Мета навчання інформатики в середніх навчальних закладах, загальноосвітнє і загальнокультурне значення шкільного курсу інформатики.
Інформатика – єдиний із шкільних предметів, який дає уяву про ряд фундаментальних ідей, які керують сучасним світом: моделювання і формалізація, автоматизація, керування. Ідея формалізації, побудови і вивчення моделі – основа сучасного методу пізнання.
Місце і зміст шкільного предмета „Основи інформатики” значною мірою залежить від рівня інформатизації навчального процесу, розробки нових інформаційних технологій навчання (НІТН) та їх використання при вивченні різних навчальних предметів, змістового наповнення інших навчальних предметів у різних освітніх галузях, в тому числі таких, як словесність, художня культура, математика, природознавство, технологія та ін., які необхідно розглядати як цілісну систему взаємопов’язаних і взаємодіючих підсистем навчання і виховання. Загальні цілі, які ставляться перед системою шкільної освіти: освітні і розвиваючі; практичні; виховні.
Освітня і розвиваюча мета навчання інформатики в школі – дати кожному школяру початкові фундаментальні знання основ науки інформатики, поняття про процеси перетворення, передачі й використання інформації, роль інформаційних процесів у формуванні сучасної картини світу, роль інформаційних технологій і обчислювальної техніки у розвитку сучасного суспільства.
Практична мета – навчити школяра роботі на комп’ютері і використанню засобів нових інформаційних технологій.
Виховна мета забезпечується формуванням світогляду учня, розуміння можливостей і ролі бчислювальної техніки і засобів інформаційних технологій в розвитку суспільства і цивілізації вцілому.