Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






На якому етапі життєвого циклу товару основними клієнтами підприємства є аутсайдери?

ВСТУП

Перехід до ринкової економіки, разом із значними перевагами, призводить до ускладнення умов діяльності вітчизняних підприємств, котрим доводиться протистояти конкурентам. Створення і реалізація товару, відповідного вимогам ринку, супроводжується прийняттям низки досить складних рішень, які у сукупності забезпечують підприємству не тільки прибутковість, а й конкурентну перевагу. Маркетингова товарна політика охоплює інструменти і заходи по формуванню конкурентоспроможної товарної пропозиції, управління асортиментом, позиціонування і мерчандайзинг, сервісну діяльність. Зважена і послідовна товарна політика виробника закладає фундамент його ринкового успіху внаслідок дійового задоволення потреб, формує привабливий імідж виробника і конкурентні переваги, надовго залучає увагу і приязнь споживачів.

Виходячи з цього, сучасні спеціалісти, готуючи себе до успішного ведення професійної діяльності, повинні грунтовно засвоїти принципи маркетингового дослідження ринку товарів та послуг, навчитися аналізувати потреби ринкових сегментів, розробляти й впроваджувати на ринок товари, здатні задовольняти ці потреби краще, ніж це роблять товари конкурентів.

Одним із шляхів глибокого засвоєння знань з дисципліни “Маркетингова товарна політика” є самостійна підготовка до семінарських і практичних занять, заліків та індивідуальних завдань з використанням тестів.

Навчальні тести сприяють більш повному розкриттю здібностей студентів, краще забезпечують формування зацікавленості до курсу, активізують мислення, виробляють вміння самостійно здобувати знання, спонукають студентів регулярно працювати з літературою, шукати і знаходити правильні відповіді. На запропоновані тести студент може дати правильну відповідь лише за умови глибокого засвоєння пройденого матеріалу.

Використання навчальних тестів з курсу дозволяє суттєво зменшити витрати часу і праці викладача для контролю знань студентів, індивідуалізувати навчання, оцінити знання кожного студента. Тестування може проводитись за допомогою комп’ютерів.

Рівень знань студентів оцінюється таким чином:

“відмінно”, якщо правильні відповіді становлять не менше 90% від загального обсягу матеріалу;

“добре” – не менше 80%;

“задовільно” – не менше 70%.

Студенти, які в процесі контролю знань одержали незадовільні оцінки, повторюють вивчення питань з тем курсу самостійно або за допомогою консультації викладача до повного їх засвоєння.

Для успішного складання тестів студентам необхідно, крім рекомендованої викладачем основної літератури, самостійно вивчати законодавчі та нормативні акти, а також інші літературні джерела.

 

 

Тема 1: Товарна політика підприємств маркетингової орієнтації

1. Товар – це:

а) все те, що здатне задовольнити потреби споживачів;

б) все, що призначене для задоволення певної потреби і пропоноване на ринку для продажу;

в) матеріальні об’єкти, послуги, які характеризуються сукупністю властивостей, здатних задовольнити бажання потенційних покупців;

г) всі твердження вірні.

 

2. Маркетингова товарна політика – це:

а) складова господарської діяльності підприємства;

б) визначений курс дій, принципи поведінки підприємства на товарному ринку;

в) сукупність засобів впливу на споживача за допомогою товару;

г) систему дій підприємства для визначення місця товару на ринку, задоволення конкретного потенційного споживача товарами, широкої можливості їх вибору.

 

3. Споживчий маркетинг покликаний…

а) задовольняти стиль життя, звички, потреби споживачів і впливати на них;

б) задовольняти стиль життя, звички, потреби споживачів і впливати на них через торговельну мережу;

в) залучати і зберігати тих споживачів у вибраних ринкових сегментах, котрі забезпечують стабільний фінансовий стан підприємства в поточний моменті в перспективі;

г) визначати місце товару на ринку, задовольняти конкретного потенційного споживача товарами й надавати широку можливість їх вибору.

 

4. Торговельний маркетинг спрямований на…

а) задоволення стилю життя, звичок, потреб споживачів;

б) задоволення стилю життя, звичок, потреб споживачів і вплив на них через торговельну мережу;

в) залучення і збереження тих споживачів у вибраних ринкових сегментах, котрі забезпечують стабільний фінансовий стан підприємства в поточний моменті в перспективі;

г) визначення місця товару на ринку, задоволення конкретного потенційного споживача товарами й надання широкої можливості їх вибору.

 

5. Основними характеристиками споживчого маркетингу є:

а) створення “зразка” товарного знаку;

б) сегментація ринку;

в) стимулювання попиту споживача;

г) реклама.

6. До основних характеристик торговельного маркетингу належать:

а) позиціонування торговельного знаку;

б) стимулювання торговельних агентів;

в) стимулювання попиту споживачів;

г) організація продажу товару.

 

7. Серед зовнішніх факторів формування товарної політики розрізняють:

а) позицію товару;

б) бажання споживачів;

в) маркетингову асортиментну концепцію фірми;

г) стан конкуренції.

 

8. До внутрішніх факторів формування товарної політики належать:

а) позиція товару;

б) система пільг у кредитуванні;

в) бажання споживачів;

г) імідж фірми.

 

9. Диверсифікація – це:

а) розповсюдження господарської діяльності на нові сфери;

б) процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять в процес виробництва;

в) проникнення підприємств в галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку, або функціональної залежності від основної їх діяльності;

г) створення альянсів між компаніями, які зацікавлені в інтеграції без переходу прав власності.

 

10. Вертикальна інтеграція – це:

а) проникнення підприємств в галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку, або функціональної залежності від основної їх діяльності;

б) процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять в процес виробництва;

в) випуск підприємством нових товарів, які технологічно не пов’язані з існуючими, але призначені для існуючих споживачів підприємства;

г) прийняття підприємством рішення про входження галузі, які не мають нічого спільного з його основною діяльністю, а тому немає жодного взаємозв’язку між традиційної та новою продукцією.

 

11. До типів вертикальної інтеграції належать:

а) пряма інтеграція;

б) конгломерантна інтеграція;

в) інтеграція латеральна;

г) квазі-інтеграція.

 

12. Квазі-інтеграція передбачає, що підприємство:

а) виготовляє частину продукції самостійно, а частину закуповує у інших підприємств;

б) приєднує функції, які раніше виконували постачальники;

в) входить до складу альянсів, які зацікавлені в інтеграції без переходу прав власності;

г) приєднує функції, які раніше виконувати дистриб’ютори.

 

13. Якщо підприємство, яке спеціалізується на виготовленні напоїв, починає виготовлювати тару для напоїв, то ним здійснюється:

а) горизонтальна інтеграція;

б) вертикальна інтеграція;

в) поздовжня диверсифікація;

г) зв’язана вертикальна диверсифікація.

 

14. До форм вертикальної інтеграції належать:

а) повна інтеграція виробничої діяльності;

б) часткова інтеграція;

в) зворотна інтеграція;

г) квазі-інтеграція.

 

15. Горизонтальна інтеграція передбачає…

а) проникнення підприємств в галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку, або функціональної залежності від основної їх діяльності;

б) процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять в процес виробництва;

в) випуск підприємством нових товарів, які технологічно не пов’язані з існуючими, але призначені для існуючих споживачів підприємства;

г) прийняття підприємством рішення про входження галузі, які не мають нічого спільного з його основною діяльністю, а тому немає жодного взаємозв’язку між традиційної та новою продукцією.

 

16. Латеральна (поздовжня) диверсифікація – це:

а) проникнення підприємств в галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку, або функціональної залежності від основної їх діяльності;

б) прийняття підприємством рішення про входження галузі, які не мають нічого спільного з його основною діяльністю, а тому немає жодного взаємозв’язку між традиційної та новою продукцією;

в) випуск підприємством нових товарів, які технологічно не пов’язані з існуючими, але призначені для існуючих споживачів підприємства;

г) процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять в процес виробництва.

 

17. Якщо туристичне агенство вступає в готельний бізнес, то ним здійснюється:

а) зв’язана вертикальна диверсифікація;

б) концентрична диверсифікація;

в) квазі-інтеграція;

г) латеральна диверсифікація.

 

18. На етапі впровадження товару на ринок фірма може застосовувати такі маркетингові стратегії:

а) вертикальної інтеграції;

б) інтенсивного маркетингу;

в) повної диверсифікації;

г) пасивного маркетингу.

 

19. Стратегія інтенсивного маркетингу передбачає:

а) низькі ціни на новий товар поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту;

б) високі ціни та низький рівень збутових витрат;

в) високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту;

г) раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту.

 

20. Однією з умов застосування стратегії інтенсивного маркетингу є:

а) більша частина потенційних покупців знає про новий товар;

б) місткість ринку обмежена;

в) компанія враховує можливість конкуренції й прагне виробити у споживачів хороше враження про свій товар;

г) більшість покупців не зможе заплатити високу ціну за товар.

 

21. Стратегія вибіркового проникнення передбачає:

а) високі ціни та низький рівень збутових витрат;

б) низькі ціни на новий товар поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту;

в) високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту;

г) раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту.

 

22. До умов застосування стратегії вибіркового проникнення не відноситься:

а) обмежена місткість ринку;

б) інформованість більшої частини потенційних покупців про новий товар;

в) наявність на ринку товарів-конкурентів;

г) готовність новаторів придбати товар за високу ціну.

 

23. Стратегія широкого проникнення передбачає:

а) раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту;

б) високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту;

в) високі ціни та низький рівень збутових витрат;

г) низькі ціни на новий товар поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту.

 

24. Однією з умов застосування стратегії широкого проникнення є:

а) на ринку обмаль товарів-конкурентів;

б) собівартість продукції зменшується із збільшенням масштабів виробництва і його вдосокналення;

в) більшість покупців готові придбати товар за високу ціну;

г) потенційні покупці недостатньо інформовані про новий товар.

 

25. Стратегія пасивного маркетингу поєднує:

а) низькі ціни на новий товар поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту;

б) високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту;

в) високі ціни та низький рівень збутових витрат;

г) раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту.

 

26. До умов застосування стратегії пасивного маркетингу не належать:

а) велика місткість ринку;

б) згода покупців придбати товар тільки за низькими цінами;

в) потенційні покупці недостатньо інформовані про новий товар;

г) великою є потенційна загроза конкуренції.

 

27. На стадії зрілості товару підприємство застосовує наступні стратегії:

а) модифікація товару;

б) повної диверсифікації;

в) модифікації ринку;

г) пасивного маркетингу.

 

28. Дослідницька функція маркетингу в торгівлі включає:

а) пошук додаткових товарних ресурсів;

б) встановлення комерційних зв’язків;

в) вивчення мотивації купівлі і поведінки покупців на ринку;

г) визначення потреб покупців.

 

29. Однією з функцій маркетингу в торгівлі є управління асортиментом та конкурентоспроможністю товарів і послуг, яка передбачає:

а) вивчення кон’юнктури ринку;

б) дослідження конкурентоспроможності товарів різних виробників;

в) визначення потреб покупців;

г) надання додаткових послуг.

 

30. Управління збутом та розподілом як функція маркетингу в торгівлі реалізується через:

а) закупівлю товарів з урахуванням споживчих властивостей, цін, конкурентоспроможності товарів;

б) встановлення комерційних зв’язків;

в) стимулювання працівників збуту;

г) надання додаткових послуг.

 

31. Управління рекламою і стимулювання збуту як функція маркетингу в торгівлі не включає:

а) стимулювання збутових агентів;

б) стимулювання попиту за рахунок надання знижок, подарунків, купонів;

в) відгуки у пресі;

г) надання додаткових послуг.

 

32. До особливостей товарної політики торговельного підприємства не належать:

а) формування асортименту пов’язане із спеціалізацією фірми;

б) динамічне оновлення товарів;

в) транспортування, складування, формування виробничого асортименту;

г) безпосереднє вивчення поведінки і попиту покупців.

 

33. Залежно від періоду, на який розробляється програма товарної політики торговельного підприємства, вона може бути:

а) термінова;

б) довгострокова;

в) оперативна;

г) поточна.

 

34. Програма управління збутом та розподілом товарів включає:

а) формування замовлення для виробників;

б) планування асортиментної концепції;

в) планування і здійснення основних і додаткових послуг;

г) закупка товарів.

 

35. В матриці І.Ансоффа відсутня стратегія:

а) повної диверсифікації;

б) модернізації споживачів;

в) стабілізації позицій;

г) диверсифікації за товарами.

 

36. В матриці І.Ансоффа використані дві групи показників:

а) життєвий цикл товару і обсяги збуту фірми;

б) товари і ринки;

в) товари і ринкова частка фірми;

г) ринкова частка фірми та відносна частка товару в обсязі збуту фірми.

 

37. Фірма “ОРТЕК”, що здійснює виробництво і реалізацію велосипедів, вирішила доповнити асортимент новими виробами: візками для велосипедів. Це:

а) горизонтальна диверсифікація;

б) конгломерантна диверсифікація;

в) концентрична диверсифікація;

г) повна диверсифікація.

 

38. Чернівецька фірма “Буковинка” освоїла виробництво нових кондитерських виробів і почала продавати їх у м. Херсоні. Яку стратегію застосувало підприємство:

а) повної диверсифікації;

б) модернізації споживачів;

в) стабілізації позицій;

г) диверсифікації за товарами.

 

39. Фірма “Кенон”, яка виробляє фотокамери, копіювальні апарати, калькулятори, що мають подібну технологію виробництва і одну систему збуту, здійснює стратегію:

а) концентричної диверсифікації;

б) вертикальної інтеграції;

в) конгломерантної диверсифікації;

г) прямої інтеграції.

 

40. Нормативно-правову базу, яка регламентує маркетингову діяльність українських підприємців, формують:

а) Закони України “Про захист від недобросовісної конкуренції”, “Про Антимонопольний комітет України”, “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”, “Про природні монополії”, “Про лізинг”, “Про рекламу”, “Про захист прав споживачів”;

б) Декрет Кабінету Міністрів України “Про стандартизацію і сертифікацію”;

в) Укази Президента України “Про заходи щодо підвищення якості вітчизняної продукції”, “Про індикативні зміни цін на товари при здійсненні суб’єктами зовнішньо-економічної діяльності України експортно-імпортних операцій”, “Про додаткові заходи щодо прискорення вступу України до Світової організації торгівлі”;

г) відповіді а,б,в.

 

Тема 2: Товар і послуга як об’єкти маркетингової товарної політики. Товарний ринок.

1. Товар – це:

а) все те, що задовольняє бажання чи потребу і пропонується ринку для привернення уваги, придбання, використання або споживання;

б) фізичні об’єкти і послуги, місця, організація та ідеї, навіть певні відомчі особи;

в) сукупність властивостей та характеристик, пропонованих споживачу для задоволення потреб останнього;

г) а,б,в.

 

2. За характером споживання розрізняють товари:

а) короткострокового користування;

б) послуги;

в) ретельного вибору;

г) пасивного попиту.

 

3. За поведінкою споживача розрізняють товари:

а) товари імпульсивної покупки;

б) престижні товари;

в) послуги;

г) а, б.

 

4. Миючі засоби відносяться до товарів:

а) повсякденного попиту;

б) ретельного вибору;

в) особливого попиту;

г) пасивного попиту.

 

5. Туристичні послуги відносяться до товарів:

а) повсякденного попиту;

б) ретельного вибору;

в) особливого попиту;

г) пасивного попиту.

 

6. Антикваріат – це товари:

а) повсякденного попиту;

б) ретельного вибору;

в) особливого попиту;

г) пасивного попиту.

 

7. Охоронні системи відносяться до товарів:

а) повсякденного попиту;

б) ретельного вибору;

в) особливого попиту;

г) пасивного попиту.

 

8. Товари-“локомотиви” – це товари…

а) які визначають успіх фірми, забезпечують широку клієнтуру і прибуток, сприяють успіху;

б) купівля яких сприяє подальшій покупці низки товарів, забезпечуючи затвердження сімейної марки, виробника чи торгового підприємства;

в) підтримки, або ті, що доповнюють основний товар, які пропонуються з метою утримання споживача від звертання до конкурентів;

г) які залучають покупця низькою ціною, або навпаки, високою ціною, унікальністю, іміджем, престижем.

 

9. Товарами-“лідерами” називають товари…

а) купівля яких сприяє подальшій покупці низки товарів, забезпечуючи затвердження сімейної марки, виробника чи торгового підприємства;

б) які визначають успіх фірми, забезпечують широку клієнтуру і прибуток, сприяють успіху;

в) підтримки, або ті, що доповнюють основний товар, які пропонуються з метою утримання споживача від звертання до конкурентів;

г) які залучають покупця низькою ціною, або навпаки, високою ціною, унікальністю, іміджем, престижем.

 

10. Тактичні товари – це товари…

а) які залучають покупця низькою ціною, або навпаки, високою ціною, унікальністю, іміджем, престижем;

б) купівля яких сприяє подальшій покупці низки товарів, забезпечуючи затвердження сімейної марки, виробника чи торгового підприємства;

в) підтримки, або ті, що доповнюють основний товар, які пропонуються з метою утримання споживача від звертання до конкурентів;

г) які визначають успіх фірми, забезпечують широку клієнтуру і прибуток, сприяють успіху.

 

11. “Закличні товари” – це товари…

а) які визначають успіх фірми, забезпечують широку клієнтуру і прибуток, сприяють успіху;

б) купівля яких сприяє подальшій покупці низки товарів, забезпечуючи затвердження сімейної марки, виробника чи торгового підприємства;

в) підтримки, або ті, що доповнюють основний товар, які пропонуються з метою утримання споживача від звертання до конкурентів;

г) які залучають покупця низькою ціною, або навпаки, високою ціною, унікальністю, іміджем, престижем.

 

12. Сталь відноситься до групи:

а) товарів промислового призначення;

б) напівфабрикатів;

в) сировини та матеріалів;

г) а, б, в.

 

13. У правильній послідовності етапи ЖЦТ розташовані:

а) виробництво, впровадження, насичення, зрілість, спад;

б) впровадження, зростання, сталий розвиток, спад;

в) впровадження, зростання, зрілість, спад, оновлення;

г) впровадження, зростання, зрілість, спад.

 

14. Для етапу впровадження товару на ринок характерне:

а) інтенсивне визнання товару й нарощування обсягів продажу, зменшення витрат на рекламу, поява конкурентів, збільшення прибутків фірми;

б) високі витрати на виробництво і збут, покупці – новатори, конкуренти відсутні, прибутки відсутні, повільне збільшення обсягів продаж;

в) уповільнення темпів зростання обсягів продажу товару, прибуток стабілізується або навіть частково зменшується внаслідок додаткових витрат на маркетингові заходи з метою протидії конкурентам і залучення нових покупців;

г) різке скорочення обсягів продажу і зменшення прибутку.

 

15. Етап зростання ЖЦТ характеризується:

а) інтенсивним визнанням товару й нарощуванням обсягів продажу, зменшенням витрат на рекламу, появою конкурентів, збільшенням прибутків фірми;

б) високими витратами на виробництво і збут, покупці – новатори, відсутністю конкурентів і прибутків, повільним збільшенням обсягів продаж;

в) уповільненням темпів зростання обсягів продажу товару, стабілізацією прибутку або навіть частковим зменшенням внаслідок додаткових витрат на маркетингові заходи з метою протидії конкурентам і залучення нових покупців;

г) різким скороченням обсягів продажу і зменшенням прибутку.

 

16. Для етапу зрілості ЖЦТ характерне:

а) інтенсивне визнання товару й нарощування обсягів продажу, зменшення витрат на рекламу, поява конкурентів, збільшення прибутків фірми;

б) високі витрати на виробництво і збут, покупці – новатори, конкуренти відсутні, прибутки відсутні, повільне збульшення обсягів продаж;

в) уповільнення темпів зростання обсягів продажу товару, прибуток стабілізується або навіть частково зменшується внаслідок додаткових витрат на маркетингові заходи з метою протидії конкурентам і залучення нових покупців;

г) різке скорочення обсягів продажу і зменшення прибутку.

 

17. Етап спаду в ЖЦТ характеризується:

а) інтенсивним визнанням товару й нарощуванням обсягів продажу, зменшенням витрат на рекламу, появою конкурентів, збільшенням прибутків фірми;

б) високими витратами на виробництво і збут, покупці – новатори, відсутністю конкурентів і прибутків, повільним збільшенням обсягів продаж;

в) уповільненням темпів зростання обсягів продажу товару, стабілізацією прибутку або навіть частковим зменшенням внаслідок додаткових витрат на маркетингові заходи з метою протидії конкурентам і залучення нових покупців;

г) різким скороченням обсягів продажу і зменшенням прибутку.

 

18. Товар в маркетингу розглядається на ____ рівнях:

а) двох;

б) трьох;

в) чотирьох;

г) жодна з відповідей невірна.

 

19. До кількісних показників, які характеризують стан ринку відносять:

а) кількість конкурентів;

б) місткість ринку;

в) завантаження транспорту;

г) динаміку чисельності покупців.

 

20. До якісних показників, які характеризують стан ринку відносять:

а) маркетингові стратегії, що використовуються;

б) структуру потреб;

в) регіональні особливості споживання;

г) кількість покупців.

 

21. Товарні межі ринку – це:

а) група взаємопов’язаних товарів (товарів однієї споживчої вартості), у межах якої споживач може перейти від споживання одного товару до споживання іншого;

б) регіон зі сферою взаємовідносин купівлі-продажу товару (групи товарів у межах одного товарного ринку), який може бути територією держави, області, району, міста (або їх частиною);

в) ринок у межах території області, району, міста;

г) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях.

 

22. Територіальні межі ринку – це:

а) група взаємопов’язаних товарів (товарів однієї споживчої вартості), у межах якої споживач може перейти від споживання одного товару до споживання іншого;

б) регіон зі сферою взаємовідносин купівлі-продажу товару (групи товарів у межах одного товарного ринку), який може бути територією держави, області, району, міста (або їх частиною);

в) ринок у межах території області, району, міста;

г) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях.

 

23. Місткість ринку – це:

а) група взаємопов’язаних товарів (товарів однієї споживчої вартості), у межах якої споживач може перейти від споживання одного товару до споживання іншого;

б) регіон зі сферою взаємовідносин купівлі-продажу товару (групи товарів у межах одного товарного ринку), який може бути територією держави, області, району, міста (або їх частиною);

в) ринок у межах території області, району, міста;

г) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях.

 

24. Для визначення місткості ринку використовують методи:

а) регресійного аналізу;

б) ланцюгових підстановок;

в) імітації;

г) моделювання.

 

25. Ринкова частка фірми – це:

а) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях;

б) питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту;

в) відношення зайнятої фірмою частки ринку до ринкової частки найбільшого конкурента;

г) економічна ситуація, що склалася на ринку відносно попиту, пропозиції, рівня цін, товарних запасів, становища основних фірм-конкурентів.

 

26. Відносна ринкова частка фірми – це…

а) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях;

б) питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту;

в) відношення зайнятої фірмою частки ринку до ринкової частки найбільшого конкурента;

г) економічна ситуація, що склалася на ринку відносно попиту, пропозиції, рівня цін, товарних запасів, становища основних фірм-конкурентів.

 

27. Під кон’юнктурою ринку розуміють:

а) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях;

б) питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту;

в) відношення зайнятої фірмою частки ринку до ринкової частки найбільшого конкурента;

г) економічна ситуація, що склалася на ринку відносно попиту, пропозиції, рівня цін, товарних запасів, становища основних фірм-конкурентів.

 

28. Зростаюча товарна кон’юнктура характеризується:

а) відносною стійкістю високих цін і найбільшою активністю споживачів та постачальників;

б) перевищенням попиту над пропозицією та зростанням цін;

в) затоварюванням ринку, зниженням ринкових цін, скороченням кількості укладених договорів купівлі-продажу;

г) низькими цінами і пасивністю суб’єктів ринку.

 

29. Для високої товарної кон’юнктури характерне:

а) відносна стійкість високих цін і найбільша активність споживачів та постачальників;

б) перевищення попиту над пропозицією та зростання цін;

в) затоварювання ринку, зниження ринкових цін, скорочення кількості укладених договорів купівлі-продажу;

г) низькі ціни і пасивність суб’єктів ринку.

 

30. Падаюча товарна кон’юнктура характеризується:

а) відносною стійкістю високих цін і найбільшою активністю споживачів та постачальників;

б) перевищенням попиту над пропозицією та зростанням цін;

в) затоварюванням ринку, зниженням ринкових цін, скороченням кількості укладених договорів купівлі-продажу;

г) низькими цінами і пасивністю суб’єктів ринку.

 

31. Низьку товарну кон’юнктуру характеризують:

а) відносна стійкість високих цін і найбільша активність споживачів та постачальників;

б) перевищення попиту над пропозицією та зростання цін;

в) затоварювання ринку, зниження ринкових цін, скорочення кількості укладених договорів купівлі-продажу;

г) низькі ціни і пасивність суб’єктів ринку.

 

32. Монополія – це:

а) коли кілька самостійних великих фірм монополізують виробництво та збут певного товару або виду товару;

б) угода, союз, об’єднання невеликої кількості великих підприємств, що зосередили у своїх руках виробництво і збут значної частини продукції в одній або кількох галузях економіки;

в) монопольне становище одного покупця, який має змогу контролювати закупівельну ціну певного товару;

г) коли конкретна фірма або об’єднання є єдиним виробником певних товарів, у яких немає товарів-замінників.

 

33. Згідно чинного законодавства України монопольним вважається становще на фірми ринку, якщо вона займає:

а) 30% ринку;

б) 35% ринку;

в) 50% ринку;

г) 51% ринку.

 

34. Картелі – це:

а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку;

б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору;

в) форма монополістичного об’єднання, у межах якого учасники втрачають виробничу, комерційну, а найчастіше і юридичну самостійність;

г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поєднанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.

 

35. Синдикати – це…

а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку;

б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору;

в) форма монополістичного об’єднання, у межах якого учасники втрачають виробничу, комерційну, а найчастіше і юридичну самостійність;

г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поєднанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.

 

36. Трести – це:

а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку;

б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору;

в) форма монополістичного об’єднання, у межах якого учасники втрачають виробничу, комерційну, а найчастіше і юридичну самостійність;

г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поєднанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.

 

37. Концерни – це…

а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку;

б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору;

в) поєднання десятків й навіть сотень багатопрофільних синдикатів, трестів, підприємств різних галузей прмисловості, транспорту, торгівлі та банківської сфери, які мають обмежену самостійність, єдину власність і функціонують під загальним фінансовим контролем головної фірми;

г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поєднанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.

 

38. Конгломерат – це:

а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку;

б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору;

в) форма монополістичного об’єднання, у межах якого учасники втрачають виробничу, комерційну, а найчастіше і юридичну самостійність;

г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поглинанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.

 

39. Ринок з нормальною ринковою конкуренцією вважається безпечним, коли дві фірми не займають більш як:

а) 44% ринку;

б) 63% ринку;

в) 54% ринку;

г) 35% ринку.

 

40. Ринок з нормальною ринковою конкуренцією вважається безпечним, коли три фірми не займають більш як:

а) 35% ринку;

б) 44% ринку;

в) 54% ринку;

г) 63% ринку.

 

41. Ринок з нормальною ринковою конкуренцією вважається безпечним, коли чотири фірми не займають більш як:

а) 35% ринку;

б) 44% ринку;

в) 54% ринку;

г) 63% ринку.

 

42. Послуги – це:

а) об’єкти продажу у вигляді дій, вигод або задоволення;

б) споживчі вартості, які, однак, найчастіше не втілено у конкретних фізичних речах чи формах;

в) товари нематеріальної форми;

г) а, б, в.

 

43. За видом послуги класифікують на:

а) споживчі;

б) виробничі;

в) матеріальні;

г) нематеріальні.

 

44. За характером використання розрізняють послуги:

а) споживчі;

б) матеріальні;

в) нематеріальні;

г) відповіді б, в.

 

45. До споживчих послуг належать:

а) послуги з оренди товарів;

б) сервіс;

в) торгові послуги;

г) особистісні послуги.

 

46. До виробничих послуг не відносять:

а) інженіринг;

б) лізинг;

в) сервіс;

г) торгівля.

 

47. До громадських послуг належать:

а) телебачення;

б) радіо;

в) зв’язок;

г) транспорт.

 

48. Передпродажні послуги включають:

а) прийом замовлень на товари;

б) рекламу товарів;

в) доставку товарів додому;

г) консультування спеціалістів.

 

49. Післяпродажні послуги включають:

а) подарункове пакування товарів;

б) організацію запису на аудіо- та відеоплівку;

в) установку товарів;

г) оформлення інтер’єру квартири.

 

50. До додаткових послуг належать:

а) безкоштовна автостоянка;

б) дрібна переробка виробів, куплених в магазині;

в) надання кредиту;

г) установка товару.

 

51. Маркетинг послуг – це:

а) процес розробки, просування і реалізації послуг, орієнтований на виявлення і задоволення специфічних потреб клієнтів;

б) комплекс обов’язкових для виконання правил обслуговування клієнтів, які покликані гарантувати встановлений рівень якості всіх послуг;

в) сукупність інтелектуальних видів діяльності, спрямованих на отримання оптимальних результатів від капіталовкладень та витрат, пов’язаних з реалізацією проектів за рахунок ефективного використання матеріальних, трудових, технологічних, фінансових ресурсів;

г) жодна з відповідей невірна.

 

52. Під стандартом обслуговування розуміють:

а) процес розробки, просування і реалізації послуг, орієнтований на виявлення і задоволення специфічних потреб клієнтів;

б) комплекс обов’язкових для виконання правил обслуговування клієнтів, які покликані гарантувати встановлений рівень якості всіх послуг;

в) сукупність інтелектуальних видів діяльності, спрямованих на отримання оптимальних результатів від капіталовкладень та витрат, пов’язаних з реалізацією проектів за рахунок ефективного використання матеріальних, трудових, технологічних, фінансових ресурсів;

г) жодна з відповідей невірна.

 

53. Інжиніринг – це:

а) процес розробки, просування і реалізації послуг, орієнтований на виявлення і задоволення специфічних потреб клієнтів;

б) комплекс обов’язкових для виконання правил обслуговування клієнтів, які покликані гарантувати встановлений рівень якості всіх послуг;

в) сукупність інтелектуальних видів діяльності, спрямованих на отримання оптимальних результатів від капіталовкладень та витрат, пов’язаних з реалізацією проектів за рахунок ефективного використання матеріальних, трудових, технологічних, фінансових ресурсів;

г) жодна з відповідей невірна.

 

54. Інжинірингові послуги з підготовки виробничого процесу не включають:

а) передпроектні послуги;

б) проектні послуги;

в) спеціальні послуги;

г) консалтингові послуги.

 

55. Класифікація товарів згідно з концепцією маркетингу:

а) як уявлення споживача про властивості товару;

б) усе те, що може задовольнити потребу споживача;

в) набір чітких характеристик, який відповідає певному рівню якості;

г) відповіді а, б, в.

 

56. В Японії виготовляють фотоапарати, в яких зображення записується на магнитний диск, подібно до персональних комп’ютерів. Цей продукт знаходиться на стадії впровадження на ринок. Потенційними покупцями цього товару є:

а) консерватори;

б) звичайні покупці;

в) суперноватори;

г) новатори.

 

57. З маркетингової точки зору продуктом є:

а) фізичний предмет;

б) послуга;

в) організаційний проект;

г) технічний проект.

 

На якому етапі життєвого циклу товару основними клієнтами підприємства є аутсайдери?

а) впровадження;

б) зростання;

в) зрілості;

г) спаду.

 




Переглядів: 2698

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОТВЕТЫ К ТЕСТОВЫМ ЗАДАНИЯМ ПО ТЕМЕ: Противоэпидемическая защита в ЧС. | До якої класифікаційної групи товарів широкого вжитку слід віднести кольоровий телевізор “Соні”?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.052 сек.