МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ЗБИРАННЯ МАТЕРІАЛУНаступний етап підготовки публічного виступу — підбір матеріалів для ораторської промови. Існує чотири основних джерела накопичення матеріалу: — особистий досвід; — роздуми і спостереження; — інтерв’ю і бесіди; — читання. Не обов’язково завжди використовувати перелічені джерела, але за всіх умов необхідно обмірковувати питання й заглядати в книжки. У методичній літературі визначені основні джерела, з яких можна черпати нові ідеї, цікаві дані, факти, приклади, ілюстрації для своєї промови. До них належать: 1. офіційні документи; 2. наукова, науково-популярна література; довідникова література: енциклопедії, енциклопедичні довідники, довідники з різних галузей знань, лінгвістичні довідники, бібліографічні покажчики. Ці джерела додільно використовувати для дискусій, тематично обмежених і базованих на загальновизнаних авторитетних даних; 3. художня література; 4. статті з газет і журналів. Для поточної інформації можна користуватися статтями зі звичайних журналів. За більш свіжою інформацією і матеріалом з питань, що мають місцеве значення, потрібно звертатися до газет, хоча зібрані в них дані менш надійні і солідні, ніж ті, що містяться в книгах або журналах; 5. результати соціологічних досліджень; 6. статистичні дані. Обсяг даних, які є в цих посібниках, не може не вражати. Щоб виступ вийшов змістовним, краще використовувати не одне джерело, а декілька. За етапом збирання настає етап обмірковування матеріалу, встановлення зв’язків, коментування. В цілому це можна назвати «інкубаційним періодом». У цей період перевіряються факти й уточнюються думки. Передумовою плідної підготовки є виділення найкращого часу для роботи, що у кожного індивідуально. Внутрішніми передумовами плідної підготовчої роботи є: · самоопитування («В чому причина, яка дія факту?», «Яка суть, головна думка того, що я повинен повідомити?» тощо.). Постановка питань самому собі є засобом активізації думки. Якщо є запитання, то існує й відповідь; · чергування станів — роздуми вголос і прослуховування «внутрішнього голосу». Обравши час, ми звертаємось «у себе», потім знову висловлюємо наші думки вже вголос. Ця зміна станів зазвичай веде до з’ясування думки; · терпляча, систематична робота над текстом, поєднання частин, раціональна організація матеріалу й ефективна розробка визначень. Регулярна робота веде до більшого успіху.
|
||||||||
|