МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
PREDETERMINERS.Тhe рrеdeterminersoccur prior to other determiners (as you would probably guess from their name). This class of words includes multipliers (double, twice, four/five times….); fractional expressions (one-third, three-quarters, etc.); the words both, half, and all; and intensifiers such as quite, rather, and such. The multipliers precede plural count and mass nouns and occur with singular count nouns denoting number or amount. Examples: · This van holds three times the passengers as that sports car. · My wife is making double my/twice my salary. · This time we added five times the amount of water. In fractional expressions, we have a similar construction, but here it can be replaced with of- construction. Examples: · Charlie finished in one-fourth (of) the time his brother took. · Two-fifths of the respondents reported that half the medication was sufficient. The intensifiers occur in this construction primarily in casual speech and writing and are more common in British English than they are in American English. The intensifier “what” is often found in stylistic fragments: “We visited my brother in his dorm room. What a mess!”. Examples: · This room is rather a mess, isn’t it? · The ticket-holders made quite a fuss when they couldn’t get in. · What an idiot he turned out to be. · Our vacation was such a grand experience. Half, both, and all can occur with singular and plural count nouns; half and all can occur with mass nouns. There are also of- constructions with these words (“all [of] the grain”, “half [of] his salary”); the of-construction is required with personal pronouns (“both of them”, “all of it”). Predetermines: such, what, rather, quite. These words are normally placed before the indefinite article. Such and what are often used to express surprise or other emotions.
Examples:
Rather and quite are “commenting” words, referring to the degree of a particular quality. They can express disappointment, pleasure, or other emotions, and are used before a/an + adjective + noun.
Examples:
Ex. 1. Supply the appropriate form of the nouns given in brackets.
Ex.2 State the number of the following nouns and give the corresponding singular or plural, if any. Brethren, memoranda, antenna, means, scissors, pence, Roman, index, governor, linen, news, fish, data, photo, axes, physics, cloth, halves, mice, staff, sleeves, species, business, feet, bases, headquarters, Japanese, corps, knowledge, grief, swine, contents, clothes, sledge.
Ex.3. Put the nouns in brackets in the correct number. a) more than one (day) twenty-one (day) one and a half (mile) one (mile) and a half one or two (metre) 0,5 (metre) three (foot) five (foot) six a (pair) of shoes two (pair) of shoes to walk in (pair) (dozen) of socks a (dozen) of socks by the (dozen) four (dozen) buttons
b) 1. The man took five (fish) out of the bag and gave each dog a fish. 2. I wondered at the variety of (fish) in his aquarium. 3. Our (family) are all good chess-players. 4. Our (family) are next door neighbours. 5. The fruit trees were all in (blossom). 6. The bush was all covered with starlike (blossom).
10. You must eat more (fruit). 11. (Fruit) is cheap in summer. 12. There is a lot of (fruit) in summer. 13. There are a lot of different (fruit) on the table.
|
||||||||
|