЦТВА

Тема: 10 Ринок факторів виробництва

 

ОСОБЛИВІСТЬ РИНКУ ФАКТОРІВ ВИРОБНИЦТВА

Ринки факторів – це спеціальні ринки, де на відміну від ринків продукції, з боку попиту виступають фірми, які споживають виробничі фактори, з боку позиції – власники факторів – домогосподарства. На ринках факторів визначаються ціни та обсяги використання факторів. Ринки факторів виробництва вважаються вторинними по відношенню до ринків готової продукції, тому що стан перших визначаються станом других.

Функціонування ринків факторів виробництва здійснюється за тими ж принципами, що і ринки продукції. Типу ринкової структури дослідження, як формується попит на фактори, які чинники його визначають, як формується пропозиція факторів, і які чинники визначають цю пропозицію.

Взаємодії попиту і пропозиції дозволяє дослідити проблеми ціноутворення на фактори виробництва, а також вплив державної політики на стан цих ринків.

Структура ринку повного фактора виробництва пов’язана із особливостями рішень, які приймаються формами і домогосподарствами цін і обсягу факторів на ринках.

Попит на ресурси в умовах конкурентного ринку.

Важливий метод визначення попиту на ресурс полягає в міркуванні, що фірма діє на певний ресурс на ринку із конкуренцією. На ринку ресурсів конкуренція означає, що фірма купує такий невеликий об’єм загальної пропозиції ресурсу, що придбана фірма кількість ресурсу ніяк не впливає на ціни.

Попит фірми на фактора визначається попитом споживачів на ринках готової продукції, тому попит на фактори виробництва називається вторинним попитом.

Ресурси задовольняють потреби споживачів не прямо, а через виробництво товарів і послуг. Стабільність попиту на ресурсів залежить від: 1) продуктивності ресурсу при створенні товару. 2) ринкової вартості, чи ціни товару, який створений за допомогою даного ресурсу. Попит на ресурс: реалізація продукту в умовах чистої конкуренції. 3) Попит на ресурси в умовах недосконалої конкуренції.

Попит на ресурс: реалізація продукту в умовах недосконалої конкуренції. На ринку із недосконалою конкуренцією – по двом причинам: зменшується граничний продукт і падає ціна на продукт, так як зростає випуск продукції. Підприємець в умовах досконалої конкуренції буде виробляти продукту менше, ніж при чистій конкуренції.

 

ПОПИТ І ПРОПОЗИЦІЯ НА ФАКТОРИ ВИРОБНИЦТВА

Товари та послуги, шо надаються домашніми господарст­вами виробничим фірмам.

Первинні виробничі фактори (Рrimari Factors of Production) можуть продаватися безпосередньо домашнім господарством (праця, що надається приватними особами) або опосеред­ковано (земля, капітал, інформація).

Функціонування ринку факторів виробництва схоже з функціонуванням ринку товарів (співпадає теорія по­питу та пропозиції', категоріальний апарат, граничний аналіз), але суттєвою відмінністю є те, що фірмивиступають покупця­ми, а домашні господарства - продавцями факторів виробниц­тва. Теорія попиту базується на анаші максимізації прибутку виробничими фірмами.

Ринок, на якому взаємодія попиту та пропозиції утворює ціни на послуги праці, капітату, природних ресурсів, інформації.

Попит на фактори виробництва визначається метою, що ставить перед собою конкретна фірма в рамках певних обме­жень. До них відносяться:

1. Технологія виробництва.Кожна фірма має обмеження комбінацій ресурсів для виро­бництва продукції в умовах короткострокового або довгостро­кового періоду.

2. Ефективність фактора виробництва при створенні кінцевого продукту. При виробництві кінцевого продукту фірма може викорис­товувати більш або менш якісні фактори виробництва для ре­алізації кінцевої мети - максимізації прибутку.

3. Ринкова вартість ресурсу.Прибуток фірми залежить від ринкової вартості кінцевого товару, виробленого за допомогою певного виду ресурсу. Тому перед фірмою стоїть проблема мінімізації витрат на фактори виробництва.

4. Попит на кінцевий продукт. Попит на виробничі фактори визначається і є похідним по­питом від попиту на кінцеву продукцію фірми. При аналізі попиту на фактори виробництва необхідно вра­ховувати граничну доходність та граничні витрати виробничих ресурсів, що виступають як фактори виробництва. Використання кожної додаткової одиниці будь-якого ресур­су при незмінній кількості інших ресурс дає приріст загальної кількості продукції. Ця категорія має назву граничного продук­ту МР ресурсу.

Граничний продукт ресурсу у грошовому виразі показує граничну доходність від використання додаткової одиниці ресурсу (MRP- Marginal Revenue Product)

 

MRP=MP*MR

 

Гранична доходність ресурсу (МRР) визначає додатковий доход, що може одержати фірма при купівлі і використанні ко­жної додаткової одиниці ресурсу.

Разом з тим використання кожної додаткової одиниці еко­номічного ресурсу збільшує витрати фірми.

Якщо всі інші ресурси використовуються без змін, то збільшення витрат фірми внаслідок використання додат­кової одиниці певного ресурсу виробництва має назву: граничні витрати від використання ресурсу МRP. Вони являють со­бою додаткові витрати, що необхідні для використання додаткової одиниці ресурсу після того, як певна кількість їх вже споживається.




Переглядів: 1277

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Крива попиту на фактори виробництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.