МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
На якому етапі життєвого циклу товару основними клієнтами підприємства є аутсайдери?ВСТУП Перехід до ринкової економіки, разом із значними перевагами, призводить до ускладнення умов діяльності вітчизняних підприємств, котрим доводиться протистояти конкурентам. Створення і реалізація товару, відповідного вимогам ринку, супроводжується прийняттям низки досить складних рішень, які у сукупності забезпечують підприємству не тільки прибутковість, а й конкурентну перевагу. Маркетингова товарна політика охоплює інструменти і заходи по формуванню конкурентоспроможної товарної пропозиції, управління асортиментом, позиціонування і мерчандайзинг, сервісну діяльність. Зважена і послідовна товарна політика виробника закладає фундамент його ринкового успіху внаслідок дійового задоволення потреб, формує привабливий імідж виробника і конкурентні переваги, надовго залучає увагу і приязнь споживачів. Виходячи з цього, сучасні спеціалісти, готуючи себе до успішного ведення професійної діяльності, повинні грунтовно засвоїти принципи маркетингового дослідження ринку товарів та послуг, навчитися аналізувати потреби ринкових сегментів, розробляти й впроваджувати на ринок товари, здатні задовольняти ці потреби краще, ніж це роблять товари конкурентів. Одним із шляхів глибокого засвоєння знань з дисципліни “Маркетингова товарна політика” є самостійна підготовка до семінарських і практичних занять, заліків та індивідуальних завдань з використанням тестів. Навчальні тести сприяють більш повному розкриттю здібностей студентів, краще забезпечують формування зацікавленості до курсу, активізують мислення, виробляють вміння самостійно здобувати знання, спонукають студентів регулярно працювати з літературою, шукати і знаходити правильні відповіді. На запропоновані тести студент може дати правильну відповідь лише за умови глибокого засвоєння пройденого матеріалу. Використання навчальних тестів з курсу дозволяє суттєво зменшити витрати часу і праці викладача для контролю знань студентів, індивідуалізувати навчання, оцінити знання кожного студента. Тестування може проводитись за допомогою комп’ютерів. Рівень знань студентів оцінюється таким чином: “відмінно”, якщо правильні відповіді становлять не менше 90% від загального обсягу матеріалу; “добре” – не менше 80%; “задовільно” – не менше 70%. Студенти, які в процесі контролю знань одержали незадовільні оцінки, повторюють вивчення питань з тем курсу самостійно або за допомогою консультації викладача до повного їх засвоєння. Для успішного складання тестів студентам необхідно, крім рекомендованої викладачем основної літератури, самостійно вивчати законодавчі та нормативні акти, а також інші літературні джерела.
Тема 1: Товарна політика підприємств маркетингової орієнтації 1. Товар – це: а) все те, що здатне задовольнити потреби споживачів; б) все, що призначене для задоволення певної потреби і пропоноване на ринку для продажу; в) матеріальні об’єкти, послуги, які характеризуються сукупністю властивостей, здатних задовольнити бажання потенційних покупців; г) всі твердження вірні.
2. Маркетингова товарна політика – це: а) складова господарської діяльності підприємства; б) визначений курс дій, принципи поведінки підприємства на товарному ринку; в) сукупність засобів впливу на споживача за допомогою товару; г) систему дій підприємства для визначення місця товару на ринку, задоволення конкретного потенційного споживача товарами, широкої можливості їх вибору.
3. Споживчий маркетинг покликаний… а) задовольняти стиль життя, звички, потреби споживачів і впливати на них; б) задовольняти стиль життя, звички, потреби споживачів і впливати на них через торговельну мережу; в) залучати і зберігати тих споживачів у вибраних ринкових сегментах, котрі забезпечують стабільний фінансовий стан підприємства в поточний моменті в перспективі; г) визначати місце товару на ринку, задовольняти конкретного потенційного споживача товарами й надавати широку можливість їх вибору.
4. Торговельний маркетинг спрямований на… а) задоволення стилю життя, звичок, потреб споживачів; б) задоволення стилю життя, звичок, потреб споживачів і вплив на них через торговельну мережу; в) залучення і збереження тих споживачів у вибраних ринкових сегментах, котрі забезпечують стабільний фінансовий стан підприємства в поточний моменті в перспективі; г) визначення місця товару на ринку, задоволення конкретного потенційного споживача товарами й надання широкої можливості їх вибору.
5. Основними характеристиками споживчого маркетингу є: а) створення “зразка” товарного знаку; б) сегментація ринку; в) стимулювання попиту споживача; г) реклама. 6. До основних характеристик торговельного маркетингу належать: а) позиціонування торговельного знаку; б) стимулювання торговельних агентів; в) стимулювання попиту споживачів; г) організація продажу товару.
7. Серед зовнішніх факторів формування товарної політики розрізняють: а) позицію товару; б) бажання споживачів; в) маркетингову асортиментну концепцію фірми; г) стан конкуренції.
8. До внутрішніх факторів формування товарної політики належать: а) позиція товару; б) система пільг у кредитуванні; в) бажання споживачів; г) імідж фірми.
9. Диверсифікація – це: а) розповсюдження господарської діяльності на нові сфери; б) процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять в процес виробництва; в) проникнення підприємств в галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку, або функціональної залежності від основної їх діяльності; г) створення альянсів між компаніями, які зацікавлені в інтеграції без переходу прав власності.
10. Вертикальна інтеграція – це: а) проникнення підприємств в галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку, або функціональної залежності від основної їх діяльності; б) процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять в процес виробництва; в) випуск підприємством нових товарів, які технологічно не пов’язані з існуючими, але призначені для існуючих споживачів підприємства; г) прийняття підприємством рішення про входження галузі, які не мають нічого спільного з його основною діяльністю, а тому немає жодного взаємозв’язку між традиційної та новою продукцією.
11. До типів вертикальної інтеграції належать: а) пряма інтеграція; б) конгломерантна інтеграція; в) інтеграція латеральна; г) квазі-інтеграція.
12. Квазі-інтеграція передбачає, що підприємство: а) виготовляє частину продукції самостійно, а частину закуповує у інших підприємств; б) приєднує функції, які раніше виконували постачальники; в) входить до складу альянсів, які зацікавлені в інтеграції без переходу прав власності; г) приєднує функції, які раніше виконувати дистриб’ютори.
13. Якщо підприємство, яке спеціалізується на виготовленні напоїв, починає виготовлювати тару для напоїв, то ним здійснюється: а) горизонтальна інтеграція; б) вертикальна інтеграція; в) поздовжня диверсифікація; г) зв’язана вертикальна диверсифікація.
14. До форм вертикальної інтеграції належать: а) повна інтеграція виробничої діяльності; б) часткова інтеграція; в) зворотна інтеграція; г) квазі-інтеграція.
15. Горизонтальна інтеграція передбачає… а) проникнення підприємств в галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку, або функціональної залежності від основної їх діяльності; б) процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять в процес виробництва; в) випуск підприємством нових товарів, які технологічно не пов’язані з існуючими, але призначені для існуючих споживачів підприємства; г) прийняття підприємством рішення про входження галузі, які не мають нічого спільного з його основною діяльністю, а тому немає жодного взаємозв’язку між традиційної та новою продукцією.
16. Латеральна (поздовжня) диверсифікація – це: а) проникнення підприємств в галузі, які не мають прямого виробничого зв’язку, або функціональної залежності від основної їх діяльності; б) прийняття підприємством рішення про входження галузі, які не мають нічого спільного з його основною діяльністю, а тому немає жодного взаємозв’язку між традиційної та новою продукцією; в) випуск підприємством нових товарів, які технологічно не пов’язані з існуючими, але призначені для існуючих споживачів підприємства; г) процес придбання або включення в структуру підприємства нових виробництв, які технологічно входять в процес виробництва.
17. Якщо туристичне агенство вступає в готельний бізнес, то ним здійснюється: а) зв’язана вертикальна диверсифікація; б) концентрична диверсифікація; в) квазі-інтеграція; г) латеральна диверсифікація.
18. На етапі впровадження товару на ринок фірма може застосовувати такі маркетингові стратегії: а) вертикальної інтеграції; б) інтенсивного маркетингу; в) повної диверсифікації; г) пасивного маркетингу.
19. Стратегія інтенсивного маркетингу передбачає: а) низькі ціни на новий товар поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту; б) високі ціни та низький рівень збутових витрат; в) високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту; г) раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту.
20. Однією з умов застосування стратегії інтенсивного маркетингу є: а) більша частина потенційних покупців знає про новий товар; б) місткість ринку обмежена; в) компанія враховує можливість конкуренції й прагне виробити у споживачів хороше враження про свій товар; г) більшість покупців не зможе заплатити високу ціну за товар.
21. Стратегія вибіркового проникнення передбачає: а) високі ціни та низький рівень збутових витрат; б) низькі ціни на новий товар поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту; в) високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту; г) раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту.
22. До умов застосування стратегії вибіркового проникнення не відноситься: а) обмежена місткість ринку; б) інформованість більшої частини потенційних покупців про новий товар; в) наявність на ринку товарів-конкурентів; г) готовність новаторів придбати товар за високу ціну.
23. Стратегія широкого проникнення передбачає: а) раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту; б) високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту; в) високі ціни та низький рівень збутових витрат; г) низькі ціни на новий товар поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту.
24. Однією з умов застосування стратегії широкого проникнення є: а) на ринку обмаль товарів-конкурентів; б) собівартість продукції зменшується із збільшенням масштабів виробництва і його вдосокналення; в) більшість покупців готові придбати товар за високу ціну; г) потенційні покупці недостатньо інформовані про новий товар.
25. Стратегія пасивного маркетингу поєднує: а) низькі ціни на новий товар поєднуються з великими витратами на стимулювання збуту; б) високі ціни та великі витрати на стимулювання збуту; в) високі ціни та низький рівень збутових витрат; г) раціональне співвідношення низьких цін на товар і незначних витрат на стимулювання збуту.
26. До умов застосування стратегії пасивного маркетингу не належать: а) велика місткість ринку; б) згода покупців придбати товар тільки за низькими цінами; в) потенційні покупці недостатньо інформовані про новий товар; г) великою є потенційна загроза конкуренції.
27. На стадії зрілості товару підприємство застосовує наступні стратегії: а) модифікація товару; б) повної диверсифікації; в) модифікації ринку; г) пасивного маркетингу.
28. Дослідницька функція маркетингу в торгівлі включає: а) пошук додаткових товарних ресурсів; б) встановлення комерційних зв’язків; в) вивчення мотивації купівлі і поведінки покупців на ринку; г) визначення потреб покупців.
29. Однією з функцій маркетингу в торгівлі є управління асортиментом та конкурентоспроможністю товарів і послуг, яка передбачає: а) вивчення кон’юнктури ринку; б) дослідження конкурентоспроможності товарів різних виробників; в) визначення потреб покупців; г) надання додаткових послуг.
30. Управління збутом та розподілом як функція маркетингу в торгівлі реалізується через: а) закупівлю товарів з урахуванням споживчих властивостей, цін, конкурентоспроможності товарів; б) встановлення комерційних зв’язків; в) стимулювання працівників збуту; г) надання додаткових послуг.
31. Управління рекламою і стимулювання збуту як функція маркетингу в торгівлі не включає: а) стимулювання збутових агентів; б) стимулювання попиту за рахунок надання знижок, подарунків, купонів; в) відгуки у пресі; г) надання додаткових послуг.
32. До особливостей товарної політики торговельного підприємства не належать: а) формування асортименту пов’язане із спеціалізацією фірми; б) динамічне оновлення товарів; в) транспортування, складування, формування виробничого асортименту; г) безпосереднє вивчення поведінки і попиту покупців.
33. Залежно від періоду, на який розробляється програма товарної політики торговельного підприємства, вона може бути: а) термінова; б) довгострокова; в) оперативна; г) поточна.
34. Програма управління збутом та розподілом товарів включає: а) формування замовлення для виробників; б) планування асортиментної концепції; в) планування і здійснення основних і додаткових послуг; г) закупка товарів.
35. В матриці І.Ансоффа відсутня стратегія: а) повної диверсифікації; б) модернізації споживачів; в) стабілізації позицій; г) диверсифікації за товарами.
36. В матриці І.Ансоффа використані дві групи показників: а) життєвий цикл товару і обсяги збуту фірми; б) товари і ринки; в) товари і ринкова частка фірми; г) ринкова частка фірми та відносна частка товару в обсязі збуту фірми.
37. Фірма “ОРТЕК”, що здійснює виробництво і реалізацію велосипедів, вирішила доповнити асортимент новими виробами: візками для велосипедів. Це: а) горизонтальна диверсифікація; б) конгломерантна диверсифікація; в) концентрична диверсифікація; г) повна диверсифікація.
38. Чернівецька фірма “Буковинка” освоїла виробництво нових кондитерських виробів і почала продавати їх у м. Херсоні. Яку стратегію застосувало підприємство: а) повної диверсифікації; б) модернізації споживачів; в) стабілізації позицій; г) диверсифікації за товарами.
39. Фірма “Кенон”, яка виробляє фотокамери, копіювальні апарати, калькулятори, що мають подібну технологію виробництва і одну систему збуту, здійснює стратегію: а) концентричної диверсифікації; б) вертикальної інтеграції; в) конгломерантної диверсифікації; г) прямої інтеграції.
40. Нормативно-правову базу, яка регламентує маркетингову діяльність українських підприємців, формують: а) Закони України “Про захист від недобросовісної конкуренції”, “Про Антимонопольний комітет України”, “Про охорону прав на знаки для товарів і послуг”, “Про природні монополії”, “Про лізинг”, “Про рекламу”, “Про захист прав споживачів”; б) Декрет Кабінету Міністрів України “Про стандартизацію і сертифікацію”; в) Укази Президента України “Про заходи щодо підвищення якості вітчизняної продукції”, “Про індикативні зміни цін на товари при здійсненні суб’єктами зовнішньо-економічної діяльності України експортно-імпортних операцій”, “Про додаткові заходи щодо прискорення вступу України до Світової організації торгівлі”; г) відповіді а,б,в.
Тема 2: Товар і послуга як об’єкти маркетингової товарної політики. Товарний ринок. 1. Товар – це: а) все те, що задовольняє бажання чи потребу і пропонується ринку для привернення уваги, придбання, використання або споживання; б) фізичні об’єкти і послуги, місця, організація та ідеї, навіть певні відомчі особи; в) сукупність властивостей та характеристик, пропонованих споживачу для задоволення потреб останнього; г) а,б,в.
2. За характером споживання розрізняють товари: а) короткострокового користування; б) послуги; в) ретельного вибору; г) пасивного попиту.
3. За поведінкою споживача розрізняють товари: а) товари імпульсивної покупки; б) престижні товари; в) послуги; г) а, б.
4. Миючі засоби відносяться до товарів: а) повсякденного попиту; б) ретельного вибору; в) особливого попиту; г) пасивного попиту.
5. Туристичні послуги відносяться до товарів: а) повсякденного попиту; б) ретельного вибору; в) особливого попиту; г) пасивного попиту.
6. Антикваріат – це товари: а) повсякденного попиту; б) ретельного вибору; в) особливого попиту; г) пасивного попиту.
7. Охоронні системи відносяться до товарів: а) повсякденного попиту; б) ретельного вибору; в) особливого попиту; г) пасивного попиту.
8. Товари-“локомотиви” – це товари… а) які визначають успіх фірми, забезпечують широку клієнтуру і прибуток, сприяють успіху; б) купівля яких сприяє подальшій покупці низки товарів, забезпечуючи затвердження сімейної марки, виробника чи торгового підприємства; в) підтримки, або ті, що доповнюють основний товар, які пропонуються з метою утримання споживача від звертання до конкурентів; г) які залучають покупця низькою ціною, або навпаки, високою ціною, унікальністю, іміджем, престижем.
9. Товарами-“лідерами” називають товари… а) купівля яких сприяє подальшій покупці низки товарів, забезпечуючи затвердження сімейної марки, виробника чи торгового підприємства; б) які визначають успіх фірми, забезпечують широку клієнтуру і прибуток, сприяють успіху; в) підтримки, або ті, що доповнюють основний товар, які пропонуються з метою утримання споживача від звертання до конкурентів; г) які залучають покупця низькою ціною, або навпаки, високою ціною, унікальністю, іміджем, престижем.
10. Тактичні товари – це товари… а) які залучають покупця низькою ціною, або навпаки, високою ціною, унікальністю, іміджем, престижем; б) купівля яких сприяє подальшій покупці низки товарів, забезпечуючи затвердження сімейної марки, виробника чи торгового підприємства; в) підтримки, або ті, що доповнюють основний товар, які пропонуються з метою утримання споживача від звертання до конкурентів; г) які визначають успіх фірми, забезпечують широку клієнтуру і прибуток, сприяють успіху.
11. “Закличні товари” – це товари… а) які визначають успіх фірми, забезпечують широку клієнтуру і прибуток, сприяють успіху; б) купівля яких сприяє подальшій покупці низки товарів, забезпечуючи затвердження сімейної марки, виробника чи торгового підприємства; в) підтримки, або ті, що доповнюють основний товар, які пропонуються з метою утримання споживача від звертання до конкурентів; г) які залучають покупця низькою ціною, або навпаки, високою ціною, унікальністю, іміджем, престижем.
12. Сталь відноситься до групи: а) товарів промислового призначення; б) напівфабрикатів; в) сировини та матеріалів; г) а, б, в.
13. У правильній послідовності етапи ЖЦТ розташовані: а) виробництво, впровадження, насичення, зрілість, спад; б) впровадження, зростання, сталий розвиток, спад; в) впровадження, зростання, зрілість, спад, оновлення; г) впровадження, зростання, зрілість, спад.
14. Для етапу впровадження товару на ринок характерне: а) інтенсивне визнання товару й нарощування обсягів продажу, зменшення витрат на рекламу, поява конкурентів, збільшення прибутків фірми; б) високі витрати на виробництво і збут, покупці – новатори, конкуренти відсутні, прибутки відсутні, повільне збільшення обсягів продаж; в) уповільнення темпів зростання обсягів продажу товару, прибуток стабілізується або навіть частково зменшується внаслідок додаткових витрат на маркетингові заходи з метою протидії конкурентам і залучення нових покупців; г) різке скорочення обсягів продажу і зменшення прибутку.
15. Етап зростання ЖЦТ характеризується: а) інтенсивним визнанням товару й нарощуванням обсягів продажу, зменшенням витрат на рекламу, появою конкурентів, збільшенням прибутків фірми; б) високими витратами на виробництво і збут, покупці – новатори, відсутністю конкурентів і прибутків, повільним збільшенням обсягів продаж; в) уповільненням темпів зростання обсягів продажу товару, стабілізацією прибутку або навіть частковим зменшенням внаслідок додаткових витрат на маркетингові заходи з метою протидії конкурентам і залучення нових покупців; г) різким скороченням обсягів продажу і зменшенням прибутку.
16. Для етапу зрілості ЖЦТ характерне: а) інтенсивне визнання товару й нарощування обсягів продажу, зменшення витрат на рекламу, поява конкурентів, збільшення прибутків фірми; б) високі витрати на виробництво і збут, покупці – новатори, конкуренти відсутні, прибутки відсутні, повільне збульшення обсягів продаж; в) уповільнення темпів зростання обсягів продажу товару, прибуток стабілізується або навіть частково зменшується внаслідок додаткових витрат на маркетингові заходи з метою протидії конкурентам і залучення нових покупців; г) різке скорочення обсягів продажу і зменшення прибутку.
17. Етап спаду в ЖЦТ характеризується: а) інтенсивним визнанням товару й нарощуванням обсягів продажу, зменшенням витрат на рекламу, появою конкурентів, збільшенням прибутків фірми; б) високими витратами на виробництво і збут, покупці – новатори, відсутністю конкурентів і прибутків, повільним збільшенням обсягів продаж; в) уповільненням темпів зростання обсягів продажу товару, стабілізацією прибутку або навіть частковим зменшенням внаслідок додаткових витрат на маркетингові заходи з метою протидії конкурентам і залучення нових покупців; г) різким скороченням обсягів продажу і зменшенням прибутку.
18. Товар в маркетингу розглядається на ____ рівнях: а) двох; б) трьох; в) чотирьох; г) жодна з відповідей невірна.
19. До кількісних показників, які характеризують стан ринку відносять: а) кількість конкурентів; б) місткість ринку; в) завантаження транспорту; г) динаміку чисельності покупців.
20. До якісних показників, які характеризують стан ринку відносять: а) маркетингові стратегії, що використовуються; б) структуру потреб; в) регіональні особливості споживання; г) кількість покупців.
21. Товарні межі ринку – це: а) група взаємопов’язаних товарів (товарів однієї споживчої вартості), у межах якої споживач може перейти від споживання одного товару до споживання іншого; б) регіон зі сферою взаємовідносин купівлі-продажу товару (групи товарів у межах одного товарного ринку), який може бути територією держави, області, району, міста (або їх частиною); в) ринок у межах території області, району, міста; г) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях.
22. Територіальні межі ринку – це: а) група взаємопов’язаних товарів (товарів однієї споживчої вартості), у межах якої споживач може перейти від споживання одного товару до споживання іншого; б) регіон зі сферою взаємовідносин купівлі-продажу товару (групи товарів у межах одного товарного ринку), який може бути територією держави, області, району, міста (або їх частиною); в) ринок у межах території області, району, міста; г) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях.
23. Місткість ринку – це: а) група взаємопов’язаних товарів (товарів однієї споживчої вартості), у межах якої споживач може перейти від споживання одного товару до споживання іншого; б) регіон зі сферою взаємовідносин купівлі-продажу товару (групи товарів у межах одного товарного ринку), який може бути територією держави, області, району, міста (або їх частиною); в) ринок у межах території області, району, міста; г) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях.
24. Для визначення місткості ринку використовують методи: а) регресійного аналізу; б) ланцюгових підстановок; в) імітації; г) моделювання.
25. Ринкова частка фірми – це: а) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях; б) питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту; в) відношення зайнятої фірмою частки ринку до ринкової частки найбільшого конкурента; г) економічна ситуація, що склалася на ринку відносно попиту, пропозиції, рівня цін, товарних запасів, становища основних фірм-конкурентів.
26. Відносна ринкова частка фірми – це… а) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях; б) питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту; в) відношення зайнятої фірмою частки ринку до ринкової частки найбільшого конкурента; г) економічна ситуація, що склалася на ринку відносно попиту, пропозиції, рівня цін, товарних запасів, становища основних фірм-конкурентів.
27. Під кон’юнктурою ринку розуміють: а) максимально можливий обсяг продажу певного товару протягом року, виражений у натуральних або вартісних одиницях; б) питома вага товарів фірми в загальній місткості даного ринку збуту; в) відношення зайнятої фірмою частки ринку до ринкової частки найбільшого конкурента; г) економічна ситуація, що склалася на ринку відносно попиту, пропозиції, рівня цін, товарних запасів, становища основних фірм-конкурентів.
28. Зростаюча товарна кон’юнктура характеризується: а) відносною стійкістю високих цін і найбільшою активністю споживачів та постачальників; б) перевищенням попиту над пропозицією та зростанням цін; в) затоварюванням ринку, зниженням ринкових цін, скороченням кількості укладених договорів купівлі-продажу; г) низькими цінами і пасивністю суб’єктів ринку.
29. Для високої товарної кон’юнктури характерне: а) відносна стійкість високих цін і найбільша активність споживачів та постачальників; б) перевищення попиту над пропозицією та зростання цін; в) затоварювання ринку, зниження ринкових цін, скорочення кількості укладених договорів купівлі-продажу; г) низькі ціни і пасивність суб’єктів ринку.
30. Падаюча товарна кон’юнктура характеризується: а) відносною стійкістю високих цін і найбільшою активністю споживачів та постачальників; б) перевищенням попиту над пропозицією та зростанням цін; в) затоварюванням ринку, зниженням ринкових цін, скороченням кількості укладених договорів купівлі-продажу; г) низькими цінами і пасивністю суб’єктів ринку.
31. Низьку товарну кон’юнктуру характеризують: а) відносна стійкість високих цін і найбільша активність споживачів та постачальників; б) перевищення попиту над пропозицією та зростання цін; в) затоварювання ринку, зниження ринкових цін, скорочення кількості укладених договорів купівлі-продажу; г) низькі ціни і пасивність суб’єктів ринку.
32. Монополія – це: а) коли кілька самостійних великих фірм монополізують виробництво та збут певного товару або виду товару; б) угода, союз, об’єднання невеликої кількості великих підприємств, що зосередили у своїх руках виробництво і збут значної частини продукції в одній або кількох галузях економіки; в) монопольне становище одного покупця, який має змогу контролювати закупівельну ціну певного товару; г) коли конкретна фірма або об’єднання є єдиним виробником певних товарів, у яких немає товарів-замінників.
33. Згідно чинного законодавства України монопольним вважається становще на фірми ринку, якщо вона займає: а) 30% ринку; б) 35% ринку; в) 50% ринку; г) 51% ринку.
34. Картелі – це: а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку; б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору; в) форма монополістичного об’єднання, у межах якого учасники втрачають виробничу, комерційну, а найчастіше і юридичну самостійність; г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поєднанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.
35. Синдикати – це… а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку; б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору; в) форма монополістичного об’єднання, у межах якого учасники втрачають виробничу, комерційну, а найчастіше і юридичну самостійність; г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поєднанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.
36. Трести – це: а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку; б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору; в) форма монополістичного об’єднання, у межах якого учасники втрачають виробничу, комерційну, а найчастіше і юридичну самостійність; г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поєднанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.
37. Концерни – це… а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку; б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору; в) поєднання десятків й навіть сотень багатопрофільних синдикатів, трестів, підприємств різних галузей прмисловості, транспорту, торгівлі та банківської сфери, які мають обмежену самостійність, єдину власність і функціонують під загальним фінансовим контролем головної фірми; г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поєднанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.
38. Конгломерат – це: а) об’єднання самостійних у виробничо-господарському та комерційному відношенні підприємств однієї галузі виробництва з метою монопольного панування на ринку й отримання максимального прибутку; б) одна з форм монополістичних об’єднань, яка характеризується тим, що розподіл замовлень, закупівля сировини та реалізація виробленої її учасниками продукції здійснюється через єдину збутову контору; в) форма монополістичного об’єднання, у межах якого учасники втрачають виробничу, комерційну, а найчастіше і юридичну самостійність; г) це монополістичні об’єднання, які утворюються поглинанням прибуткових багатопрофільних підприємств, що не мали виробничої та технічної спільності.
39. Ринок з нормальною ринковою конкуренцією вважається безпечним, коли дві фірми не займають більш як: а) 44% ринку; б) 63% ринку; в) 54% ринку; г) 35% ринку.
40. Ринок з нормальною ринковою конкуренцією вважається безпечним, коли три фірми не займають більш як: а) 35% ринку; б) 44% ринку; в) 54% ринку; г) 63% ринку.
41. Ринок з нормальною ринковою конкуренцією вважається безпечним, коли чотири фірми не займають більш як: а) 35% ринку; б) 44% ринку; в) 54% ринку; г) 63% ринку.
42. Послуги – це: а) об’єкти продажу у вигляді дій, вигод або задоволення; б) споживчі вартості, які, однак, найчастіше не втілено у конкретних фізичних речах чи формах; в) товари нематеріальної форми; г) а, б, в.
43. За видом послуги класифікують на: а) споживчі; б) виробничі; в) матеріальні; г) нематеріальні.
44. За характером використання розрізняють послуги: а) споживчі; б) матеріальні; в) нематеріальні; г) відповіді б, в.
45. До споживчих послуг належать: а) послуги з оренди товарів; б) сервіс; в) торгові послуги; г) особистісні послуги.
46. До виробничих послуг не відносять: а) інженіринг; б) лізинг; в) сервіс; г) торгівля.
47. До громадських послуг належать: а) телебачення; б) радіо; в) зв’язок; г) транспорт.
48. Передпродажні послуги включають: а) прийом замовлень на товари; б) рекламу товарів; в) доставку товарів додому; г) консультування спеціалістів.
49. Післяпродажні послуги включають: а) подарункове пакування товарів; б) організацію запису на аудіо- та відеоплівку; в) установку товарів; г) оформлення інтер’єру квартири.
50. До додаткових послуг належать: а) безкоштовна автостоянка; б) дрібна переробка виробів, куплених в магазині; в) надання кредиту; г) установка товару.
51. Маркетинг послуг – це: а) процес розробки, просування і реалізації послуг, орієнтований на виявлення і задоволення специфічних потреб клієнтів; б) комплекс обов’язкових для виконання правил обслуговування клієнтів, які покликані гарантувати встановлений рівень якості всіх послуг; в) сукупність інтелектуальних видів діяльності, спрямованих на отримання оптимальних результатів від капіталовкладень та витрат, пов’язаних з реалізацією проектів за рахунок ефективного використання матеріальних, трудових, технологічних, фінансових ресурсів; г) жодна з відповідей невірна.
52. Під стандартом обслуговування розуміють: а) процес розробки, просування і реалізації послуг, орієнтований на виявлення і задоволення специфічних потреб клієнтів; б) комплекс обов’язкових для виконання правил обслуговування клієнтів, які покликані гарантувати встановлений рівень якості всіх послуг; в) сукупність інтелектуальних видів діяльності, спрямованих на отримання оптимальних результатів від капіталовкладень та витрат, пов’язаних з реалізацією проектів за рахунок ефективного використання матеріальних, трудових, технологічних, фінансових ресурсів; г) жодна з відповідей невірна.
53. Інжиніринг – це: а) процес розробки, просування і реалізації послуг, орієнтований на виявлення і задоволення специфічних потреб клієнтів; б) комплекс обов’язкових для виконання правил обслуговування клієнтів, які покликані гарантувати встановлений рівень якості всіх послуг; в) сукупність інтелектуальних видів діяльності, спрямованих на отримання оптимальних результатів від капіталовкладень та витрат, пов’язаних з реалізацією проектів за рахунок ефективного використання матеріальних, трудових, технологічних, фінансових ресурсів; г) жодна з відповідей невірна.
54. Інжинірингові послуги з підготовки виробничого процесу не включають: а) передпроектні послуги; б) проектні послуги; в) спеціальні послуги; г) консалтингові послуги.
55. Класифікація товарів згідно з концепцією маркетингу: а) як уявлення споживача про властивості товару; б) усе те, що може задовольнити потребу споживача; в) набір чітких характеристик, який відповідає певному рівню якості; г) відповіді а, б, в.
56. В Японії виготовляють фотоапарати, в яких зображення записується на магнитний диск, подібно до персональних комп’ютерів. Цей продукт знаходиться на стадії впровадження на ринок. Потенційними покупцями цього товару є: а) консерватори; б) звичайні покупці; в) суперноватори; г) новатори.
57. З маркетингової точки зору продуктом є: а) фізичний предмет; б) послуга; в) організаційний проект; г) технічний проект.
На якому етапі життєвого циклу товару основними клієнтами підприємства є аутсайдери? а) впровадження; б) зростання; в) зрілості; г) спаду.
|
||||||||
|