МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Генезис мінералівСистемне сучасне вчення про фізико-хімічні умови утворення мінералів на Землі і про вічність геологічного життя Космосу належить академіку В.І. Вернадському (1863-1945 р.р.). За даними сучасних досліджень розрізняють три оболонки Землі (табл. 3.1): • Земна кора, • Мантія, • Ядро. Елементарний склад, щільність, глибина залягання наведені в таблиці 3.1.
Таблиця 3.1 – Будова земної кулі
Генезис мінералів -природа геологічних процесів формування мінералів і гірських порід. Метаморфізм -перетворення на поверхні Землі або в її надрах гірських порід і мінералів, що сформувалися в ході ендогенних і екзогенних процесів при зміні фізико-хімічних умов. Ендогенні процеси - глибинні, пов’язані з внутрішньою енергією Землі, тобто з магмою - силікатним розплавом, що знаходяться в глибинах Землі під величезним (до 3,5 млн. атм) тиском при температурах ≥ 1100 °С. Екзогенні процеси - відбуваються на поверхні Землі в атмосфері і гідросфері. Це добові коливання температури, сезонні зміни зовнішніх умов, вивітрювання, водна ерозія, «замерзання - танення» і т.д. Називають іноді одним словом вивітрювання. Літосфера (з грец. λίθος - камінь та σφαίρα - сфера) - сама верхня кам’яна оболонка Землі (8-12 км під океанами; 40-70 км під континентами в районах гірських масивів). Устрій літосфери представлений на рисунку 3.1.
Осадові породи – відкладення осаду на дні водойм і продукти руйнування інших шарів. Граніт – продукт кристалізації кислої магми (65-75 % SiO2 + ортоклаз + слюда). Під океанами відсутній. Гнейс – сланцева метаморфічна порода з високим вмістом алюмосилікатів; вихідні матеріали – магматичні та осадові породи. Базальт – продукт кристалізації основної магми. Існує, на відміну від граніту, як під континентами так і під океанами (40-55 % SiO2 + силікати Ca; Mg; Fe + олівін). Олівін – (Mg, Fe)2 [SiO4] – породоутворюючі речовини ультраосновних порід. Силікат магнію та заліза. Наприкінці ХІХ сторіччя американський вчений Ф. Кларк оцінив вміст хімічних елементів в земній корі від поверхні до глибини ~ 16 км. Ця характеристика отримала назву кларк (табл. 3.2). Згідно даними таблиці 3.2, найбільш розповсюджені: O – 49%; Si – 26%; Al – 7,5% (Σ=83%); Fe – 4,2%, Ca – 3,2%, Na – 2,4%, K – 2,35%, Mg – 2,3%, Ti – 0,61%, C – 0,35% (Σ=14%).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|