Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначення основних властивостей уваги

Традиційно прийнято розрізняти наступні основні властивості уваги: об'єм, переключення, розподілення, зосередженість, стійкість, коливання. Враховуючи регуляторну функцію уваги, ці властивості можна згрупувати за наступними прикметами:

1) направленість (об'єм, переключення, розподілення);

2) чіткість відображення свідомості образів, понять, переживань (зосередженість чи концентрація);

3) стійкість в часі, маючи на увазі як направленість уваги на певні об'єкти, так і збереження якості і чіткості їх відтворення (стійкість, коливання).

 

Зосередженість і стійкість уваги.

Зосередженість (концентрація) уваги — це виділення кругу предметів або явищ, на які вона направлена, із ряду інших, яке супроводжується чітким відображенням їх у свідомості.

Стійкість уваги — це здатність тривало зосереджуватися на одному предметі або на одній і тій же роботі.

Завдання 1. Виконайте буквений тест за таблицею Анфімова, що застосовується для оцінки стану нервової системи людини та вкажіть основні показники, які свідчать про стан розумової працездатності та критерії її зниження.

Буквений тест за таблицею Анфімова:

1. Досліджуваному ставиться завдання в коректурному тексті закреслити певну літеру, наприклад «а». (Завдання може бути і складнішим, наприклад: одну букву закреслювати, а іншу — підкреслювати та ін.). Робота триває 5 хвилин.

2. Закінчення кожної хвилини фіксують на тексті вертикальною лінією.

3. Після 2-3-хвилинного відпочинку дослідження повторюють 2 – 3 рази.

5. Враховується кількість зроблених помилок (пропущені букви, закреслені букви, які не задані експериментатором тощо) та час виконання завдання.

5. Працездатність мозку оцінюється (на початку роботи та через певний час):

— показником уваги (А);

— за якістю виконаної роботи. Підраховуються показники інтенсивності (І), концентрації уваги (К) та показник якості уваги (Y);

— за витратами часу на виконання одного рядка завдання. Підраховується швидкість виконання роботи (V).

 

Таблиця Анфімова

 

СХАВСХЕВІХНАІСНХВХВКСНАІСВХВВХЕНВІСНАВХА ВНХІВСНАВСАВСАВСНАЕКЕАХВКЕСВСНАІСНАВХНЕК НКІСКВКЕКВХИВХЕИСНЕИНАІЕНКХКИКХЕВКВКИСВХ ХАКХНСКАІСВЕКВХНСНЕІХЕКХВСНАКСКВХКВНАВСН ИСНАІХАЕХКИСНАИКХЕХЕИСНАХКЕКХВІСНАІХВИКХ СНАІСВНКХВАІСНАХЕКЕХСНАКСАЕВЕСАІСНАСНКИВ СХАВСХЕВІХНАІСНХВХВКСНАІСВХВВХЕНВИСНАВХА ВНХІВСНАВСАВСАВСНАЕКЕАХВКЕСВСНАІСНАВХНЕК .НКІСКВКЕКВХИВХЕИСНЕИНАІЕНКХКИКХЕВКВКСВХИ ХАКХНСКАІСВЕКВХНСНЕІХЕКХВСНАКСКВХКВНАВСН ИСНАІХАЕХКИСНАИКХЕХЕИСНАХКЕКХВІСНАІХВИКХ СНАІСВНКХВАІСНАХЕКЕХСНАКСАЕВЕСАІСНАСЙКИВ ЕІВКАИСНАСНАИСХАКВНАКСХВИЕНСНАІЕИНКХВХСІ СХАВСХЕВІХНАИСНХВХВКСНАИСВХВВХЕНВІСНАВХА ВНХІВСНАВСАВСАВСНАЕКЕАХВКЕСВСНАІСНАВХНЕК НКІСКВКЕКВХИВХЕИСНЕИНАКЕНКХКИКХЕВКВКСВХИ ХАКХНСКАІСВЕКВХНСНЕІХЕКХВСНАКСКВХКВНАВСН ИСНАІХАЕХКИСНАИКХЕХЕИСНАХКЕКХВІСНАІХВИКХ СНАІСВНКХВАИСНАХЕКЕХСНАКСАЕВЕСАІСНАСНКИВ НАИСВНКХВАИСНАХЕКЕХСНАКСВЕІАИСНАСНКІХВЕА ХКЕКНВИСНКХВЕХСНАИСКЕСІКНАЕСНКХВІХКАКСИС ИСНАЕХКВЕНВХКЕАІСНКАИКНВЕВНКВХАВЕИВИСНАІ АХВАЕИВНАХІЕНАИВКВИЕКИВАКСВЕИКСНАВАХНСВС КЕСНКСВХИЕВКНВСАНКВЕІСАВХЕВНАИЕНКВКСКХВИ СХАВСХЕВИХНАІСНХВХВКСНАИСВХВВХЕНВІСНАВХА ВНХІВСНАВСАВСАВСНАЕКЕАХВКЕСВСНАІСНАВХНЕК НКИСКВКЕКВХИВХЕИСНЕИНАІЕНКХКИКХЕВКВКСВХИ ХАКХНСКАІСВЕКВХНСНЕІХЕКХВСНАКСКВХКВНАВСН ИСНАІХАЕХКИСНАИКХЕХЕИСНАХКЕКХВІСНАІХВИКХ СНАІСВНКХВАІСНАХЕКЕХСНАКСАЕВЕСАІСНАСНКИВ СХАВСХЕВІХНАИСНХВХВКСНАІСВХВВХЕНВІСНАВХА ВНХІВСНАВСАВСАВСНАЕКЕАХВКЕСВСНАІСНАВХНЕК НКІСКВКЕКВХИВХЕИСНЕИНАІЕНКХКІКХЕВКВКСВХИ ХАКХНСКАІСВЕКВХНСНЕІХЕКХВСНАКСКВХКВНАВСН ИСНАІХАЕХКИСНАИКХЕХЕИСНАХКЕКХВІСНАІХВИКХ СНАІСВНКХВАІСНАХЕКЕХСНАКСАЕВЕСАІСНАСНКИВ ЕІВКАИСНАСНАИСХАКВНАКСХВИЕНСНАИЕИНКХВХСІ СХАВСХЕВІХНАІСНХВХВК’СНАІСВХВВХЕНВІСНАВХА ВНХІВСНАВСАВСАВСНАЕКЕАХВКЕСВСНАІСНАВХНЕК НКІСКВКЕКВХИВХЕИСНЕИНАІЕНКХКІХЕВКВКІСВХИ

Показник уваги (А) обчислюється за формулою:

 

,

 

де V — швидкість виконання роботи, знаків/с;

m — загальна кількість помилок.

Показник уваги низький, якщо А менше за 37 %; середній, якщо А – 37–50 %; високий, якщо А — понад 51 %.

Швидкість виконання роботи (V) обчислюють за формулою:

 

V = N/t.,

де t — час, с.

N — кількість переглянутих букв при 5-хвилинній роботі;

У тексті Анфімова міститься 1 600 букв (40 рядків по 40 букв).

Оцінка інтенсивності уваги:

Переглянуто понад 1 000 букв — відмінна;

800 – 1 000 букв — добра;

700 – 800 букв — задовільна;

менше 700 букв — низька.

Оцінка якості уваги (Y):

Y = (n-W)/(n + O)

 

де n — кількість правильно закреслених букв;

W — кількість неправильно закреслених букв;

O — кількість пропущених букв.

Оцінка уваги за кількістю помилок:

менш 2 помилок — відмінна;

3 – 5 помилок — добра;

6 – 10 помилок — задовільна;

понад 11 помилок — погана.

 

Показник концентрації уваги (К) обчислюється за формулою:

 

К = (C/m) 100 %,

 

де С — кількість переглянутих рядків;

m — загальна кількість помилок.

 

Завдання 2. Виконайте тепінг-тест, що застосовується для вивчення властивостей нервової системи людини та вкажіть основні критерії оцінки сили нервової системи.

 




Переглядів: 1946

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення стану розумової працездатності людини | Тепінг-тест

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.