Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






THE VERB AND ITS HELPERS

 

/.../ The total verb system of English is extraordinarily complex /.../. This fact is due to an important grammatical feature of the language: the verb position in the language /.../ can be filled not only by the simple verb but also by needed word group /verb group/. In such a verb group, a head consisting of a base /.../ of a full verb is preceded by one, or two, or a series of empty words. These, whatever their precise nature, are the verbal auxiliaries /verbal helpers/ of English, the empty words used in verb word-groups:

 

1 2 3 4

he reporter was giving a lady books

1 2 3 4

The reporter had been given a lady books

1 2 3 4

The reporter had been about to be giving a lady books

 

Whatever their functions, these words, preceding the verb head constitute

special kinds of modifiers, but being empty words, not full words, they modify the head only grammatically. Their main function is to limit the functions of the verb wording to the attitudes and feelings of speakers towards the happenings they may be reporting. When a simple verb is used, it merely times a happening as past or non-past /.../.When a verb word group is used, it indicates the particular manner in which a happening is, was, will be, or may be realized /.../.

Verb groups express the aspects of a happening by verying the verb part used as the head. Thus an “ing”-part /present participle/ marks a continuing or imperfect happening /imperfect aspect/, a past participle marks a completed or perfect happening /perfect aspect/, and a simple base marks a happening as neither of these /indefinite aspect/:

 

1 2 3 4

The reporter was giving a lady books

1 2 3 4

The reporter had given a lady books

1 2 3 4

The reporter might give a lady books

 

The role of the verbal helpers is to differentiate these general aspects even further by making their detailed time settings /tenses/ and special conditions of possible occurrence /moods/. Classification of the verbal helpers depends partly upon their form and partly upon their positions as constituents of the verb word group.

The first major division consists of those verbal helpers which can assume the first position in the verb group /.../. There are two subdivisions:

 

a) Modals /mood auxiliaries/ are stressless “verbs that can occur immediately before a plain base and lack an “s”-part: can, could, dare, may might, must, need, shall, should, will, would. Their purpose is to signalize non-actual situations, i.e., happenings that have not taken place, according to the various attitudes /moods/ held by the person who reports them: possibility, necessity, obligation, intention, condition, capability:

 

1 2 3 4

The reporter may giving the lady books

1 2 3 4

The reporter could give the lady books

1 2 3 4

The reporter will give the lady books

1 2 3 4

The reporter must give the lady books

b) Timers are verbs that possess “s”-parts but cannot occur immediately before a simple base used as the head. Here certainly belong the parts of beand have/.../.




Переглядів: 349

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
H. Whitehall | Past Tenses, Imperfect Aspect

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.