МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
THE NUMBER
Singular and Plural. –When you speak of one thing at a time, the noun that you use is in the Singularnumber; as “a cow”.
When you speak of more than onething at a time, the noun that you use is in the Pluralnumber; as “cows”.
How Plurals are formed. –The main rules are: 1) Add “s” to the Singular. This is the general rule.
Singular. Plural. Singular. Plural.
Cow cows Town towns Boy boys Star stars Bird birds Flea fleas
But there are some specific rules: 2) Add “es” to the Singular, if you find that you cannot pronounce the “s” without the help of “e”:
Singular. Plural. Singular. Plural.
Glass glass-es Brush brush-es Box box-es Branch branch-es Kiss kiss-es Porch porch-es
Note. – If the Singular ends with a silent “e”, the e is dropped before the “es” of the Plural:
Singular. Plural. Singular.Plural.
House hous-es Size siz-es Page pag-es Bridge bridg-es Face fac-es Nose nos-es Cause caus-es Horse hors-es
3) Nouns ending in “-y”: a) If the Singular ends in “-y”, and the “-у” is preceded by a consonant, change “у” into “ies”:
Singular. Plural. Singular. Plural.
Fly flies Army armies Cry cries Penny pennies, pence
b) If the Singular ends in “ay”, “ey”, or “oy” (i.e. if the “у” is preceded by a vowel, and not by a consonant), simply add “s” and make no change in the “у”:
Singular. Plural. Singular. Plural.
Day days Ray rays Boy boys Monkey monkey
c) Proper nouns in “-y” never change their form:
Singular. Plural
Mary Marys
4) Nouns ending in “-f / fe”: a) If the Singular ends in “f / fe”, change the “f / fe” into “ves”:
Singular. Plural. Singular. Plural.
Wife wives Loaf loaves Wolf wolves Thief thieves
b)But there are at least fourteen Singular nouns ending in “f / fe”, which form the Plural by simply adding “s” to the Singular.
Singular. PluralSingular. Plural.
Chief chiefs Proof proofs Roof roofs Strife strifes Reef reefs Dwarf dwarfs Gulf gulfs Grief griefs
c) Some of these, however, for example, hoof, staff, scarf, turf, and wharf, sometimes form the Plural in “ves”. Singular. PluralSingular. Plural.
Chief chiefs Proof proofs Roof roofs Strife strifes Hoof hoofs, hooves Fife fifes Turf turfs, turves Reef reefs Dwarf dwarfs Scarf scarfs, scarves Gulf gulfs Wharf wharfs, wharves Grief griefs Staff staffs, staves
5) Nouns ending in “-o”: a) If the Singular ends in “o”, and the “о” is preceded by a consonant, add “es”, not “s”, to the Singular:
Singular. Plural. Singular. Plural.
Cargo cargoes Volcano volcanoes Hero heroes Potato potatoes Buffalo buffaloes Echo echoes Motto mottoes Negro negroes
b) The following are exceptions: grotto, grottos; halo, halos; memento, mementos; proviso, provisos; tiro, tiros; piano, pianos; canto, cantos; solo, solos. No reason can be given to justify this troublesome distinction.
c) If the “о” is preceded by a vowel, the Plural is formed by simply adding “s” to the singular, as: folio, folios; cameo, cameos.
6) Compound nouns: a) “s / es” is added to the noun in Singular (to the last element):
Singular. Plural.
Girlfriend girlfriends Step-son step-sons Maid-servant maid-servants Foot-man foot-men
b) Some nouns add “s” to the head element:
Singular. Plural.
Son-in-law sons-in-law Man-of-war men-of-war Court-martial courts-martial Commander-in-chief commanders-in-chief Hanger-on hangers-on Maid-of- honour maids-of-honour
c) Nouns in which is difficult to define the stem, add “s” in the plural form at the end (to the final element)
Singular. Plural.
Forget-me-not forget-me-nots Merry-go-round merry-go-rounds
d) The formation of nouns ending in “full / ful”:
Singular. Plural.
Handful handfuls Spoonful spoonfuls Columnful columnfuls
But also: column-full columns-full
e) Adjectivized nouns are always singular, even though their meaning is plural: a three-storey building, a four-act play, a ten-year-old boy. But also: 20-years difference in age.
|
||||||||
|