Загальна інструкція до тесту може пред'являтися учневі як на окремому аркуші паперу, так і в словесній формі. Крім того, перед виконанням кожного субтесту учнів інструктують про типи тестових задач, на прикладах пояснюють спосіб розв'язання. Достовірність результатів тестового обстеження багато в чому залежить від чіткого дотримування інструкції, точного контролю часу виконання окремих субтестів.
Загальна інструкція:«Зараз вам будуть запропоновані завдання, які дозволять з'ясувати, наскільки добре ви розмірковуєте, думаєте, порівнюєте предмети і явища навколишньої дійсності.
Ви будете виконувати різні набори тестових задач, так звані субтести. Їх шість. Подані вони на окремих аркушах. Два перших субтести визначають вашу загальну обізнаність, світоглядну поінформованість, третій – здатність встановлювати аналогії між предметами і явищами, четвертий – уміння класифікувати, п'ятий – узагальнювати і шостий субтест – рівень розвитку математичного мислення.
Перед початком виконання кожного субтесту наводиться інструкція, яка також подається на окремому аркуші. В ній описується тип тестових завдань та наводяться приклади, що наочно пояснюють спосіб їх рішення.
На виконання кожного субтесту відводиться обмежена кількість часу. Розпочинати і припиняти роботу над тестовими задачами необхідно за нашою командою. Аркуші, на яких подаються інструкції та набори завдань, ні в якому разі самостійно не перегортати.
Всі завдання необхідно розв'язувати послідовно. Намагайтеся працювати швидко і без помилок. Успіху вам!»